ברש"פ מעריכים כי ארגוני הטרור ינסו להבעיר בקרוב את הערים שכם ויריחו

בהערכת מצב שהתקיימה בקרב גורמי הביטחון של הרש"פ גובשה ההערכה כי ארגוני הטרור ירחיבו את המאבק המזויין נגד כוחות צה"ל לערים שכם ויריחו בבקעת הירדן. גורם ביטחוני בכיר ישראלי מעריך כי המצב ביהודה ושומרון הוא על סף אינתיפאדה מזויינת חדשה.

במנגנוני הביטחון של הרש"פ מעריכים כי ארגוני הטרור בגדה נערכים להרחיב את העימות הצבאי עם כוחות צה"ל בעקבות מבצע "מחנות קיץ" בצפון השומרון, ארגוני הטרור מנסים להבעיר את אזור חברון שבו בוצעו בימים האחרונים שלושה פיגועים, המגמה הזו תלך ותתרחב בימים הקרובים.

על פי גורם ביטחוני בכיר ברש"פ, הועברה התראה ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כי ארגוני הטרור ינסו להרחיב בקרוב את העימות המזויין עם כוחות צה"ל לערים שכם ויריחו בבקעת הירדן, במסגרת המגמה להביא לפרוץ אינתיפאדה חמושה כוללת נגד ישראל בשטחי יהודה ושומרון.

גורם ביטחוני בכיר ישראלי מעריך כי המצב ביהודה ושומרון הוא על סף אינתיפאדה מזויינת חדשה, אמנם  מרבית האוכלוסיה הפלסטינית איננה משתתפת בה, אולם מיום ליום גובר מספר ההתרעות המודיעיניות על פיגועים והשטח רותח לקראת פיצוץ.

הרש"פ ממשיכה בתיאום הביטחוני עם ישראל על פי הסכם אוסלו והיא מודאגת מאוד מההסלמה שעלולה לערער את יציבות שלטונו של מחמוד עבאס ואף להביא  לקריסתו.

גורם בכיר ברש"פ מעריך כי צה"ל יפתח בקרוב במבצעים נוספים נגד תשתיות הטרור באזור יהודה כמכה מקדימה כדי לסכל פיגועים.

גורמי ביטחון בישראל אומרים כי בנוסף לטרור המאורגן על ידי חמאס והג'יהאד האסלאמי, השטח רווי גם במחבלים בודדים ובהתארגנויות מקומיות שמנסות להוציא פיגועים.

ברש"פ חוששים כי מעשי נקם של מתנחלים קיצוניים ביהודה ושומרון בכפרים פלסטינים ושימוש בנשק חם יגבירו את המוטיבציה לפיגועי טרור מצד פלסטינים בודדים וירחיבו את מעגל האיבה, ההערכה הזו הועברה על ידי הרש"פ לצה"ל ולשב"כ.

ברש"פ טוענים כי חולקו 45 אלף כלי נשק חדשים לאזרחים ישראלים בקו התפר, דבר שמגביר את הפוטנציאל להתלקחות כל הגזרה.

גורמים פלסטינים טוענים כי ארגון הג'יהאד האסלאמי הודיע כי הוא מוכן להעביר כלי נשק ותחמושת לכפרים פלסטינים שממוקמים בסמיכות להתנחלויות שבהם יש גורמי ימין קיצוני לצורך הגנה עצמית.

הארגון הציב שני תנאים: הראשון, שיוקמו ועדות הגנה אזוריות שיתאמו את פעילות ההגנה במקרה של הסלמה והתנאי השני לשקול להקים "הנהגה לאומית מאוחדת" של כל הפלגים הפלסטינים שתנהל את המאבק הנוכחי מול ישראל, כפי שהיה באינתיפאדה הראשונה ב-1988.

הערה: פורסם לראשונה "אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי