חמאס ינסה להבעיר את יהודה ושומרון במהלך רמדאן

חמאס נערך להבעיר את יהודה ושומרון במהלך חודש רמדאן כדי להביא לאינתיפאדה שלישית שתסייע לו במלחמה ברצועת עזה. אחד הטריגרים לכך הינו המצב בהר הבית, ישראל חייבת לנהוג בחוכמה אך בתקיפות ולסכל את התוכניות של חמאס.

המאמצים המדיניים נמשכים כדי לקדם עסקת שחרור חטופים, אולם בכל תרחיש, בין אם תושג עסקה ובין אם לאו,יש קונסנזוס בקהילת המודיעין הישראלית כי ארגון חמאס יפעל בכל הכוח לנסות ולהבעיר את שטחי יהודה ושומרון בניסיון להביא לאינתיפאדה שלישית שתסייע לו בלחימה נגד כוחות צה"ל ברצועת עזה.

חמאס עוסק בהסתה אינטנסיבית באמצעי התקשורת שלו וברשתות החברתיות וישראל צריכה לפעול בחוכמה כדי לצמצם כמה שניתן את רמת האלימות כדי שלא תגלוש לשטחי יהודה ושומרון וגם למדינות ערב הגובלות עם ישראל.

מוקד המתיחות הגדול הינו הר הבית ומסגד אלאקצא שבכל שנה, במהלך חודש רמדאן, קיימת בו מתיחות שלעיתים גולשת לעימותים אלימים בין מתפרעים לבין כוחות המשטרה וגם לידוי אבנים מרחבת המסגדים לעבר הכותל המערבי.

ישראל צריכה לנקוט בשורה של צעדים בהר הבית לקראת חודש רמדאן ובמהלכו כדי לצמצם, ככל האפשר, הסלמה במצב הביטחוני.

א.הגבלת כניסה של תושבים ממזרח ירושלים ופלסטינים מיהודה ושומרון מגיל 10 עד גיל 45.

ב. מתן כניסה חופשית לערביי ישראל מכל הגילאים.

ג.הגברת התיאום בין משטרת ירושלים לבין הווקף המוסלמי.

ד.במקרה של מתפרעים המתבצרים בתוך מסגד אלאקצא-הימנעות מוחלטת של המשטרה מלפרוץ פנימה לתוך המסגד,דבר שגרם לישראל בשנים עברו נזק מדיני והסברתי חמור.

יש להמתין עד להתפזרות המתפללים בהר הבית, לצור על המסגד ולשכנע את המתבצרים באמצעות הווקף לצאת ממנו, אחר כך לעצור אותם.

ה. פעילות הסברתית של ישראל באמצעי התקשורת בשפה הערבית ובתקשורת הזרה כי ישראל איננה פוגעת בחופש הפולחן אלא נוקטת בצעדי ביטחון כדי למנוע התפרעויות במקום הקדוש למוסלמים.

ישראל צריכה לזכור היטב כי הר הבית הינו חבית אבק שריפה שהדלקתה בחודש רמדאן יכולה להבעיר את כל המזרח התיכון, לכן כוחות הביטחון  צריכים לנהוג בשכל וברגישות אך בתקיפות.

צריך לשקול היטב את דרך השימוש בכוח נגד מי שמתפרע בתוך שטח הר הבית, חובה להגביל כניסה של מסיתים ולעשות מעצרי מנע על סמך מודיעין מדוייק.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי