חמאס מנסה להכשיל את פעולת צה"ל בצפון הרצועה ואת יישום "תוכנית האלופים" של גיורא איילנד

כוחות צה"ל הטילו מצור על מחנה הפליטים ג'באליה וצה"ל הרחיב את הפעילות בצפון הרצועה נגד תשתיות הטרור. חמאס מנסה להכשיל את ביצוע "תוכנית האלופים" שהגה האלוף במילואים גיורא איילנד.

כוחות צה"ל ממשיכים במבצע הקרקעי בצפון רצועת עזה נגד תשתיות הטרור של חמאס שהחל לפני יותר משבוע, צה"ל ניתק את העיר עזה מצפון הרצועה והטיל מצור על מחנה הפליטים ג'באליה, הקים מחסומי עפר ואיננו מאפשר מעבר תושבים מג'באליה לעיר עזה.

גורמים פלסטינים אומרים כי התנועה מותרת רק דרומה לאזור אלמוואסי.

חיל האוויר הישראלי תוקף מהאוויר מטרות טרור במחנה הפליטים ג'באליה והרג מאז תחילת המבצע ועד היום כ-300 מחבלים.

צה"ל גם הורה למנהלי 3 בתי חולים באזור לפנות את החולים דרומה.

צה"ל הרחיב את הפעילות בצפון הרצועה גם לאזור בית לאהיא ובית חאנון והחל להרוס תשתיות טרור שקרובות למחנה הפליטים ג'באליה.

צה"ל, כך נראה, נחוש ליישם חלקים מ"תוכנית הגנרלים" שהגה האלוף במילואים גיורא איילנד לפינוי תושבי צפון הרצועה דרומה לאזור אלמוואסי, והטלת מצור על  העיר עזה וטיהור השטח מהמחבלים שנמצאים בו.

חמאס מנסה לשבש את התוכנית של צה"ל, הוא מזהיר את תושבי צפון הרצועה כי אזור אלמוואסי איננו בטוח וכי ישראל מפציצה אותו מהאוויר.

תושבים ברצועה דיווחו גם כי מחבלים של חמאס עושים מארבים למשפחות פלסטיניות שמתחילות לרדת דרומה ויורים לגברים ברגליים כדי להרתיעם.

המהלך הישראלי בצפון הרצועה מתקדם באיטיות מכיוון שכוחות רבים של צה"ל הועברו לגבול הצפון ופועלים בדרום לבנון נגד חזבאללה, אולם גורמי ביטחון אומרים כי צה"ל נחוש לבצע את המשימה ואינו מתכוון לוותר עליה.

 באזור צפון הרצועה יש כ-200 אלף פלסטינים ועד כה רק כמה עשרות אלפים מהם עברו דרומה,מחבלי חמאס מסתתרים בין האוכלוסיה האזרחית ומשם הם מגיחים לתקוף את חיילי צה"ל.

להערכת צה"ל בצפון הרצועה יש כ-5000 מחבלים של חמאס.

החשש הגדול של חמאס הוא שישראל תצליח לפנות את צפון הרצועה מהתושבים שבו וכי זה יהיה צעד מקדים להקמת ממשל צבאי ברצועת עזה, צה"ל מתכנן להפקיע את חלוקת הסיוע ההומניטרי מידי חמאס כדי להחליש אותו בקרב האוכלוסיה הפלסטינית בדרך למיטוט שלטונו.

חלוקת הסיוע ההומניטרי על ידי חמאס מסייעת לו לשמור על הישרדותו, הוא מוכר בכסף את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסיה ואת התמורה הכספית הוא מנצל לגיוס פעילים חדשים לארגון וליצור רקטות ופצצות מרגמה בתוך המנהרות עצמן.

גורמים בצה"ל אומרים כי הצבא צריך להאיץ את הפעילות בצפון הרצועה לפני החורף המתקרב.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי