חיסול צאלח אלעארורי-מסר ישראלי חשוב לארגוני הטרור באזור

חיסולו המפתיע של בכיר חמאס צאלח אלעארורי בלב ביירות הוא מסר ישראלי חשוב לארגוני הטרור באזור כי כללי המשחק השתנו בעקבות הטבח ב-7 באוקטובר. החיסול יגביר את הלחץ הצבאי על הנהגת חמאס וישפר את כוח ההרתעה של ישראל, צפויים חיסולים נוספים של מנהיגים בחמאס.

ישראל לא הודיעה רשמית על אחריותה לחיסולו של צאלח אלעארורי, מספר 2 בהנהגת חמאס, ב-2 בינואר בשכונת א-דאחיה בביירות, אולם טביעות אצבע ישראליות ניכרות על הפעולה ביחד עם כמה הצהרות של פוליטיקאים ישראלים.

החיסול של אלעארורי הגיע בעוד צה"ל מהדק את המצוד על ההנהגה של הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה בראשותם של יחיא סינוואר ומוחמד דף המסתתרים במנהרות באזור ח'אן יונס, הוא מגביר את הלחץ הצבאי על חמאס ולמרות שתנועת חמאס הודיעה על הקפאת המשא ומתן על עסקת שחרור החטופים ההערכה במערכת הביטחון היא כי מדובר בתגובה צפויה וכי לחמאס לא תהייה ברירה אלא לחדש את המגעים העקיפים עם ישראל.

מערכת הביטחון הישראלית נערכת לתגובת נקם של חמאס ושל חזבאללה, מדובר במכה מבצעית חשובה לשני הארגונים האלה וגם מכה בכבודם ובמוראל של הפעילים בארגונים, צאלח אלעארורי חוסל בשכונת א-דאחיה בביירות שהינה המעוז של חזבאללה בלבנון מבלי שהארגון הצליח להגן עליו, המסר הישראלי הוא ברור:

היד שהגיעה אל צאלח אלעארורי יכולה להגיע גם אל חסן נצראללה.

ההערכה במערכת הביטחון היא שחמאס יגיב על החיסול וגם חזבאללה, אבל התגובה של חזבאללה תהייה מחושבת ומדודה והוא לא ייצא למלחמה כוללת נגד ישראל בעקבות החיסול של צאלח אלעארורי.

חמאס ינסה לבצע פיגועי נקם בתחומי יהודה ושומרון ובשטח ישראל וצפוי גם לשגר רקטות, חזבאללה יכול לשגר רקטות ומל"טים לעבר מטרות אסטרטגיות בישראל ולנסות ולבצע פיגועים במטרות ישראליות ויהודיות בחו"ל.

צאלח אלעארורי היה המוח המבצעי של הטרור החמאסי מדרום לבנון ומיהודה ושומרון וחיסולו ישפיע ישירות על רמת הטרור של הזרוע הצבאית של חמאס באזורים האלה.

חיסול אלעארורי מסמל, למרות שישראל איננה מודה בכך, את תחילת התוכנית לחיסולה של כל ההנהגה של תנועת חמאס בחו"ל, ביהודה ושומרון וברצועת עזה, כפי שהבטיחו בפומבי ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט וראש השב"כ רונן בר.

הנהגת חמאס שאחראית לטבח הנורא בישובים הישראלים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר תחוסל בדיוק כפי שישראל חיסלה את הנהגת ארגון "ספטמבר השחור" האחראית לטבח הספורטאים הישראלים במינכן בשנת 1972.

צאלח אלעארורי שצבר בשנים האחרונות כוח רב בתוך חמאס בזכות פיגועי הטרור שתכנן נגד ישראל התכוון בחודשים הקרובים לכבוש את הנהגת חמאס בבחירות הפנימיות של התנועה ולהחליף את אסמעיל הניה, יריבו הפוליטי העיקרי היה יחיא סינוואר,מנהיג חמאס ברצועת עזה, אדריכל הטבח של ה-7 באוקטובר שנמצא כעת על הכוונת של ישראל.

בנוסף להיותו סגנו של אסמעיל הניה, צאלח אלעארורי היה גם ראש הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון ואיש הקשר של הארגון לאיראן ולחזבאללה, הוא גורש מטורקיה ומקטאר בגלל פעילות הטרור שלו ומיקם את המפקדה שלו בשכונת א-דאחיה בביירות, קרוב מאוד לבונקר של חסן נצראללה.

בשנתיים האחרונות הוא הקים, בסיוע חזבאללה, את שלוחת חמאס בדרום לבנון ששיגרה כמה פעמים רקטות לעבר ישראל.

הטבח הנורא שעשה חמאס ב-7 באוקטובר שינה את כללי המשחק באזור, ישראל הסירה את הכפפות בכל הקשור לראשי ארגוני הטרור שפועלים נגדה, מדיניות ההכלה ומתן החסינות למנהיגי הטרור איננה קיימת עוד, כללי המשחק החדשים של ישראל חלים גם על בכירי משמרות המהפכה של איראן.

הנהגת חמאס בהלם מהחיסול של צאלח אלעארורי, מי שצפוי להחליפו כאחראי על הטרור ביהודה ושומרון הוא סגנו זאהר ג'בארין.

אין ספק שהחיסול בביירות מעיד על התאוששות מהירה ביותר של המודיעין הישראלי על כל שלוחותיו מהסטגנציה שאיפיינה אותו עד ה-7 באוקטובר, ישראל נמצאת תחת מתקפה של "ציר הרשע" בראשות איראן מכמה חזיתות ולכן צפויים חיסולים נוספים במזרח התיכון, ישראל חייבת להגן על עצמה ועל אזרחיה.

פורסם לראשונה ב"אפוק"

פרשנות: חיסול אל עארורי – מסר ישראלי חשוב לארגוני הטרור באזור

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי