ממשלת ההונאה הפלסטינית

ראש הממשלה הפלסטיני התפטר מתפקידו ויו"ר הרש"פ אמור להטיל על מקורבו מוחמד מוצטפא להקים "ממשלת טכנוקרטים" שתערוך רפורמות מקיפות במנגנוני הרש"פ. לחמאס תהיה דריסת רגל בממשלה החדשה, מדובר בממשלת בובות שמנסה להכתיב לישראל מי ישלוט ברצועה אחרי המלחמה.

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה הגיש אתמול את התפטרותו ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לאחר חמש שנים  בתפקיד,ממשלתו תמשיך לפעול כממשלת מעבר עד למינוי ממשלה חדשה.

גורמים ברש"פ טענו כי ממשל ביידן דרש את התפטרותו במסגרת הרפורמות שהוא דורש ממחמוד עבאס לקיים כדי שיתמוך בשליטה של הרש"פ ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה.

יו"ר הרש"פ אמור להטיל על יועצו הכלכלי מוחמד מוצטפא את משימת הרכבת הממשלה החדשה שתהייה ממשלת טכנוקרטים שתעשה רפורמות מקיפות בכל התחומים, כולל בתחום הביטחוני, המלחמה בטרור ובמערכת החינוך כדי להציג "רש"פ מחודשת" כביכול כדי לשכנע את ישראל שהיא זו שצריכה לשלוט ברצועת עזה.

ישראל מתנגדת לשלטון של הרש"פ ברצועת עזה בגלל תמיכתה בטרור וההסתה במערכת החינוך שלה ובאמצעי התקשורת הרשמיים.

מה שחמור בהרכבת הממשלה החדשה היא שיו"ר הרש"פ מוכן לתת לתנועת חמאס דריסת רגל בממשלה הזו, כלומר. תהייה זו "ממשלת בובות" שתישלט מאחורי הקלעים על ידי מחמוד עבאס ואסמעיל הניה.

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק אמר כי ארגונו תומך בהצטרפות ל"ממשלת הטכנוקרטים" החדשה.

כל המהלך הזה תואם בין ממשל ביידן לבין יו"ר הרש"פ כדי לנסות ולהכתיב לישראל מי יהיה הגוף שישלוט ברצועה אחרי המלחמה.

ארגון חמאס מבין כי הוא הפסיד את השלטון ברצועה והוא נחפש דרך להישאר על הגלגל הפוליטי באמצעות "ממשלת הטכנוקרטים" החדשה.

גורמים ברש"פ טוענים כי יו"ר הרש"פ נחוש שהממשלה החדשה תעשה רפורמות חדשות בכל התחומים , בתחום הביטחוני ובתחומים האזרחיים, כולל במערכת החינוך הפלסטינית.

האם מחמוד עבאס יפסיק את תשלום המשכורות למחבלים ולבני משפחותיהם? האם הוא יורה לשנות את תוכניות הלימודים ולעקור מהן את ההסתה הארסית נגד היהודים וישראל?

כרגע הרש"פ מתנה זאת בכך שישראל תחזיר לה את כספי המיסים שהיא הקפיאה עבורה ותסכים לפתרון שתי המדינות והקמת מדינה פלסטינית עצמאית בקווי 67.

גם מדינות המפרץ דרשו עריכת רפורמות מקיפות ברש"פ כתנאי להשקעת כספים רבים לשיקום הרצועה.

מדינות המפרץ תרמו בעבר כספים רבים לשיקום הרצועה מנזקי סבבי הלחימה עם ישראל והן חוששות ששוב ההשקעה שלהן תרד לטימיון.

לישראל יש עמדה עקרונית מתחילת המלחמה והיא מתנגדת לשליטה של הרש"פ או חמאס ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה, ראש הממשלה נתניהו אף הבהיר לנשיא ביידן שישראל מתנגדת ל"רש"פ מחודשת" שתשלוט ברצועת עזה.

הישארותו בצמרת השלטון של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, ביחד עם החבורה המושחתת המקורבת אליו, אומרת ששום דבר לא השתנה ושממשלת הטכנוקרטים תהיה "ממשלת בובות" שתמלא אחר רצון אדוניה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני כמה ימים כי "הרש"פ במתכונתה הנוכחית אינה מסוגלת לקבל את האחריות על רצועת עזה".

לדבריו: "אבו מאזן עדיין מסרב לגנות את הטבח של חמאס ב-7 באוקוטבר, ושרים בכירים שלו חוגגים את מה שהיה.".

"הרשות שלו משלמת לרוצחים, אתם יודעים איך הם מחנכים את הילדים שלהם". אם לא חל שינוי בדבר הזה, מה עשינו?" שאל נתניהו.

אסור לישראל ליפול למלכודת הזו וראש הממשלה נתניהו חייב להבהיר לממשל ביידן שההרכב של הממשלה הפלסטינית החדשה הוא עוד תכסיס מבית היוצר של מחמוד עבאס וחמאס שאיננו מקובל על ישראל והיא דוחה אותו על הסף.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי