הרש"פ תומכת כספית במחבלי חמאס

הרש"פ ממשיכה להפגין גילוי תמיכה בתנועת חמאס לאור המלחמה ברצועת עזה וחיסול צאלח אלעארורי. גורמים ברש"פ מאשרים כי הרש"פ תעביר תמיכה כספית קבועה גם למחבלי חמאס שעשו את הטבח בישובי עזה ב-7 באוקטובר.

ממשל ביידן מפעיל לחץ כבד על ישראל להסכים לכך שהרש"פ תשלוט ברצועת עזה אחרי המלחמה וישראל מתנגדת לכך ובצדק רב.

בנוסף להיותה של הרש"פ מושחתת היא תומכת גדולה בטרור של חמאס ומשחק משחק כפול מול ישראל ומול הקהילה הבינלאומית.

עד היום הרש"פ ומחמוד עבאס העומדים בראשה מסרבים לגנות את הטבח הנורא שעשה חמאס בישובי עוטף עזה  ב-7 באוקטובר.

ביטוי נוסף לתמיכה בחמאס היה בסוף השבוע שעבר כמזכ"ל פת"ח ג'בריל רג'וב הגיע לכפר עארורה באזור רמאללה כדי לנחם את אמו של רב המחבלים צאלח אלעארורי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס ואיש הקשר לאיראן וחזבאללה.

אלעארורי חוסל ב-2 בינואר בשכונת א-דאחייה בביירות, בתקיפה אווירית שמיוחסת לישראל.

לביקור התנחומים של ג'בריל רג'וב אצל משפחת אלעארורי התלוו לילה ע'נאם, מושלת אזור רמאללה ואלבירה ואחד מיועציו של יו"ר הרש"פ.

גורמים ברש"פ מאשרים כי בהתאם לחוק הפלסטיני, מחבלי הנוח'בה של חמאס עשו את הטבח ב-7 באוקטובר לאחר שחדרו לשטח ישראל יקבלו פיצוי כספי. הפיצוי הכספי יהיה כנהוג באמצעות חעברת מענקים למשפחות הרוצחים ובקצבאות חודשיות לאורך כל החיים.

שירות הדואר הפלסטיני הודיע בסוף 2023 כי "שהידים, פצועים ואסירים" יקבלו את משכורות חודש נובמבר החל מהשבת שעברה באמצעות בנק הדואר הפלסטיני בגדה וברצועה.

על משפחות מחבלי החמאס שרוצים לקבל את המשכורות מהרש"פ להגיש מסמכים לרש"פ המוכיחים כי הם מתו "מות קדושים" וייפוי כוח לפתיחת חשבון בנק.

משפחות של מחבלים שנהרגו המוכרזים כ"שהידים" מקבלות סכום של כ-400 דולר בחודש לכל החיים, משכורות של מחבלים יכולות להגיע עד לסכום של 3300 דולר בחודש.

הרש"פ משלמת למחבלים ולבני משפחותיהם סכום העולה על 300 מיליון דולר בשנה, כ-8 אחוזים מתקציב הרש"פ.

מאז פרוץ המלחמה ברצועת עזה ממשלת נתניהו מעכבת את העברת כספי המסים שהיא גובה עבור הרש"פ מדי חודש, למרות שמדובר בכספים השייכים לפלסטינים, החשש הוא שהכספים האלה ישולמו למחבלים ולבני משפחותיהם ויהוו תמריץ ועידוד לטרור.

ממשל ביידן מפעיל כבר כמה שבועות לחץ על ממשלת נתניהו להעביר את הכספים לרש"פ אך שר האוצר בצלאל סמטריץ' מסרב לחתום על העברת הכספים.

שר החוץ האמריקני טוני בלינקן המבקר באזור צפוי להעלות את הנושא הזה במהלך פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו ביום שלישי.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי