יחיא סינוואר מנסה להגשים את חזונו של השיח' אחמד יאסין

יחיא סינוואר פעל להגשים את חזונו של השיח' אחמד יאסין להשמיד את ישראל עד שנת 2027. סינוואר רואה את עצמו כמנהיג מוסלמי חשוב שיביא כבוד לאומה המוסלמית ויביס את ישראל.

ההתקפה של חמאס על ישובי עוטף עזה שתכנן יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, ב-7 באוקטובר 2023 הייתה השלב הראשון בתוכניתו להביא להשמדת מדינת ישראל, כך טוענים גורמים ברצועת עזה המקורבים לחמאס

.

יחיא סינוואר העריך שמתקפת הפתע שלו תביא למעורבות צבאית פעילה מצד חזבאללה ואיראן ושלוחות נוספות שלה ברחבי המזרח התיכון שיתקפו את ישראל מכל החזיתות האפשריות ובסופה של מערכה ארוכה יכריעו אותה.

גורמים בחמאס ברצועת עזה אומרים כי יחיא סינוואר זיהה חולשה גדולה בישראל  של המערכת השלטונית והביטחונית וקרע בחברה הישראלית,עבורו זו היתה ההזדמנות לממש את חזונו של מורו ורבו, השיח' אחמד יאסין, מייסד תנועת חמאס ב-1987 שחוסל על ידי ישראל.

השיח' אחמד יאסין מינה את יחיא סינוואר לתפקיד ראש מנגנון הביטחון של חמאס הנקרא "מג'ד" מייד לאחר הקמת התנועה.

המנגנון היה אחראי בעיקר על חקירת פלסטינים ברצועת עזה החשודים בשיתוף פעולה עם ישראל.

השב"כ עצר את יחיא סינוואר בח'אן יונס בשנת 1989 והוא הועמד לדין והורשע ברצח בחניקה של כמה פלסטינים שנחשדו על ידו בשיתוף פעולה עם ישראל, הוא שוחרר מהכלא הישראלי בשנת 2011 במסגרת "עסקת שליט".

השיח' אחמד יאסין העניק לפני יותר מ-20 שנה ראיון לתוכנית "עדות על התקופה" בערוץ אלג'זירה שבו חזה את סופה של מדינת ישראל בשנת 2027 בהסתמך על הקוראן.

בראיון הוא אמר את הדברים הבאים:

"ישראל קמה על העושק ועל הקיפוח, כל ישות כזו הגורל שלה הוא הרס, הכוח בעולם לא נשמר לאף אחד.

ישראל היא בדרך לאבדון ברבע הראשון של המאה הבאה, בשנת 2027 ישראל כבר לא תהיה קיימת וזאת על פי הקוראן.

הקוראן לימד אותנו שהדורות מחלפים כל 40 שנה, בהתחלה היתה הנכבה,אחר כך הגיעה האינתיפאדה והשלב הבא יהיה סופה של ישראל", אמר יאסין.

יחיא סינוואר ידוע כמוסלמי אדוק, הוא רואה את עצמו כמנהיג בסדר גודל של המצביא המוסלמי צלאח א-דיו אלאיובי אשר בשנת 1187 לסה"נ פתח בג'יהאד, הביס את הצלבנים וכבש את ירושלים.

סינוואר החל לתכנן את ההתקפה על ישראל אחרי מבצע "שומר החומות" במאי 2021,שם זיהה את נקודות התורפה של ישראל הוא קרא להתקפה על ירושלים ברקטות "חרב ירושלים" (סיף אלקודס-בערבית)

להתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר הוא בחר בשם מתוך הקוראן "המבול של אלאקצא" ( טוופאן אל-אקצא בערבית) למרות שלהתקפה החמאסית לא היה שום קשר ישיר למסגד אלאקצא.

הוא רצה שההתקפה על ישראל, ביחד עם ההתקפות מהזירות האחרות על ידי השלוחות של איראן, תיראה בעולם המוסלמי כהתקפה של האומה האסלאמית על ישראל.

למעשה היתה זו התקפה של תנועת "האחים המוסלמים" הסונית בשילוב עם "ציר הרשע" השיעי בראשות איראן.

שיתוף הפעולה של יחיא סינוואר עם איראן הוא בניגוד למה שחשב השיח' אחמד יאסין אשר התנגד לכך שחמאס, כארגון ג'יהאד סוני, ישתף פעולה עם איראן השיעית, אבל ליחיא סינוואר היה חשוב לנסות ולהשיג את המטרה בכל דרך כדי להביס את ישראל.

יחיא סינוואר עדיין בטוח שלמרות שצה"ל כבש כ-60 אחוזים מרצועת עזה וחיסל כשליש מהכוח הצבאי של חמאס, הוא ינצח את ישראל וכי בזכות החטופים הישראלים שהוא מחזיק בשבי הוא יכפה על ישראל את הפסקת הלחימה ונסיגה מלאה מרצועת עזה.

כך הוא יבטיח את המשך שלטונו ברצועת עזה וייצא כמנצח עם תהילת עולם שתרשם בהיסטוריה המוסלמית.

לכן חשוב מאוד שהמלחמה תסתיים בניצחון ישראלי  מוחלט , חיסולו של יחיא סינוואר ומחיקת החזון של השיח' אחמד יאסין ממוחותיהם של תושבי רצועת עזה.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי