נתניהו צריך לאתגר את מחמוד עבאס

ראש הממשלה נתניהו חייב ליזום מהלך הסברתי פומבי שיחשוף את פרצופה האמיתי של הרש"פ כתומכת טרור. יו"ר הרש"פ מסרב עד היום לגנות את הטבח שעשה חמאס בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר.

המחלוקת בין ראש הממשלה נתניהו לממשל ביידן על השאלה מי ישלוט ברצועת עזה אחרי המלחמה בעיצומה.

נתניהו מתנגד ובצדק לכך שהרש"פ תשלוט ברצועת עזה, מדובר ברשות מושחתת ומעודדת טרור שגם מאפשרת הסתה נגד ישראל במערכת החינוך שלה ובאמצעי התקשורת הרשמיים שלה.

ההבדל בינה לבין תנועת חמאס, אליבא דראש הממשלה נתניהו, הוא שחמאס רוצה להשמיד את מדינת ישראל עכשיו ואילו הרש"פ מוכנה לעשות זאת בשלבים.

הממשל האמריקני משוכנע שראש הממשלה נתניהו טועה, הוא משוכנע שהיא נלחמת בטרור, הוא מתעלם מההוכחות שישראל מעבירה לו להצדיק את התנהגותה כלפי הרש"פ מכיוון שהוא רואה ברש"פ פרטנר לתוכנית שלו של פתרון שתי המדינות והקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

אחד הנושאים הכאובים הינו התשלום החודשי שמעבירה הרש"פ למחבלים ולבני משפחותיהם.

הרש"פ חוקקה חוקים וצווים ממשלתיים בשנת 2004  ובשנת 2013 שעל פיהם המחבלים מקבלים קצבאות חודשיות מהרש"פ ללא הפליה ארגונית, לשם כך היא משקיעה סכומים גבוהים.

לדוגמא, בשנת 2016 היא הקצתה סכום של 490 מיליון ש"ח לתשלום משכורות למחבלים העצורים בבתי הכלא בישראל.

יותר מ-660 מילין ש"ח הוקצו לתשלומים למשפחות המחבלים ההרוגים.

הרש"פ איננה מוכנה להפסיק את התשלומים האלה בטענה כי המחבלים הם "החיילים של העם הפלסטיני", לכן ישראל חוקקה חוק מיוחד בכנסת (חוק הקיזוז) שמאפשר לה לקזז מתשלומי המיסים שהיא גובה עבור הרש"פ את הסכום שהיא משלמת למחבלים ולבני משפחותיהם, גם זה לא הועיל והיא ממשיכה לשלם את הקצבאות כאילו לא קרה שום דבר.

התופעה הזו היא חמורה ביותר מכיוון שהיא מעודדת טרור נגד ישראל, כמה מחבלים שנעצרו על ידי השב"כ הודו בחקירה כי אחד המניעים שלהם לצאת לפיגועים היה הידיעה כי בני משפחותיהם מוגנים מבחינה כלכלית והם יקבלו קצבה חודשית מהרש"פ אם הם יעצרו או יהרגו.

ראש הממשלה נתניהו חייב להציב באופן פומבי אתגר ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, כי אם הוא רוצה לשלוט גם ברצועת עזה אחרי המלחמה הוא חייב להוכיח עתה שהוא נלחם נגד הטרור ולבטל בצו נשיאותי,  שיפורסם בתוך חודש ימים, את תשלום המשכורות החודשיות למחבלים ולבני  משפחותיהם.

ברור שיו"ר הרש"פ ידחה את הדרישה הזו על הסף, מהלך כזה יביך את מחמוד עבאס ונתניהו יוכל להציג את פרצופו האמיתי כתומך טרור בפני הממשל האמריקני והקהיליה הבינלאומית.

לראש הממשלה נתניהו אין שום דבר להפסיד ממהלך כזה, מדובר בגימיק שיעזור לו להפריך את הטענות השקריות של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כי הוא נלחם נגד הטרור.

מערכת ההסברה הישראלית צריכה אף היא להסביר לעולם את התמיכה של הרש"פ בטרור במקביל לתנועת חמאס שנוקט בפועל בפעולות טרור נגד ישראל מסביב לשעון, היא צריכה גם להסביר את תופעות השחיתות של בכירי הרש"פ, אם הרש"פ תשלוט ברצועת עזה, הטרור יצמח מחדש כפי שהוא צמח מחדש בצפון השומרון בשנתיים האחרונות מתחת לאפה של הרש"פ אשר לא עשתה דבר למנוע זאת.

ישראל צריכה לחשוב מחוץ לקופסא ולהילחם בשקרים של הרש"פ בדרכים יצירתיות, היא צריכה  ליזום קמפיין הסברה נגד הרש"פ והעומד בראשה אשר מיום ה-7 באוקטובר ועד היום מסרב  לגנות את הטבח הנורא שעשו מחבלי חמאס בישובי עוטף עזה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי