מדוע מתעכב חיסול מנהיגי חמאס בחו"ל?

חיסול מנהיגי חמאס בחו"ל הוא צעד מתחייב כדי למנוע את התאוששות הארגון ברצועת עזה ולנתק את התיאום שלו עם איראן. החיסול מתעכב מסיבות ביטחוניות שונות אך הוא רק שאלה של זמן, ישראל נחושה להשלים את המשימה.

ישראל מנהלת מצוד אחרי ההנהגה הצבאית של חמאס בראשותם של יחיא סינוואר ומוחמד דף במנהרות באזור ח'אן יונס ויש מאמץ מודיעיני גדול לאתר את מקום מסתורם, הם מקפידים לשנות מקום כל כמה ימים, בתוך מבוך המנהרות האדיר שמגיע לאורך 160 ק"מ, בהתאם להתקדמות כוחות צה"ל בשטח.

הלחץ על הנהגת חמאס ברצועת עזה גובר, אולם אסור לשכוח את הנהגת חמאס בחו"ל שמגלה בשבועות האחרונים עמדות יותר קיצוניות מיחיא סינוואר בקשר לעסקת החטופים וגם חוזרת על ההבטחה לבצע מעשי טבח נוספים בישראלים.

מי שמודיע על כך באמצעי התקשורת הזרים הינו בכיר חמאס ראזי חמד, מקורבו של יחיא סינוואר.

החיסול האחרון של ישראל בחו"ל היה חיסולו של צאלח אלעארורי, סגנו של אסמעיל הניה, הוא חוסל ב-2 בינואר בשכונת א-דאחייה בביירות עם עוד כמה פעילים של חמאס בתקיפה של חיל האוויר הישראלי.

ישראל חייבת לפעול באופן שיטתי לחיסול בו זמני של הנהגות חמאס ברצועת עזה ובחו"ל.

ההנהגה של חמאס בחו"ל הינה מסוכנת מאוד, היא זו שמתאמת עם איראן את התקפות הטרור נגד ישראל ומגייסת סכומים אדירים של כסף שמועברים לרצועת עזה וליהודה ושומרון.

קטיעה של צינור החמצן של הכספים המוזרמים מחו"ל תמנע את התאוששות ארגון חמאס ברצועת עזה וחיזוק התשתיות שלו ביהודה ושומרון.

ישראל חייבת לגייס גם את הקהילה הבינלאומית לרדוף את מנהיגי חמאס בחו"ל, שחלק גדול מהם נמצא ברשימת הטרור האמריקנית, יש לפגוע במעמד האזורי שהנהגת חמאס בנתה לעצמה בח"ול באמצעים דיפלומטיים אך בעיקר באמצעות חיסולים של המוסד הישראלי.

לדעת גורמים המכירים היטב את פעילות חמאס בחו"ל, העדיפות הראשונה כעת צריכה להיות לחיסולם של מנהיג חמאס אסמעיל הניה ושל זאהר אלג'בארין, יורשו של צאלח אלעארורי ומי שאחראי על האימפריה הכלכלית האדירה של חמאס.

השניים האלה הם שמתאמים את הקשרים של חמאס עם ההנהגה האיראנית ובמיוחד עם "משמרות המהפכה".

הם שמנסים עכשיו לשכנע את איראן להציל את חמאס מתבוסה קשה ברצועת עזה ולהגביר את הלחץ הצבאי על ישראל מכל החזיתות.

המוסד הישראלי בראשותו של דוד ברנע החל בהכנת רשימת חיסול של בכירים בצמרת המדינית של חמאס בחו"ל על פי הנחיית ראש הממשלה נתניהו.

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט הבטיחו בגלוי לחסל את הנהגת חמאס בח"ול וגם ראש השב"כ רונן בר צוטט כאומר:

" נחסל את בכירי חמאס גם בקטאר ובטורקיה, זה המינכן של הדור שלנו".

נראה כי חיסול מנהיגי חמאס מתעכב בגלל הסיבות הבאות.

א.מיקוד המאמצים המודיעיניים של ישראל בניסיון לאתר את מקום המחבוא של ההנהגה הצבאית של חמאס ברצועת עזה ומקום החזקתם של החטופים הישראלים.

ב. צעדי ביטחון קפדניים ביותר של מנהיגי חמאס בחו"ל מחשש שיחוסלו.

ג. צעדי ביטחון קפדניים שבהם נוקטים המודיעין הטורקי, המודיעין הלבנוני והמודיעין הקטארי כדי להגן על מנהיגי חמאס בטורקיה, בלבנון ובקטאר.

ד. השלמת איסוף המידע המודיעיני של ישראל על תנועות מנהיגי חמאס בחו"ל ומקומות המסתור שלהם.

מנהיגי חמאס בחו"ל אינם יכולים לרדת למחתרת לזמן רב, הם התרגלו לחיי מותרות ופאר, בניגוד להנהגה הצבאית של חמאס שמסתתרת במנהרות ברצועה,בסופו של דבר הם יאלצו לצאת מהמקומות שבהם הם מסתתרים.

לכמה מהם יש עסקים חובקי עולם שמחייבים אותם לטוס  למדינות שונות  ברחבי הגלובוס.

המוסד הישראלי כבר הוכיח את יכולותיו המבצעיות ואת ידו הארוכה בחו"ל, הדרג המדיני צריך לוודא שהנהגת חמאס בחו"ל לא תרד מהכוונת הישראלית.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי