חמאס מנסה להבעיר את יהודה ושומרון

איראן וחמאס מגבירות את המאמצים להתסיס את שטחי יהודה ושומרון ולהצית אינתיפאדה חמושה נגד ישראל. אחת המטרות העיקריות שלהן היא לפגוע בישראלים הנעים על הצירים הראשיים ולנסות לבצע מעשי טבח בהתנחלויות.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה המכונה "אבו עוביידה" קרא שלשום לפלסטינים להגביר את הפיגועים נגד ישראל בכל מקום אפשרי,אחת התוצאות של ההסתה של חמאס הייתה הפיגוע אתמול ברעננה שבו נרצחה אזרחית ישראלית בת 79 ועוד 18 ישראלים נפצעו.

חמאס מנסה גם, בסיוע איראן, להבעיר את שטחי יהודה ושומרון כדי להפוך אותם לחזית פעילה מאוד שתפעיל לחץ על ישראל באמצעות אינתיפאדה מזויינת שלישית לעצור את הלחימה ברצועת עזה ובאותה העת גם תביא לקריסתה של הרש"פ ויצירת כאוס ביטחוני נרחב שיסכן את ההתנחלויות ומאות אלפי הישראלים החיים בהן.

גורמי הביטחון בישראל מעריכים כי המטרה הראשונה תהייה תקיפת הישראלים הנעים במכוניותיהם בצירים העיקריים ביהודה ושומרון וגם ניסיונות לחדור להתנחלויות ולבצע בהן מעשי טבח וחטיפת בני ערובה כפי שנמנע בסוף השבוע שעבר בהתנחלות אדורה באזור חברון.

מלבד השנאה האדירה לישראל וההסתה החריפה של ארגוני הטרור, בשב"כ מעריכים כי סיבה נוספת לתסיסה הגדולה ביהודה ושומרון מתחת לפני השטח שמאיימת להתפרץ בקרוב היא המצב הכלכלי הקשה בתחומי הרש"פ ואי היציאה של כ-120 אלף פועלים לעבודה בישראל מאז פרצה המלחמה ברצועת עזה.

ישראל שוקלת פיילוט בנושא של הכנסה הדרגתית של כמה אלפי פועלים מיהודה ושומרון לתחומי מדינת ישראל, אך חילוקי הדעות בקבינט הביטחוני על הנושא הזה הם רבים, נכון לעכשיו לראש הממשלה ושר הביטחון את הרוב הנדרש להעביר את ההחלטה.

הפיגוע ברעננה רק הגביר את התנגדות השרים למהלך הזה.

חברים רבים בקבינט הביטחוני חוששים שהפועלים הפלסטינים שייכנסו לעבוד בישראל יבצעו פיגועי נקם בעקבות המלחמה ברצועת עזה וחיסולו של צאלח אלעארורי בביירות.

ניכרת מגמה של התגברות פיגועי ההשראה באמצעות פיגועי דריסה, ירי חי ודקירות סכינים.

גורמי ביטחון בכירים אומרים כי ההשפעה של חמאס ואיראן על התושבים ביהודה ושומרון גברה בעוד מעמד הרש"פ ממשיך להיחלש ברחוב הפלסטיני.

הגבול בין ישראל לירדן עדיין פרוץ ואיראן ממשיכה להבריח דרכו אמצעי לחימה לקבוצות הטרור החמושות בצפון השומרון, כולל אמצעי לחימה תקניים וחומרי נפץ.

במחנות הפליטים באזור ג'נין וטול כרם, ממשיכות קבוצות הטרור בניסיונותיהן לייצר רקטות מאותרות כדי לשגרן לעבר ערי ישראל.

מאז הטבח ב-7 באוקטובר יש עלייה בפיגועי הירי ביהודה ושומרון וצה"ל חיסל 300 מחבלים.

חיילי המילואים המוצבים ביהודה ושומרון עושים עבודה מקצועית נהדרת במלחמה בטרור,מאז תחילת המלחמה צה"ל עצר ביהודה ושומרון יותר נ-1300 פעילי חמאס.

צה"ל הסיר את הכפפות והגביר את השימוש בכטב"מים לחיסולים ממוקדים, אולם השטח רוחש וגועש ומאיים להתפוצץ על גם רקע המצוקה הכלכלית הקשה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי