בלינקן ביקש מראש הממשלה נתניהו למתן את התקיפה באיראן

על פי גורמים מדיניים בירושלים, שר החוץ האמריקני בלינקן ביקש מראש הממשלה נתניהו למתן את התקיפה הצפויה באיראן. גורמי ביטחון בישראל מעריכים כי התקיפה הישראלית באיראן תהייה בקרוב.

 גורמי ביטחון בישראל אומרים כי צה"ל השלים את ההיערכות וההכנות לתקיפה ישראלית באיראן בתגובה על שתי התקפות איראניות על ישראל שכללו שיגור מאות טילים בליסטיים וכטב"מים, להערכתם, התקיפה תהייה בקרוב ולפני מועד הבחירות לנשיאות בארה"ב ב-5 בנובמבר הבא.

שר החוץ האמריקני טוני בלינקן שביקר אתמול בישראל ביקש מראש הממשלה נתניהו למתן עוד יותר את ההתקפה הישראלית באיראן ולחתור לסיום הפעולה הקרקעית של ישראל בדרום לבנון.

גורמים מדיניים בירושלים לא פירטו מה הייתה תשובתו של ראש הממשלה לבקשה האמריקנית והדגישו כי "ניהול המערכה נמצא בידי ישראל".

על פי גורמים ביטחוניים, צה"ל הגביר את הדריכות במערכות ההגנה האווירית, ההערכה בישראל היא כי איראן לא תמתין ותגיב מייד על כל התקפה ישראלית בשטחה.

האיראנים הכינו כבר בנק מטרות שאותו הם יתקפו בישראל באמצעות טילים בליסטיים, בכל מקרה ובאופן מיידי, לאחר שההתקפה הישראלית תצא אל הפועל, גם ארגון חזבאללה צפוי לתקוף בעומק הישראלי כדי לחזק את התגובה האיראנית.

במקרה כזה, מעריכים בישראל, איראן וישראל יעברו למערכה של כמה ימים שתכלול חילופי מהלומות צבאיות, ישראל איננה מעוניינת במלחמת התשה עם איראן וייתכן שהיא תפגע בשלב מסויים ביעדים איראניים רגישים כדי להעביר לאיראן את המסר כי יש לה הרבה מה להפסיד מבחינה אסטרטגית אם תמשיך לתקוף את ישראל בטילים בליסטיים.

פרשנים בעולם הערבי מעריכים כי ההתקפה הישראלית תתבצע לאחר ששר החוץ האמריקני יעזוב את האזור, בלינקן אמור היום להיפגש בקהיר עם הנשיא א-סיסי שם יציג רעיונות אמריקניים ליום שאחרי המלחמה ברצועת עזה.

איראן חוששת מהתגובה הישראלית וטרחה להבהיר בימים האחרונים בפומבי ובאמצעות ארגון חזבאללה כי היא איננה אחראית לשיגור הכטב"מ שפגע בבית ראש הממשלה נתניהו בקיסריה.

גורמי ביטחון בישראל הבהירו כי מדובר בשקר איראני וברור שאיראן היא שהינחתה את חזבאללה לבצע את ההתקפה ואף סיפקה לו מודיעין.

שר הביטחון גלנט אמר לשר החוץ בלינקן כי עמידתה המשותפת של ארה"ב לצד ישראל, לאחר התקיפה הישראלית באיראן, "תחזק את ההרתעה האזורית ותחליש את ציר הרשע".

פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי