צה"ל מתקרב למקום המסתור של יחיא סינוואר

המצוד על יחיא סינוואר מתהדק וצה"ל יודע את מקום מחבואו המשוער באזור ח'אן יונס. ישראל חוששת שההנהגה הצבאית של חמאס מתכננת להימלט למצרים, ביחד עם חטופים ישראלים, דרך המנהרות ברפיח.

המלחמה באזור ח'אן יונס נמשכת בעוצמה רבה ו-7 חטיבות של צה"ל, כולל כוחות מיוחדים פועלות בניסיון ללכוד את ההנהגה הצבאית של חמאס בראשות יחיא סינוואר ולשחרר את החטופים הישראלים.

גורמים ביטחוניים בכירים אומרים כי חלה התקדמות במצוד אחרי יחיא סינוואר וכי ישראל יודעת את המקום המשוער שבו הוא מסתתר כמה עשרות מטרים מתחת הקרקע,ביחד עם בכירי הזרוע הצבאית של חמאס, וכי הם הקיפו את עצמם בעשרות חטופים ישראלים כמגן אנושי.

כוחות גדולים של צה"ל פועלים על פני הקרקע כדי למצוא דרך להגיע אליהם וכוחות מיוחדים של צה"ל נלחמים גם דרך המנהרות, הבעייה העיקרית שלא נפתרה היא איך לחסל את ההנהגה הצבאית של חמאס מבלי לפגוע בחטופים הישראלים.

גורמי הביטחון בישראל מעריכים כי פעילי חמאס ממשיכים להבריח נשק ותחמושת משטח מצרים דרך המנהרות באזור רפיח ו"ציר פילדלפי".

ראש השב"כ רונן בר פנה למודיעין המצרי בבקשה להילחם בתופעה הזו במיוחד עתה בתקופת המלחמה, גורמים ביטחוניים מעריכים כי למרות ההתנגדות העזה של מצרים, לא תהייה לישראל ברירה אלא להשתלט בקרוב על אזור רפיח ו"ציר פילדלפי" כדי לעצור את הברחות הנשק של חמאס.

גורמי הביטחון מעריכים כי הברחות הנשק מתבצעות באמצעות מנהרות וגם דרך מעבר רפיח עצמו, חמאס משחד קצינים מצרים ואנשי מכס במעבר כדי שיסייעו בהברחות.

לא ניתן יהיה למוטט את שלטון חמאס ולהרוס את התשתית הצבאית שלו מבלי לשלוט על "ציר פילדלפי".

גורמי ביטחון בישראל מביעים גם חשש מהאפשרות שההנהגה הצבאית של חמאס תימלט למצרים ביחד עם כמה חטופים ישראלים דרך המנהרות באזור רפיח.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח ב-10 בינואר כי ישראל מפעילה כוחות מיוחדים בחצי האי סיני, בסודאן ובלוב על סמך הערכה כי חמאס ינסה להבריח את ראשי הזרוע הצבאית שלו וחטופים ישראלים למדינות אלה ואחר כך להעבירם לאיראן או ללבנון.

מצרים הבהירה לישראל ולארה"ב כי אין לה שום אינדיקציה לפעילות של חמאס בשטח מצרים וכי המודיעין המצרי מוכן לסייע בכל מידע בנושא.

אולם, המתיחות בין ישראל למצרים גברה בימים האחרונים ומצרים שוקלת לסגור את מעבר רפיח בצעד של מחאה כדי לאותת לישראל ולארה"ב על אי שביעות רצונה מהמצב שנוצר במלחמה סמוך לגבולה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי