יחיא סינוואר רק הקשיח עמדות מאז נבחר לראש הלשכה המדינית של חמאס

חודש ימים חלף מאז נבחר יחיא סינוואר לראש הלשכה המדינית של חמאס והוא קיבל שורה של החלטות המחריפות את המאבק נגד ישראל. הדרג המדיני חייב לשנות את האסטרטגיה שלו כלפי חמאס כדי להפוך את הקערה על פיה ולשבש את המהלכים החדשים של יחיא סינוואר.

יחיא סינוואר נבחר ב-6 באוגוסט לראש הלשכה המדינית של חמאס במקומו של אסמעיל הניה שחוסל בטהראן, מאז חלף רק חודש ימים וגורמי הביטחון בישראל מזהים הקשחת עמדות של חמאס מאז נכנס  סינוואר לתפקידו החדש.

יחיא סינוואר הינו המוח המתכנן של התקפת הפתע על ישראל והטבח בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר שעבר ביחד עם מוחמד דף.

בחירתו לתפקיד בקונסנזוס במוסדות חמאס מעידה על התמיכה של הארגון באסטרטגיית הג'יהאד של יחיא סינוואר להשמדת מדינת ישראל.

מבחינת חמאס, הארגון נמצא בעיצומה של מלחמת ג'יהאד נגד ישראל והיהודים ויחיא סינוואר הוא המתאים ביותר למשימה בגלל כישורי הרצח ההמוני שלו והכרתו הטובה של החברה הישראלית.

גורמי הביטחון בישראל מזהים הקשחה של המדיניות של חמאס במספר נושאים.

א.מעבר של הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון לפיגועי התאבדות בשטח ישראל והגברת שיתוף הפעולה הצבאי עם הג'יהאד האסלאמי.

ב. הקשחת עמדות והתנאים במשא ומתן  על עסקת החטופים והפסקת האש ברצועת עזה, במיוחד בנושא "ציר פילדלפי" ושחרור מאות מחבלים רוצחים מבתי הכלא בישראל.

ג. שינוי המדיניות של חמאס כלפי החטופים הישראלים והגברת קצב רציחת החטופים הישראלים בשבי חמאס. המטרה של יחיא סינוואר היא להרתיע את כוחות צה"ל שלא לבצע מבצעים לחילוץ חטופים מהשבי.

במקביל סינוואר מגביר את קצב הלוחמה הפסיכולוגית נגד ישראל כדי להגדיל את השסע הפנימי בחברה הישראלית.

ד.ניסיון להבעיר אינתיפאדה מזויינת בשטחי יהודה ושומרון כדי לפתוח חזית לחימה חדשה נגד ישראל.

יחיא סינוואר מנסה להגביר את לחץ הטרור החמאסי על כוחות הביטחון של ישראל בתוך יהודה ושומרון ובתוך ישראל עצמה בניסיון להקל את הלחץ של צה"ל על הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.

השיטות החדשות של יחיא סינוואר נגד ישראל הן מאתגרות והדרג המדיני חייב לשנות את האסטרטגיה שלו כלפי חמאס ברצועת עזה כדי להפוך את הקערה על פיה ולשבש את המהלכים החדשים של יחיא סינוואר.

רצוי מאוד לבחון רעיונות מחוץ לקופסא ובראשם את "תוכנית האלופים" שגיבש האלוף במילואים גיורא איילנד.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי