נאום הרהב של חסן נצראללה

מנהיג חזבאללה חסן נצראללה ממשיך בחגיגות התקשורתיות לציון 13 שנים למלחמת לבנון השניה.
בנאום שנשא ממקום מסתורו חשף נצראללה את הסיכום החשאי של החברים ב "ציר ההתנגדות" למקרה של עימות צבאי עם ישראל
מנהיג חזבאללה חסן נצראללה הופיע ב-16 באוגוסט בנאום ממקום המסתור שלו לרגל מה שמכונה בחזבאללה "חגיגות הניצחון" במלאת 13 שנים למלחמת לבנון השניה שבו איים על ישראל, כדי להרתיעה מכל החלטה אפשרית לפלוש ללבנון.
"אם היא תחליט לפלוש ללבנון, היא תצפה בהרס הטנקים וחטיבות צה"ל בשידור חי", התרברב נצראללה,"אני אומר לישראלים, אם תתקפו אותנו שוב, כל נקודה בדרום לבנון תהייה כמו בקרב של בינת ג'ביל, רק פי 500."
נאומו של חסן נצראללה הינו המשך לראיון  המיוחד שהעניק ב-13 ביולי לערוץ "אלמנאר"
לרגל ציון 13 שנים למלחמת לבנון השניה שבו הציג מפה של יעדים בישראל שאותם מתכנן ארגונו לתקוף בטילים במקרה של מלחמה ואיים להחזיר את ישראל ל "תקופת האבן".
בנאומו התייחס נצראללה גם לפיגוע הדריסה בגוש עציון ולרצח חייל צה"ל דביר שורק ז"ל ואמר כי "זוהי התפתחות חשובה אוד, זהו דור העתיד של פלסטין וההתנגדות".
נראה כי עיקר מטרת הנאום הייתה מכוונת כדי להרתיע את ישראל מכל אפשרות של תקיפה בלבנון תוך הדגשת כוחו הרב של "ציר ההתנגדות" בראשותה של איראן, חסן נצראללה השמיע טיעון חדש כי הכוח הרב של "ציר ההתנגדות" נועד לצרכי הרתעה כדי למנוע מלחמה תוך התעלמות מההכרזות והאיומים האיראנים להשמיד את מדינת ישראל, הכוח של "ציר ההתנגדות", טען נצראללה, הוא שהרתיע את הנשיא טראמפ מלתקוף את איראן.
מנהיג חזבאללה ניסה להעביר בנאומו את המסרים הבאים.
א."ציר ההתנגדות" הרבה יותר חזק מישראל וארה"ב, ומכיוון שידו על העליונה הוא זה שיכתיב לארה"ב וישראל באילו תנאים תופסק המלחמה הבאה אם תפרוץ.
ב.כוחו של ארגון חזבאללה הוא הרבה יותר גדול מאשר היה במלחמת לבנון השנייה, חזבאללה הוא שמרתיע את ישראל ולא להיפך, לכן ישראל לא מעזה לירות אפילו כדור אחד לעבר לבנון ואזור דרום לבנון הפך למקום השקט ביותר במזרח התיכון.
חסן נצראללה, שהפך לאחד מהדוברים הרהוטים של "ציר ההתנגדות" בראשות איראן, חשף את הסיכום החשאי בין כל החברים בציר, שבא גם לידי סיכום סופי בביקור משלחת חמאס בראשות צאלח אלעארורי בטהרן בחודש שעבר,הגוש יפעל כמקשה אחת מול ארה"ב וישראל,כללי המשחק השתנו,האסטרטגיה היא שכל חבר בציר שיותקף יקבל הגנה משאר החברים בציר והדבר יחשב כהתקפה על הציר כולו, במילים אחרות, נצראללה הזהיר את ישראל גם מפני פעולה צבאית רחבה ברצועת עזה.
נצראללה התעלם בנאומו משתי עובדות חשובות, האחת שהוא מסתתר בבונקר של כבר 13 שנים ברציפות מחשש שישראל תחסלו, והשניה, שישראל חשפה והרסה השנה את פרוייקט המנהרות החשאי של חזבאללה שנועד לסייע לארגון לכבוש שטחים בגליל.
מדובר בנאום נוסף בשורת הההופעות המתוקשרות של מנהיג חזבאללה כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית שהוא מנהל נגד מדינת ישראל.
העובדה שמנהיג חזבאללה חוזר בכל פעם בהופעותיו התקשורתיות על מסרים דומים מעידה על חששו כי ישראל הפיקה את הלקחים הדרושים מהמחדלים הצבאיים שהיו במלחמת לבנון השנייה והיא ערוכה היטב למקרה של מלחמה בחזית הצפון, לכן הוא מאיים עליה כי היא  תהייה מטרה ראשית של "ציר ההתנגדות" בראשות איראן אם תפרוץ מלחמה במפרץ הפרסי.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי