לעבור למלחמה מדינית וכלכלית נגד חמאס

המערכה הצבאית נגד חמאס ברצועת עזה איננה מספיקה כדי למגר את ארגון הטרור וישראל חייבת לפתוח במערכה מדינית וכלכלית נגדו. ארה"ב היא שחקן מפתח במערכה הזו וישראל צריכה לגייס אותה לצידה ללחץ מסיבי על קטאר וטורקיה שמסייעות לחמאס.

אסור שהתחקיר שפירסם עיתון "ניו יורק טיימס" השבוע על המחדל הישראלי הגדול בטיפול במערכת הפיננסית האדירה של חמאס ברחבי העולם יעבור מבלי שישראל תתעשת ותסיק ממנו באופן מיידי את המסקנות הנדרשות לפעולה.

"הכסף משמן את גלגלי מכונת הטרור" אומר גורם ביטחוני בכיר ומאשר את דבריו של ד"ר אודי לוי שעמד בראש יחידת "צלצל" במוסד שהוקמה ב-2001 על ידי ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל כדי לתאם את כל הגורמים במערכת המדינית ביטחונית בישראל הפועלים נגד ארגוני הטרור, לא רק כנגד חמאס, אלא גם כנגד הג'יהאד האסלאמי וחזבאללה.

אני מכיר אישית את ד"ר אודי לוי עוד בתחילת דרכו כשהיה יועץ לענייני ערבים במנהל האזרחי ביהודה ושומרון, הוא מומחה גדול לחמאס, גם ראש הממשלה אריאל שרון העריך את כישוריו, עם זאת, ראשי המוסד וראשי הממשלות בישראל בחרו להתעלם מהמלצותיו החל מ-2018 לאחר שהמוסד חשף את רשת הכספים של חמאס.

המחדל הזה הגיע לשיאו כשראש הממשלה נתניהו וראש המוסד יוסי כהן יזמו את התחלת הזרמת הכספים מקטאר, בסך 30 מיליון דולר בחודש, לרצועת עזה שחלק מהם הגיע לחמאס ושימש להתעצמות הצבאית שלו, בניית מערכת המנהרות הענקית וסדנאות ייצור הרקטות.

הקונספציה הישראלית שאפשר לקנות שקט מחמאס, באמצעות העברת כספים לארגון והקלות הומניטריות, התפוצצה לרסיסים ב-7 באוקטובר שבו עשה חמאס את הטבח הנורא בישובי עוטף עזה.

הגיע הזמן שהמערכת המדינית והביטחונית תתעשת ותאזין לד"ר אודי לוי ותיישם את המלצותיו.

המלחמה בשדה הקרב ברצועת עזה להשמדת התשתית הצבאית של חמאס וחיסול מפקדיו איננה מספיקה, במקביל יש לחסל אותו מבחינה מדינית וכלכלית במיוחד לאור העובדה שהוא החליט באחרונה לעבור למדיניות של פיגועים באירופה נגד מטרות יהודיות, ישראליות ומערביות, זה מגביר עוד יותר את הלגיטימציה שיש לישראל להילחם נגד ארגון הטרור הזה ולגייס לשם כך את הקהיליה הבינלאומית.

ישראל חייבת לגבש מיידית תוכנית מדינית ביטחונית למלחמה בחמאס בזירה הבינלאומית במקביל למלחמה ברצועת עזה, תוכנית שתהייה מלווה בחלק הגלוי שלה בקמפיין הסברתי שתכלול את הנקודות הבאות.

א.יוזמה מדינית לסגירת משרדי חמאס בדוחא שבקטאר ובאיסטנבול שבטורקיה וגירוש מנהיגי חמאס ופעילי הזרוע הצבאית מהן.

ב. הוצאת צווי מעצר בינלאומיים למנהיגי חמאס בחו"ל, חלק מהם מופיעים ברשימת הטרור של ארה"ב.

ג.הקפאת סכום של 100 מיליון דולר שנמצא בבנק בטורקיה שמיועד להעברה מיידית לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.

ד. הקפאת סכום של  שני מיליארד דולר שנמצאים בבנק "קטאר נשיונל בנק" בדוחא שהם העתודה הכספית של חמאס.

ה. סגירת עשרות משרדי חלפנות כספים בטורקיה שמסייעים לחמאס בהלבנת כספי טרור והעברת הכספים לרצועת עזה.

ד. דרישה מסעודיה שלא לשחרר מהכלא עשרות פעילי חמאס שנעצרו לפני כשנתיים ושעסקו בהברחות והלבנות כספים עבור הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.

ו. חקיקת חוקים בכמה מדינות בעולם המגבילות פעילות של חברות קש של חמאס והחרמת נדל"ן שחמאס רכש.

יש עוד הרבה מה לעשות, הממשלה צריכה להירתם לכך במלוא הכוח אם היא באמת רוצה להכריע את שלטון חמאס ברצועת עזה.

שילובה של ארה"ב במאבק הזה הוא הכרחי, גם שילובן של מדינות אירופה כמו גרמניה, בריטניה וצרפת, צרפת כבר החרימה רכוש גדול של יחיא סינוואר בפאריז.

ארה"ב יכולה להפעיל לחץ גדול על קטאר וטורקיה וגם על המערכת הפיננסית העולמית להצר את צעדיה של תנועת חמאס שהיא הרבה יותר גרועה מארגון הטרור דאע"ש.

יש להכות על הברזל בעודו חם במקביל להגברת המערכה הצבאית נגד חמאס ברצועת עזה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי