הצמרת הצבאית של חמאס עלולה להימלט למצרים

צה"ל והשב"כ מהדקים את המצוד על הצמרת הצבאית של חמאס בדרום הרצועה. יחיא סינוואר הכין תוכנית מגירה לבריחת ההנהגה הצבאית מהרצועה לחצי האי סיני.

צה"ל תיגבר את כוחות אוגדה 98 הפועלת במרחב ח'אן יונס בדרום הרצועה בחטיבה נוספת ובכוחות הנדסה בניסיון להגיע למנהרה שבה, על פי הערכות המודיעין הישראלי, מסתתרת ההנהגה הצבאית של חמאס.

הדרג המדיני לוחץ על צה"ל והשב"כ להגיע מהר ככל האפשר לצמרת הצבאית של חמאס ולחסל אותה מכיוון שלדבר עשוייה להיות השפעה מכרעת על המערכה הצבאית.

גורמי ביטחון בכירים מתייחסים להשוואה שעשה הרמטכ"ל הרצי הלוי בין יחיא סינוואר לבין אוסאמה בן לאדן, מנהיג אלקאעדה שחוסל על ידי ארה"ב  במקום מסתורו בפקיסטן ב-2011, ואומרים כי יש הבדל גדול בין השניים, צבא ארה"ב וה-CIA היו צריכים לאתר אותו ולחסלו במרחק רב מאוד מארה"ב ואילו יחיא סינוואר שוהה ברצועת עזה וצה"ל והשב"כ מהדקים את טבעת החנק סביבו, לכן זה ייקח הרבה פחות זמן לחסל אותו אם הוא לא יימלט למצרים.

ואכן, גורמים ברצועת עזה המקורבים לחמאס טוענים כי יחיא סינוואר הכין תוכנית מגירה להימלטות מרצועת עזה, ביחד עם הצמרת הצבאית של חמאס, למצרים דרך המנהרות באזור רפיח.

למנהרות האלה ניתן להגיע דרך המנהרות באזור ח'אן יונס שבה מסתתרת ההנהגה הצבאית של חמאס.

על פי אותם גורמים, מי שאחראי לביצוע התוכנית הזו הינו מוחמד סינוואר, אחיו של מנהיג חמאס, שהינו הפרוייקטור של המנהרות והאחראי על ביטחונו האישי.

לדבריהם, מי שמתכנן להימלט למצרים הם יחיא סינוואר, אחיו מוחמד, מוחמד דף וסגנו מרוואן עיסא.

הם ייקחו עימם כמה בני ערובה ישראלים שנחשבים ל"איכותיים", והשאר יישארו ברצועה בידי הזרוע הצבאית להמשך המשא ומתן עם ישראל.

בחצי האי סיני נמצאים כבר כמה פעילים של הזרוע הצבאית של חמאס אשר הכינו מקום מסתור לצמרת הצבאית של חמאס בתיאום עם שלוחת הטרור של דאע"ש.

מערכת הביטחון הישראלית הדליפה אתמול מידע לאמצעי התקשורת הישראלית כדי להראות שהיא קרובה ללכידת הצמרת הצבאית של חמאס.

במידע נמסר כי צה"ל הגיע יותר מפעם אחת למקומות ברצועת עזה זמן רצר לאחר שיחיא סינוואר עזב אותם וכי מתברר מחומרי מודיעין כי מוחמד דף, המפקד העליון של הזרוע הצבאית של חמאס, יכול ללכת ומצבו טוב למרות דיווחים בעבר על מצבו הרפואי הקשה.

מוחמד דף שרד 6 ניסיונות חיסול על ידי ישראל והוא שתכנן ביחד עם יחיא סינואר את מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

נראה כי הצמרת הצבאית של חמאס אינה מתכוונת להמתין לצה"ל במקום מחבואה  באזור ח'אן יונס, היא קוראת היטב את תמונת הקרב, לכן חשוב מאוד שצה"ל ישתלט במהירות על "ציר פילדלפי" על גבול הרצועה עם מצרים שתחתיו יש עשרות מנהרות הברחה שדרכן יכולה הנהגת חמאס להימלט לחצי האי סיני.

ישראל אינה יכולה לסמוך על מצרים שהיא תעצור את ההנהגה הצבאית של חמאס אם היא תחצה את הגבול לסיני.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי