יחיא סינוואר מעודד את חזבאללה והחות'ים בתימן למלחמה אזורית

גורמים בחמאס אומרים כי יחיא סינוואר מרוצה מההתפתחויות האחרונות ועומד להגשים את חלומו לפרוץ מלחמה אזורית במזרח התיכון נגד ישראל. יחיא סינוואר שיגר ממקום מסתורו ברצועה איגרות לחזבאללה ולחות'ים בתימן שבהן הוא מעודד אותם להמשיך בהתקפות על ישראל.

מנהיג חמאס יחיא סינוואר מנסה להיכנס לנעליו של אסמעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס שחוסל על ידי ישראל בטהרן, ולשוות לעצמו פעילות מדינית בשם הארגון במקביל ללחימה נגד ישראל ממקום מחבואו ברצועת עזה.

הפעילות הזו מתבצעת באמצעות שיגור איגרות  כתובות לראשי ארגוני הטרור באזור ולמנהיגים ערביים, באמצעות שליחים, כדי להודות להם על הסיוע לחמאס ברצועת עזה בשעת מלחמה ולעודד אותם להמשיך במאבק נגד ישראל.

ערוץ הטלוויזיה "אלמוסיירה" של המורדים החות'ים בתימן דיווח ב-16 בספטמבר כי יחיא סינוואר, ראש הלשכה המדינית של חמאס, שיגר איגרת אל עבד אלמאלכ אלחו'תי, ראש ארגון "אנצראללה" החות'י, שבה הוא שיבח את שיגור הטיל הבליסטי על ידי החות'ים לעבר ישראל.

" אני מברך על הגעת הטילים שלכם לעומק הישות הציונית ועל כך שהם חדרו את שכבות ההגנה האווירית", כתב סינוואר.

עוד נכתב  באיגרת של יחיא סינוואר:

" הפעולה האיכותיות  שלכם העבירה מסר לאויב כי תוכניות ההכלה שלו נכשלו וכי ההשפעה של חזית התמיכה בחמאס הפכה למשפיעה ויעילה יותר".

החות'ים בתימן הודיעו על פתיחת השלב החמישי במערכה שלהם נגד ישראל כדי לתמוך בחמאס ברצועת עזה.

באיגרת שלו לחות'ים ציין יחיא סינוואר כי "מבצע "מבול אלאקצא" נועד להנחית מכה על הפרויקט הציוני בפלסטין ובאזור".

הוא הודה למליציה החות'ית על ההזדהות הכנה והרצון העז שלהם לסייע לחמאס כפי שבא לידי ביטוי בפעולות בשטח.

גם ארגון החזבאללה זכה לקבל איגרת כתובה מיחיא סינוואר.

ערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין", המקורב לחיזבאללה, דיווח בסוף השבוע האחרון כי יחיא סינוואר, מנהיג חמאס, שלח איגרת תודה למזכ"ל חיזבאללה חסן נצראללה, בעקבות התנחומים שהוא הביע על חיסולו של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, שחוסל בטהראן בחודש יולי האחרון, בעת שביקר באיראן.

באיגרתו, הודיע סינוואר כי הוא וחמאס מקבלים את התנחומים של חיזבאללה "בהערכה רבה ובגאווה". הוא הדגיש כי התנועה תישאר נאמנה לעקרונותיו ולדרכו של הנייה, תוך שמירה של המחויבות ל"ציר ההתנגדות" נגד הכיבוש הציוני. סינוואר הביע את הכרת התודה על הסולידריות שהפגין חיזבאללה והודה למזכ"ל על התמיכה הבלתי נלאית במאבק הפלסטיני.

בנוסף לכך, סינוואר שיגר ברכה חריגה לנשיא אלג'יריה עבד אל מג'יד תבון, לרגל ניצחונו בבחירות.

יחיא סינוואר מנסה להרחיב את הפעילות הדיפלומטית של חמאס תוך כדי המלחמה.

הקשרים עם חיזבאללה ועם מדינות נוספות מהווים חלק מהאסטרטגיה הרחבה של חמאס להמשיך המאבק נגד מדינת ישראל.

על פי גורמים בחמאס, חלומו של יחיא סינוואר על מלחמה אזורית עומד להתגשם, הוא ממתין בקוצר רוח לכך שתפרוץ מלחמה כוללת בין ישראל לחזבאללה שתתפשט לכל רחבי המזרח התיכון ותסייע לחמאס להפחית את הלחץ הצבאי הכבד של כוחות צה"ל עליו ברצועת עזה.

במהלך השנה האחרונה הצליח יחיא סינוואר, בעיקר בזכות עזרתה של איראן, להביא לפתיחת 7 חזיתות נגד ישראל מאז ה-7 באוקטובר ועכשיו הוא מעודד את החות'ים ואת חזבאללה להמשיך במלחמת ההתשה נגד ישראל.

יחיא סינוואר נמצא במרוץ נגד הזמן, כוחות צה"ל והשב"כ סוגרים את טבעת החנק סביבו והוא מנסה להאיץ את פרוץ המלחמה האזורית לפני שכוחות צה"ל יגיעו למקום מחבואו ויחסלו אותו.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי