יחיא סינוואר מנסה להכניע את ישראל

ישראל משלמת מחיר יקר מאוד על כך שהזניחה במשך שנים רבות את הטיפול בחמאס ברצועת עזה ואיפשרה לו להפוך למפלצת טרור חזקה ומסוכנת. יחיא סינוואר מנסה להכניע את ישראל באמצעות החטופים שהוא מחזיק בשבי, אסור לישראל להיכנע והיא חייבת לחסלו ולהרוס את התשתית הצבאית של חמאס.

המזרח התיכון כולו מביט על המאבק בין ישראל לארגון הטרור חמאס שהחל בהתקפת פתע של חמאס על ישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר ובטבח אכזרי באזרחים ובחיילים ישראלים.

ישראל היא מדינה חזקה מאוד אך היא איפשרה לארגון הטרור חמאס להתחזק מאוד מאז שהוא השתלט בכוח על רצועת עזה ב-2007,היא לא מנעה ממנו להקים צבא גדול שמצוייד ברקטות ובמל"טים ומערך מנהרות אדיר ומבוצר באורך של בין 500 ל-700 ק"מ, בנוסף לכך היא איפשרה להכניס מאות מיליוני דולרים לרצועת עזה שהגיעו מקטאר לשם חיזוקו של חמאס.

הטעויות החמורות של הדרג המדיני והביטחוני הישראלי במשך השנים ביחס לחמאס נבעו מרצון "לקנות שקט" בכל מחיר, כך גדלה והתפתחה מפלצת הטרור ברצועת עזה למימדים חסרי תקדים, המפלצת הזו ששואפת לחסל את מדינת ישראל סוחטת אותה כעת באמצעות 136 חטופים ישראלים שהיא מחזיקה במנהרות ברצועת עזה.

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה ואדריכל הטבח בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר, למד היטב במשך שנות מאבקו נגד ישראל את החולשות של החברה הישראלית ובמיוחד את הרגישות שלה ביחס לשבויים ונכונותה לשלם מחיר גבוה על שחרורם.

כך נכנעה ישראל לחמאס ב-2011 כשהסכימה לשחרר יותר מאלף מחבלים, ביניהם עשרות  מחבלים רוצחים, כדי לשחרר חייל ישראלי חי אחד ששמו גלעד שליט.

"עסקת שליט" הייתה טעות חמורה של הדרג המדיני שגרמה נזק גדול לישראל, לא רק בגלל שמחבלים רבים ששוחררו בעסקה חזרו לפעילות טרור, אלא בגלל שהיא יצרה תקדים מסוכן שאותו מנסים לנצל אויביה של ישראל.

יחיא סינוואר, ששוחרר בעצמו ב"עסקת שליט", מנסה עתה לחזור על התרגיל של 2011 ולהכניע את מדינת ישראל במלוא מובן המילה, בשיטות סחיטה של מאפיה וטרור פסיכולוגי.

תמורת שחרורם של 136 החטופים הישראלים הוא דורש את הפסקת המלחמה ונסיגת ישראל מרצועת עזה ושחרור כמה אלפי אסירים ביטחוניים מהכלא הישראלי ובהם כ-400 רוצחים.

אין בכוונתו  של יחיא  סינוואר לשחרר את כל החטופים הישראלים שהוא מחזיק, הוא מתכנן לשחרר רק את חלקם והתוכנית שלו ,לאחר נסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה, היא לדרוש ערבויות בינלאומיות להישארות חמאס בשלטון ברצועת עזה, להסרת המצור הישראלי מעל הרצועה ולהסכמה ישראלית להקמת נמל ימי בעזה.

אויביה של ישראל מחככים את ידיהם בהנאה למראה ההשפלה שעוברת ישראל על ידי מגה-טרוריסט שהיא שיחררה מהכלא בטיפשותה.

הדאגה לשלומם של החטופים מעסיקה את כל החברה הישראלית, כולם רוצים בשחרורם המיידי, המבצע הצבאי הנרחב של צה"ל ברצועה היה מנוף הלחץ העיקרי על חמאס שהביא לשחרור יותר ממאה מהחטופים עד כה.

יחיא סינוואר הצליח להונות את ישראל במשך שנים רבות, הוא הרדים את הדרג המדיני ואת המודיעין הישראלי ויצר מצג שווא כי "חמאס מורתע" עד שתקף בהפתעה את ישובי עוטף עזה, הוא מנהיג טרור מסוכן מאוד שמבין רק את שפת הכוח.

לישראל אסור להיכנע לאסטרטגיית הסחיטה וההונאה של יחיא סינוואר, הדרג המדיני חייב לראות את התמונה הכוללת של המלחמה והשלכותיה על מעמדה הביטחוני של ישראל במזרח התיכון ולהמשיך בלחימה ברצועת עזה עד להריסת התשתית הצבאית שלו וחיסול ההנהגה הצבאית של חמאס.

כניעה לסחיטה של יחיא סינוואר תהווה כישלון אסטרטגי של ישראל, אסור לצה"ל לאבד את המומנטום של הלחימה  והוא חייב להכריע את חמאס מבחינה צבאית.

אסור לישראל ליצור תקדים מסוכן שיאפשר לאויבי ישראל לחשוב שבאמצעות חטיפת אזרחים ישראלים בכל מקום בעולם הם יוכלו לסחוט את מדינת ישראל ולגרום לה לעשות ויתורים ביטחוניים שמסכנים את ביטחונה.

הלחץ הצבאי של ישראל על חמאס הוא הכלי היחידי היעיל וההגיוני שיש בידיה כדי להביא לשחרור החטופים.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי