חשש ברש"פ מהצלחת עסקת החטופים ושחרור מרוואן ברגותי

צמרת הרש"פ מתנגדת לשחרורו של מרוואן ברגותי מהכלא מכיוון שהוא מאתגר את המשך שלטונו של מחמוד עבאס. ברש"פ חוששים כי שחרור מאות פעילים של הזרוע הצבאית של חמאס במסגרת העסקה הצפויה בין ישראל לחמאס יערער את יציבותה של הרש"פ.

מרוואן ברגותי, אדריכל הטרור של האינתיפאדה השנייה, הועבר לפני יותר משבוע מכלא עופר לכלא אחר והושם בהפרדה, כך הודיע שירות בתי הסוהר.

גורמים ביטחוניים מסרו כי בשירות בתי הסוהר התקבל מידע כי מרוואן ברגותי פועל בכמה ערוצים להתסיס את שטחי יהודה ושומרון לקראת חודש רמדאן כדי לנסות ולעורר אינתיפאדה שלישית.

ברגותי בטוח ששחרורו מתקרב במסגרת עסקה בין ישראל לחמאס והוא מתכוון לנסות ולחזק כבר מהכלא עוד יותר את מעמדו ברחוב הפלסטיני.

גורמים בתנועת פת"ח טוענים כי בכירי הרש"פ חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג', מקורביו של מחמוד עבאס הם שמשכו בחוטים והעבירו את המידע לישראל על הפעילות של ברגותי.

מרוואן ברגותי הוא האיום הגדול ביותר על מנהיגותו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס והוא מוביל בסקרי דעת הקהל הפלסטינים כמי שצריך לרשת את מחמוד עבאס ולעמוד בראש הרש"פ.

לכן כבר בשנת 2011, הרש"פ הצליחה לטרפד את שחרורו במסגרת עסקת שליט, בכירי הרש"פ שכנעו אז את ישראל וארה"ב כי אם ישוחרר ברגותי מהכלא הישראלי הוא יבטל את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל וישחוק לגמרי את הסכמי אוסלו.

מרוואן ברגותי גם מאיים בקרב הירושה ברש"פ על בכירים בצמרת פת"ח, החוששים מאוד משחרורו הם חוסיין א-שיח', מזכ"ל הועד הפועל של אש"פ ומאג'ד פרג', ראש המודיעין הפלסטיני, שרואים עצמם כמועמדים ראשיים לרשת את מחמוד עבאס בתפקיד יו"ר הרש"פ.

בצמרת הרש"פ חוששים גם משחרור מסיבי של מאות פעילים מהזרוע הצבאית של חמאס ליהודה ושומרון במסגרת העסקה לשחרור החטופים בין ישראל לחמאס.

שחרור כזה יחזק את חמאס בשטח ויערער עוד יותר את יציבות הרש"פ.

חמאס התחייב בפני רעייתו של מרוואן ברגותי כי הוא יעמוד על כך שמרוואן ברגותי ישוחרר בכל עסקה עם ישראל לשחרור אסירים ביטחוניים, לחמאס יש אינטרס להראות שהוא דורש את שחרורם של האסירים הביטחונים מכל הפלגים ושהרש"פ נכשלה במאמציה לשחרור האסירים.

ברגותי היה אדריכל הטרור של תנועת פת"ח באינתיפאדה השנייה ויד ימינו של יאסר ערפאת בביצוע הפיגועים נגד ישראל,הוא נדון בבית משפט אזרחי ל-5 מאסרי עולם על רצח אזרחים ישראלים.

הרחוב הפלסטיני הדביק למרוואן ברגותי את הכינוי "נלסון מנדלה הפלסטיני" והוא זוכה לפופולאריות גדולה ביהודה ושומרון ורצועת עזה.

ברגותי זוכה לתמיכה גדולה מצדו של בכיר פת"ח מוחמד דחלאן וגם לתמיכתו של מזכ"ל פת"ח בגדה ג'בריל רג'וב.

שחרורו של מרווואן ברגותי מהכלא תלוי בראש ובראשונה בהסכמתה של ישראל, על פי גורמים מדיניים בירושלים, חברי ממשלת הימין מתנגדים נמרצות לשחרורו של מרוואן ברגותי במסגרת העסקה  עם חמאס.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי