צה"ל והשב"כ במאמץ ללכוד את יחיא סינוואר בח'אן יונס

מאמץ מרוכז של צה"ל באזור ח'אן יונס להגיע לחטופים הישראלים ולראשי הזרוע הצבאית של חמאס המסתתרים במנהרות באזור ח'אן יונס. לוחמים של כוחות מיוחדים של צה"ל חדרו למנהרות ומנהלים קרבות עם מחבלי חמאס.

צה"ל מפנה כוחות גדולים מצפון רצועת עזה בעקבות ההתקדמות בלחימה ובהתאם לסיכומים בינו לבין ממשל ביידן אבל הוא ממקד את המאמץ המלחמתי כרגע באזור ח'אן יונס כדי להשיג את מטרות המלחמה שהן שחרור החטופים ומיטוט שלטון חמאס.

באזור ח'אן יונס פועלים כעת 7 חטיבות, כוחות הנדסה גדולים וכוחות מיוחדים תחת פיקוד אוגדה 98 במאמץ מרוכז להגיע לבונקרים שבהם מסתתרת ההנהגה הצבאית של חמאס בראשות יחיא סינוואר ומוחמד דף ובהם גם מוחזקים עשרות חטופים ישראלים כדי שישמשו להם כמגן אנושי.

שר הביטחון יואב גלנט קבע כי העיר ח'אן יונס תישאר עיר תחת לחימה עצימה, יש מאמץ צה"לי אדיר להרוס את המנהרות האסטרטגיות שהקים חמאס בח'אן יונס, לאתר את מקום החזקתם של החטופים הישראלים ולחסל את בכירי הזרוע הצבאית של חמאס.

על פי הערכת המודיעין הישראלי, הזרוע הצבאית של חמאס מפעילה עדיין מאזור ח'אן יונס  את מערכת הפיקוד והשליטה שלה בכל הקשור לשיגור רקטות לעבר ישראל ולהמשך ניהול הלחימה.

יש לה עדיין מקומות מסתור שבהם מוחזקות רקטות לשיגור לטווח רחוק והיא כנראה תנסה להפתיע את ישראל כדי להראות שהיכולת של הזרוע הצבאית לא נפגעה.

מסתבר שאזור ח'אן יונס הוא לב ליבה של מערכת המנהרות האסטרטגית שבנה ארגון חמאס במשך שנים מתחת לראדאר של המודיעין הישראלי.

צה"ל החדיר כוחות מיוחדים וכוחות הנדסה לתוך מערך המנהרות התת קרקעי בח'אן יונס ומנהל קרבות נגד מחבלי חמאס בניסיון להגיע לחטופים הישראלים ולראשי הזרוע הצבאית של חמאס.

ההערכה היא שחמאס פיזר את החטופים הישראלים לכמה בונקרים באזור ח'אן יונס והם משמשים כמגן אנושי לבכירי הזרוע הצבאית של חמאס.

צה"ל ניצב בפני משימה מורכבת ורגישה ובמרוץ נגד הזמן, ההתגמשות שמפגין יחיא סינוואר בעמדותיו ביומיים האחרונים בעניין המגעים לשחרור החטופים היא תוצאה ישירה של הלחץ הצבאי שמפעיל צה"ל באזור ח'אן יונס.

נראה כי בימים הקרובים יצליח צה"ל להדק עוד יותר את טבעת החנק על ראשי חמאס במנהרות ח'אן יונס.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי