איראן מתכננת התקפות טילים נוספות על ישראל

איראן מדגישה כי היא ערוכה למלחמה כוללת ומאיימת בהתקפות טילים נוספות על ישראל אם היא תותקף על ידה. איראן מעריכה כי ישראל פועלת לפירוק הציר השיעי בראשותה כדי להקים "סדר חדש" במזרח התיכון.

גורמי מודיעין במערב מעריכים כי ישראל תתקוף את איראן לפני ה-7 באוקטובר, יום השנה לטבח הנורא בישובי עוטף עזה, או מייד לאחריו, אבל התקיפה תתבצע בקרוב והיא תהייה "חריפה".

הנשיא ביידן אמר אמש כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה והביע הסתייגות מתקיפת מתקני הנפט באיראן,"אם הייתי בנעליה של ישראל הייתי חושב על אופציות אחרות", אמר הנשיא האמריקני.

על פי גורמי המודיעין במערב, "הלחץ באיראן הוא אדיר", לקראת ההתקפה הישראלית הצפויה.

לדבריהם, איראן מעריכה כי ישראל מנסה לפרק את הציר השיעי בראשותה וליצור סדר חדש במזרח התיכון.

לכן ישראל פתחה במצוד נרחב אחרי הנהגת ארגון חזבאללה, שנחשב ל"מוצב הקדמי" החשוב והחזק של איראן במזרח התיכון, וחיסלה כמעט את כולה.

המלחמה הנוכחית כבר נחשבת בעיני ההנהגה האיראנית כמלחמה על עתידו של המזרח התיכון,כך אומר גורם ביטחוני בכיר בישראל.

לכן, איראן נערכת לסכל את ההתקפה הצפויה של ישראל על איראן ולהכין התקפות נוספות עליה במאות טילים בליסטיים, מיד לאחר שההתקפה הישראלית תצא אל הפועל.

המנהיג העליון עלי ח'מינאי שידר אתמול מסר ברור לישראל ולמדינות המערב כשנשא את דרשת יום השישי כשהוא אוחז ברובה.

פרשנים איראניים אומרים כי המסר אומר כשאיראן מוכנה להיכנס למלחמה כוללת והיא איננה חוששת משום כוח זר שיתקוף אותה.

בימים האחרונים אמרו נשיא איראן מסעוד פזשכיאן והרמטכ"ל מוחמד באקרי כי אם ישראל תתקוף את איראן היא תשיב בהתקפה הרבה יותר עוצמתית מההתקפה הישראלית.

נשיא איראן מסעוד פזשכיאן, שנועד עם הנהגת חמאס בדוחא, אמר בפגישה כי "אם ישראל תבצע עוד טעות היא תחטוף תגובה יותר חזקה וקשה ממה שחטפה עד כה ".

סגן מפקד משמרות המהפכה, הגנרל עלי פדוואי, אמר אתמול כי "כל טעות שתעשה ישראל תסכן את קיומה, אנחנו נפגע בכל מקורות האנרגיה שלה והמתקנים החיוניים בבת אחת".

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אמש כי שרי החוץ של מדינות המפרץ דנו עם נציגי איראן בדוחא על נושא ההסלמה באזור והם הבהירו כי הן נייטרליות ואינן מתערבות בהסלמה הביטחונית בין איראן לישראל, הן חוששות מההשלכות של הסלמה כזו על שלמותם של מתקני הנפט במפרץ.

אמצעי תקשורת איראניים ופרשנים מדברים על הצורך הדחוף שאיראן תעלה את רמת האיומים על ישראל ותשנה את מדיניות הגרעין האיראני הרשמית כדי למנוע מישראל ליישם את התוכנית שלה להחליש את ציר ההתנגדות ולהקים "סדר חדש" במזרח התיכון שהיא תעמוד בראשו.

הם טוענים כי מתקפת הטילים האחרונה של איראן על ישראל הייתה מפתיעה ומוצלחת והוכיחה כי הטילים האיראנים החדשים יכולים להתגבר בקלות על מערכת "כיפת ברזל" הישראלית.

לכן, לדעתם צריך למנף את ההצלחה עוד יותר ולהעלות את רמת האיומים כלפי ישראל, לאיראן יש נשק חדיש מאוד, הם טוענים, טילים חדשים מתקדמים שהם הרבה יותר משוכללים מהטילים הקודמים.

גורמי ביטחון בישראל אומרים כי איראן מנסה לזרוע פחד בישראל כי ברשותה אמצעי לחימה מתקדמים ומתוחכמים שבאמצעותם היא יכולה לנצח במלחמה ללא שימוש בנשק גרעיני.

האינטרס הביטחוני האיראני הוא להתרחק מכל עימות שעלול להביא למלחמה אזורית, מצבה הכלכלי של איראן  קשה אבל היא חייבת לשמור על מעמדה האזורי לא לאבד את ההשפעה שהשיגה במהלך השנים האחרונות ולא לאפשר את פירוק הציר השיעי שהקימה וחימשה במשך שנים רבות, לכן היא נערכת גם למלחמה אזורית קשה ולהתקפות נוספות על ישראל.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי