בכיר באש"פ: תנועת חמאס היא ארגון טרור

אחמד מג'דלאני, שר ברש"פ וחבר בהנהגת אש"פ תוקף בחריפות את תנועת חמאס ומכנה אותה "ארגון טרור", חמאס קוראת לפטרו מתפקידו. גורמים בפת"ח אומרים כי יו"ר הרש"פ מכין את דעת הקהל הפלסטינית לקראת חזרת הרש"פ לשלוט ברצועת עזה.

בכירים ברש"פ ובמוסדות אש"פ זועמים על תנועת חמאס שהביאה באמצעות הטבח בישובי עוטף עזה ב-6 באוקטובר לנכבה חדשה על תושבי רצועת עזה.

הראשון למתוח ביקורת על חמאס היה חוסיין א-שיח', מזכ"ל הועד הפועל של אש"פ, שאמר לפני כחודש כי הרש"פ תבוא חשבון עם תנועת חמאס על האסון שהיא הביאה על תושבי הרצועה.

עכשיו מצטרף אליו גם אחמד אלמג'דלאני, השר לעניינים חברתיים  ברש"פ וחבר הועד הפועל של אש"פ, בראיון שהוא העניק לערוץ אלחדת' הסעודי ב-19 בינואר כינה מג'דלאני את תנועת חמאס במילים "ארגון טרור".

הוא הסביר כי בהרכב הנוכחי שלה ובתוכנית המדינית שלה חמאס היא ארגון טרור וכי היא יכולה להיות חלק מהפיתרון רק אם תוותר על ההתנגדות המזויינת.

אין זו הפעם הראשונה שאחמד אלמג'דלאני מטיל פצצות תקשורתיות שמעוררות כעס בזירה הפלסטינית, לפני כמה שבועות הוא אמר למגזין האמריקני "ניוז וויק" כי הרש"פ מוכנה להחזיר את השליטה המלאה על רצועת עזה בתום המלחמה בין ישראל לחמאס וכי היא מוכנה לערוך בחירות כלליות לראשונה מאז שנת 2006 כחלק מהסכם שלום ארוך טווח.

הוא הבהיר כי הרש"פ לא תשוב לרצועת עזה על גבי הטנקים הישראלים וכי הרש"פ לא תחזור לשולחן המשא ומתן מבלי שהיא תקבע את גורל רצועת עזה ומבלי שיהיה פיתרון מדיני.

"אנחנו מוכנים לקבל את הצעת הנשיא ביידן לאחד את הגדה והרצועה תחת שלטון הרש"פ בתמיכה של הקהילה הבינלאומית ובתנאי שהרצועה תשוקם ושישראל תסכים לפתרון שתי המדינות", הוא אמר.

ההצהרות התקשורתיות של אחמד אלמג'דלאני גררו תגובות נזעמות ברשתות החברתיות והוא הואשם כי הוא   "שופר של הכיבוש שמשרת את האג'נדה של הכיבוש הישראלי ושל ארה"ב".

תנועת חמאס פירסמה תגובה רשמית שבה היא מגנה את דבריו של אלמג'דלאני, "מדובר בהצהרות חורגות שאינן לאומיות שמשרתות את הכיבוש ואת התוכנית שלו לפגוע באחדות הלאומית ובעמידה האיתנה של העם הפלסטיני", נאמר בהודעה.

תנועת חמאס דורשת לפטר לאלתר את אחמד אלמג'דלאני מהממשלה הפלסטינית ומהועד הפועל של אש"פ.

בתנועת פת"ח אומרים כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עומד מאחורי ההתקפות של אחמד מג'דלאני וחוסיין א-שיח' על חמאס וכי הוא מנסה לנצל את הזעם העממי ברצועת עזה על חמאס שהביאה על התושבים אסון כבד.

לדברי גורמים בפת"ח, מחמוד עבאס מתחיל בתהליך דה לגיטימציה פומבי של חמאס כדי לרצות את ממשל ביידן כהכנה לחזרת הרש"פ לשלוט ברצועת עזה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי