
הסנקציות האמריקניות על לבנון לקראת השיחות בוושינגטון
הסנקציות האמריקניות החדשות על לבנון מסמנות שינוי גישה לקראת השיחות הביטחוניות בוושינגטון בסוף החודש.

הסנקציות האמריקניות החדשות על לבנון מסמנות שינוי גישה לקראת השיחות הביטחוניות בוושינגטון בסוף החודש.

בישראל מעריכים כי הסיכוי להסכם בין ארה"ב לאיראן נמוך, והפסקת המתקפה האמריקנית רק מחזקת את תחושת הביטחון שלה ואת נכונותה להמשיך בקו הנוקשה מול וושינגטון.

בכירים בישראל מזהירים כי הסכם אמריקני עם איראן עלול להעניק למשטר בטהראן חבל הצלה כלכלי ואסטרטגי, לעצור את הלחץ הצבאי עליו ולהותיר את איום הגרעין והטרור האזורי ללא פתרון אמיתי.

להערכת גורמי ביטחון בכירים, השארת האורניום המועשר באיראן מקרבת אותה לפריצה לפצצה גרעינית ומציבה את המערב בפני דילמה אסטרטגית חריפה.

מאחורי יוזמת 15 הסעיפים של ממשל טראמפ מסתתר ניסיון לבלום הסלמה אזורית ולייצב את שוקי האנרגיה, אך בירושלים חוששים מהסכם מסגרת שיאפשר לאיראן למשוך זמן ולכרסם בדרישות, ואף יגביל את חופש הפעולה הצבאי של ישראל מול איום גרעיני ובליסטי מתמשך.

בישראל מזהירים כי מאז הפסקת האש בעזה מואץ ייצור הטילים והכטב"מים בתימן בסיוע איראני. ישראל חוששת מחידוש התקיפות של החות'ים בתימן, עם קריסת ההסכם ברצועה או פתיחת מערכה רחבה בלבנון, הסנקציות של האו"ם אינן מרתיעות את החות'ים.

איראן דוחה כל יוזמת תיווך ומקצינה את עמדותיה מול ארה"ב והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. למרות השמדת אתרי הגרעין והסנקציות, איראן מתעקשת על זכותה להעשיר אורניום ומגבירה את הקו הנוקשה מול ארה"ב.

ביקורו הראשון של נשיא סוריה אחמד א-שרע בבית הלבן מאז תחילת כהונתו: מאבק בטרור, סנקציות והסכם ביטחוני עם ישראל במרכז השיחות.

איראן מייבאת באחרונה טונות של חומרים לייצור דלק מוצק עבור הטילים הבליסטיים שלה משקמת אתרי ייצור שהופצצו ומנסה לבנות מחדש את הכוח הטילי שלה שנפגע במלחמה. גורמים בכירים בירושלים מזהירים כי איראן נערכת לנקמה וכי שיקום פרויקט הטילים הוא איום אסטרטגי ישיר על ישראל.

החזרת הסנקציות הבינלאומיות מציבה את איראן בפני דילמה קשה האם להיכנע לדרישות המערב ולהיכנס להסכם גרעין מחמיר בהרבה מזה של 2015, או לבחור בנתיב של עימות והסלמה שכולל שורה של צעדים שעלולים להצית מלחמה ישירה עם ישראל וארה״ב.

הסנקציות האמריקניות החדשות על לבנון מסמנות שינוי גישה לקראת השיחות הביטחוניות בוושינגטון בסוף החודש.

בישראל מעריכים כי הסיכוי להסכם בין ארה"ב לאיראן נמוך, והפסקת המתקפה האמריקנית רק מחזקת את תחושת הביטחון שלה ואת נכונותה להמשיך בקו הנוקשה מול וושינגטון.

בכירים בישראל מזהירים כי הסכם אמריקני עם איראן עלול להעניק למשטר בטהראן חבל הצלה כלכלי ואסטרטגי, לעצור את הלחץ הצבאי עליו ולהותיר את איום הגרעין והטרור האזורי ללא פתרון אמיתי.

להערכת גורמי ביטחון בכירים, השארת האורניום המועשר באיראן מקרבת אותה לפריצה לפצצה גרעינית ומציבה את המערב בפני דילמה אסטרטגית חריפה.

מאחורי יוזמת 15 הסעיפים של ממשל טראמפ מסתתר ניסיון לבלום הסלמה אזורית ולייצב את שוקי האנרגיה, אך בירושלים חוששים מהסכם מסגרת שיאפשר לאיראן למשוך זמן ולכרסם בדרישות, ואף יגביל את חופש הפעולה הצבאי של ישראל מול איום גרעיני ובליסטי מתמשך.

בישראל מזהירים כי מאז הפסקת האש בעזה מואץ ייצור הטילים והכטב"מים בתימן בסיוע איראני. ישראל חוששת מחידוש התקיפות של החות'ים בתימן, עם קריסת ההסכם ברצועה או פתיחת מערכה רחבה בלבנון, הסנקציות של האו"ם אינן מרתיעות את החות'ים.

איראן דוחה כל יוזמת תיווך ומקצינה את עמדותיה מול ארה"ב והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. למרות השמדת אתרי הגרעין והסנקציות, איראן מתעקשת על זכותה להעשיר אורניום ומגבירה את הקו הנוקשה מול ארה"ב.

ביקורו הראשון של נשיא סוריה אחמד א-שרע בבית הלבן מאז תחילת כהונתו: מאבק בטרור, סנקציות והסכם ביטחוני עם ישראל במרכז השיחות.

איראן מייבאת באחרונה טונות של חומרים לייצור דלק מוצק עבור הטילים הבליסטיים שלה משקמת אתרי ייצור שהופצצו ומנסה לבנות מחדש את הכוח הטילי שלה שנפגע במלחמה. גורמים בכירים בירושלים מזהירים כי איראן נערכת לנקמה וכי שיקום פרויקט הטילים הוא איום אסטרטגי ישיר על ישראל.

החזרת הסנקציות הבינלאומיות מציבה את איראן בפני דילמה קשה האם להיכנע לדרישות המערב ולהיכנס להסכם גרעין מחמיר בהרבה מזה של 2015, או לבחור בנתיב של עימות והסלמה שכולל שורה של צעדים שעלולים להצית מלחמה ישירה עם ישראל וארה״ב.