הנהגת חמאס שוקלת לעבור מקטאר לטורקיה

גורמים בחמאס אומרים כי הנהגת התנועה בחו"ל שוקלת לעבור בקרוב מקטאר לטורקיה מחשש שתחוסל על ידי המוסד הישראלי. בחמאס חשים ביטחון גדול יותר בטורקיה בגלל יעילותו של המודיעין הטורקי, בישראל לא מתכוונים להרפות מהנהגת חמאס עד שתחוסל.

בקרוב יסתיים תפקידה של קטאר בתיווך בין ישראל חמאס להשגת עסקת שחרור חטופים ישראלית נוספת.

גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי ישראל תבחן מחדש את יחסיה עם קטאר והיא צפויה לשנות את היחס שלה לקטאר התומכת בחמאס ובטרור שלו.

גורם מדיני בכיר אומר כי "יופקו הלקחים מהתרומה הגדולה של קטאר להתעצמות הצבאית של חמאס ברצועת עזה ששיאה היה הטבח האכזר בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר".

גם ארה"ב צפויה לבחון את היחס של קטאר  לחמאס ולעובדה שהיא מארחת בדוחא את הנהגת חמאס בחו"ל, סביר להניח שהיא תדרוש מקטאר לגרש את ההנהגה הזו משטחה.

ראש הממשלה נתניהו,שר הביטחון גלנט וראש השב"כ רונן בר הודיעו פומבית כי ישראל תרדוף את הנהגת חמאס בכל מקום בעולם, כולל בלבנון, קטאר וטורקיה.

ישראל עמדה כבר בחלק מהבטחתה וחיסלה ב-2 בינואר את בכיר חמאס צאלח אלעארורי בלב שכונת א-דאחייה בביירות.

גורמים בחמאס אומרים כי הנהגת חמאס שוקלת לעבור מקטאר לטורקיה מחשש שתחוסל על ידי המוסד הישראלי.

באיסטנבול קיימת שלוחה גדולה של הזרוע הצבאית של חמאס שאותה מפעילים מגורשי עסקת שליט והם מכווינים פעילות טרור נגד ישראל משטחי יהודה ושומרון ומגייסים סטודנטים פלסטינים לשורות חמאס.

גם זאהר אלג'בארין, בכיר חמאס שמיועד לרשת את צאלח אלעארורי בצמרת התנועה מתגורר באיסטנבול ומשם הוא מנהל את האימפריה הכלכלית הענקית של חמאס, על פי גורמים בתנועה הוא מקורב לנשיא טורקיה ארדואן.

בחמאס מסבירים כי המודיעין הטורקי הוא יעיל מאוד, הוא מכיר היטב את שיטות הפעולה של המוסד הישראלי ויכול לסכל כל ניסיון חיסול של ישראל.

טורקיה הודיעה בתחילת החודש על חשיפת רשת ריגול גדולה של המוסד הישראלי, המודיעין הטורקי עצר 46 חשודים וטען כי הרשת עסקה בריגול ובניסיון חטיפה של אזרחים זרים בטורקיה.

נשיא טורקיה ארדואן אמר ב-10 בינואר כי המעצרים "בפירוש הפתיעו את ישראל, חכו-אלה רק הצעדים הראשונים, אתם תזכו להכיר את טורקיה".

טורקיה נחושה להגן על חמאס בשטחה, מאידך גיסא ישראל איננה מתכוונת להירתע והיא תמשיך לנסות ולחסל את ראשי חמאס בדיוק כפי שחיסלה את ראשי ארגון "ספטמבר השחור" שעשה את טבח הספורטאים הישראלים במינכן ב-1972.

המוסד הישראלי רדף אחריהם ברחבי העולם במשך 20 שנה עד שחיסל את כולם, כך יהיה גם גורלם של מנהיגי חמאס, ישראל אינה מתכוונת לוותר והיא תגבה את המחיר.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי