חמאס עובר לביצוע פיגועים בחו"ל

ארגון חמאס משנה את מדיניות הפיגועים שלו ועובר לפיגועים בחו"ל נגד מטרות יהודיות וישראליות. השינוי במדיניותו הוא תוצאה של המלחמה ברצועת עזה ומבטא את היחלשותו של הארגון בדרך לתבוסתו.

הכתובת הייתה על הקיר ומערכת הביטחון הישראלית העריכה כי ברגע שארגון חמאס יחוש כי הוא בדרך לתבוסה ברצועת עזה במלחמה נגד צה"ל, הוא יחפש חזיתות חדשות כדי לנסות ולפגוע בישראל, נראה כי חמאס בחר לעבור למדיניות פיגועים בחו"ל נגד יעדים יהודים וישראלים, חמאס נמנע מאז  הקמתו מלבצע פיגועים בחו"ל.

משטרת דנמרק הודיעה ב-14 בדצמבר כי עצרה 7 חשודים פעילי חמאס שתכננו מתקפת טרור במדינה, הסיכול נעשה תודות לשיתוף הפעולה המודיעיני עם ישראל.

גורמי ביטחון בישראל אישרו כי מדובר בפעילים של ארגון חמאס וכי המוסד הישראלי והשב"כ הם שסיכלו יחדיו את תשתית הטרור בדנמרק ובהולנד.

בגרמניה נעצרו ארבעה פעילי חמאס בחשד לתכנון פיגוע נגד מוסדות יהודים במדינה בשבועות האחרונים.

נראה כי חמאס בחר לבצע פיגועים באירופה בין היתר כדי לעורר את דעת הקהל באירופה נגד ישראל.

ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן אמרה כי תוכנית הטרור שסוכלה היא אירוע חמור מאוד שמלמד על הסיכון הגבוה הנשקף לדנמרק ומתחה ביקורת עקיפה על חמאס "שמייבא סכסוך ממקום אחר בעולם לתוך החברה הדנית".

ניסיונות הפיגוע מעידים על כך שארגון חמאס התחיל להקים תשתיות לביצוע פיגועים במדינות אירופה.

מאז שהוקם ארגון חמאס ב-1987, החליטה הנהגת הארגון להתמקד בפיגועים רק בתחומי "פלסטין הכבושה", כלומר ביהודה ושומרון, ברצועת עזה ובתחומי מדינת ישראל, בניגוד לאש"פ שביצע גם שורה של פיגועי טרור במטרות ישראליות ויהודיות בחו"ל.

לארגון חמאס אין תשתית מבצעית ומודיעינית בחו"ל כמו לארגוני חזבאללה או דאע"ש, אך הוא יכול להיעזר במודיעין של חזבאללה ושל איראן או בתנועת "האחים המוסלמים" העולמית.

הטבח הנורא שביצעו מחבלי חמאס באזרחים ובחיילים הישראלים פגע קשות בתדמית הארגון בקהילה הבינלאומית, הארגון הזה ניסה לקבל בשנים האחרונות הכרה של מדינות באירופה, אך כעת הוא במצוקה גדולה ומחפש כל דרך לפגוע בישראל.

המוסד הישראלי פירסם הודעה רשמית שבה נאמר כי "חמאס חותר עתה להרחיב את יכולותיו המבצעיות ברחבי העולם ובאירופה בפרט כדי לממש את שאיפותיו לפגוע ביעדים ישראליים,יהודיים ומערביים בכל מחיר".

מדינות שונות בעולם, במיוחד באירופה, הגבירו מאז ה-7 באוקטובר את שיתוף הפעולה המודיעיני עם המוסד הישראלי כדי לסכל פיגועי טרור אפשריים של איראן, חזבאללה וחמאס על אדמתן.

במקביל תוגברה האבטחה על מוסדות  ואישים יהודים וישראלים ברחבי העולם.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי