הפשע של חמאס ועונשו

ארגון הטרור חמאס עשה טעות גדולה כשתקף את ישראל וביצע טבח נורא בישובי עוטף עזה. חמאס כבר משלם מחיר יקר, הוא איבד את שלטונו ברצועת עזה אך לא מדובר בסוף פסוק, ישראל מתכוונת להשמידו גם בשטחי יהודה ושומרון וגם לחסל את הנהגתו בחו"ל.

ארגון הטרור חמאס פתח ב-7 באוקטובר במתקפת טרור רצחנית, הוא שלח כשלושת אלפים מחבלים שחצו את הגבול הבינלאומי, כבשו את כל ישובי עוטף עזה, עשו טבח איום באזרחים ובחיילים וחטפו יותר ממאתיים בני ערובה לרצועת עזה.

לא הייתה שום סיבה מיידית להתקפת הפתע הרצחנית של חמאס בתחומי מדינת ישראל מלבד שנאת יהודים והרצון להשמיד את מדינת ישראל במתקפה משולבת יחד עם חזבאללה בגבול הצפון. לרוע מזלו של ארגון חמאס, חזבאללה התמהמה בפתיחת ההתקפה וצה"ל הספיק לפרוס כוחות בגבול הצפון שמנעו התקפת פתע מצידו של ארגון הטרור.

בראיון שהעניקו בכירי ארגון חמאס ב-8 בנובמבר  2023 לעיתון "ניו יורק טיימס" הם הסבירו כי מטרת המתקפה על ישראל הייתה להפוך את מצב המלחמה למצב קבוע.

בכיר חמאס ח'ליל אלחיה אמר כי הארגון הרגיש כי הסוגייה הפלסטינית חומקת מסדר היום ופעולה רחבה ואלימה הינה הפיתרון היחידי.

"איננו מבקשים לשפר את המצב בעזה, הקרב הנוכחי נועד להפוך לחלוטין את המצב", הוא טען.

בכיר חמאס ראזי חמד, הבטיח כמה ימים אחר כך בראיון לרשת BBC כי חמאס לא יסתפק בטבח של ה-7 באוקטובר ויבצע מעשי טבח נוספים.

הנהגת חמאס רואה בטבח של ה-7 באוקטובר "אירוע היסטורי" ויחיא סינוואר שתכנן את הטבח מחשיב את עצמו למצביא המוסלמי הידוע צלאח א-דין אלאיובי ששיחרר את ירושלים מידי הצלבנים.

חמאס הצליח באמצעות מתקפת הפתע להביא לפתיחת חזיתות נוספות נגד ישראל, מדרום לבנון, מסוריה ועיראק ומתימן.

הוא גם הצליח לעורר אהדה ותמיכה במעשה הטבח בכמה מדינות בעולם וגם תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

אפילו ארה"ב, בת הברית הגדולה של ישראל, שתומכת בהשמדת ארגון הטרור חמאס, שוקלת להכיר באורח חד צדדי בזכותם של הפלסטינים למדינה עצמאית מפורזת מנשק בקווי 67 שבירתה היא מזרח ירושלים.

השיקולים האמריקנים הם אסטרטגיים ומתוך רצון להקים  "ציר מתון" במזרח התיכון שיהיה משקל נגד ל"ציר הרשע" בראשות איראן וגם מתוך ניסיון של הנשיא ביידן להציג "הישג מדיני" בגלל הבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב.

חמאס רואה בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית בקווי 67 את תחילת הפירוק של הפרוייקט הציוני בדרך להשמדת ישראל.

אולם, לחמאס צפויה הפתעה גדולה והוא יקבל את עונשו על הטבח הגדול שעשה בישובי עוטף עזה, הגלגל כבר החל להסתובב לאחור, צה"ל כבש את רוב שטחי רצועת עזה והחל בהשמדת התשתית הצבאית של חמאס, בקרוב הוא יכבוש גם את אזור רפיח ו"ציר פילדלפי" וישלים את כיבוש כל הרצועה.

ראשי הזרוע הצבאית של חמאס שאחראים לטבח נמצאים במנוסה וזה רק עניין של זמן עד שצה"ל יחסל אותם, חמאס כבר איבד למעשה את השלטון ברצועת עזה שהיה לו מאז שנת 2007.

ארגון הטרור הביא נכבה חדשה על תושבי הרצועה, מלבד אסון הומניטארי גדול, כרגע הגיע מספר ההרוגים ליותר מ-30 אלף איש ומספר הפצועים ליותר מ-60 אלף.

גם מבחינה מדינית,  הרצון לכפות הקמת מדינה פלסטינית עצמאית על ישראל ייכשל, חמאס לא יקבל פרס על הטרור שלו נגד מדינת ישראל.

רוב אזרחי ישראל מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית והכנסת הצביעה ברוב חסר תקדים של 99 חברי כנסת נגד הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית.

הממשל האמריקני לא יוכל לכפות את התוכנית שלו בניגוד לרצון רוב אזרחי מדינת ישראל.

ארגון חמאס רואה בטבח האכזר שעשה בישובי עוטף עזה "גבורה לאומית", אבל בפועל מדובר בתבוסה גדולה שהביא על עצמו מבחינה צבאית, שלטונית ומדינית, הוא עשה מעשה התאבדות שעליו ישלם בעונש יקר.

הוא רק הרחיק את הפיתרון לבעייה הפלסטינית לעשרות שנים, שאותן תנצל מדינת ישראל להתחזקות צבאית, פיתוח ובניה, הוא הצליח להעיר את מדינת ישראל מהתרדמת שבה היא הייתה שרויה ולהביא לאחדות לאומית.

ישראל כבר מפיקה לקחים וחמאס מקבל את עונשו, ישראל תשלוט ברצועת עזה מבחינה ביטחונית, תחסום את הברחות הנשק ממצרים לרצועה ותקים אזור חיץ בתוך הרצועה שיגן על ישובי עוטף עזה, חמאס לא יוכל לשקם את יכולותיו הצבאיות והוא יהפוך לארגון טרור קטן.

המלחמה עדיין לא הסתיימה ולחמאס צפויות אבידות נוספות בשדה המערכה, קיימת גם אפשרות סבירה שבחודש נובמבר יוחלף הנשיא האמריקני הנוכחי בתהליך בחירות דמוקרטי ואז גם תרד מעל הפרק אשליית המדינה הפלסטינית.

ישראל נחושה להשמיד את ארגון חמאס גם בשטחי יהודה ושומרון וגם לחסל את הנהגת חמאס בחו"ל, מדובר בתהליך ארוך שייקח זמן רב אבל הוא כבר החל בחיסולו של בכיר חמאס צאלח אלעארורי בביירות בחודש ינואר.

חמאס ייענש בחומרה על הטבח של ה-7 באוקטובר, הנהגת הארגון כבר מבינה את הטעות שעשה יחיא סינוואר, אבל מאוחר מדי, ישראל הולכת עד הסוף.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי