המלכה הפלסטינית ששונאת את ישראל

ראניה, מלכת ירדן אינה מחמיצה שום הזדמנות להכפיש את ישראל באמצעי התקשורת הזרים ולטפול עליה שקרים. המלכה, שהינה ממוצא פלסטיני, שנואה מאוד בירדן על השבטים הבדואים ונחשבת למושחתת ונהנתנית. ישראל חייבת להעביר מסר ברור לירדן בעניין ההתבטאויות השקריות של המלכה.

ראניה מלכת ירדן,רעייתו של המלך עבדאללה בן חוסיין, הינה ילידת כווית, פלסטינית במוצאה,בת למשפחה מאזור טול כרם שכמה מבניה הם אנשי עסקים בירדן.

היחס העוין שלה לישראל פרץ בכל פעם מחדש במשך השנים מאז 2007 ועד היום כל אימת שהיה סבב לחימה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה.

אולם, מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר היא אפילו לא מנסה להסתיר את העויינות שלה לישראל.

השבוע היא התראיינה לכריסטין אמנפור ברשת CNN, וטענה כי ישראל מבצעת "זוועה אחר זוועה" ברצועת עזה.

היא טענה כי הפלסטינים חוו 156 פעמים את ה-7 באוקטובר, נוכח מספר הימים שהמלחמה נמשכת. "כמה ש-7 באוקטובר היה טראומטי והרסני, הוא לא נותן לישראלים רישיון לבצע זוועה אחר זוועה. ישראל חוותה 7 באוקטובר אחד, ומאז הפלסטינים חוו 156 כאלה. הם עוברים את זה כל יום", טענה המלכה ראניה.

היא התייחסה גם לתינוקות הפלסטינים שמתים מתת תזונה ברצועה ואמרה:"זה רצח של ילדים בהילוך איטי – בהתהוות של חמישה חודשים". היא טענה כי "זה מביש, מקומם – והיה צפוי. זה היה מכוון".

היא גם התייחסה לממשלה בישראל וטענה כי זו"אחת הממשלות הקיצוניות והגזעניות בהיסטוריה של ישראל. ראש הממשלה נתניהו אמר שהמדיניות שלו התבססה על תמיכה חשאית בחמאס כדי לערער על הרשות הפלסטינית ולומר שאין פרטנר לשלום".

בראיון בחודש אוקטובר שעבר, זמן קצר לאחר הטבח האבזרי שעשה חמאס בישובי עוטף עזה היא הטילה ספק באמיתות הזוועות שעשו מחבלי הנוח'בה בתושבים הישראלים בעוטף עזה, ואמרה לרשת CNN:".

"נשיא ארה"ב אמר שיש לו ראיות, שהוא ראה ראיות שערפו ראשי ילדים – רק כדי לחזור בו אחר כך כי צה"ל אמר שאין הוכחה לכך."

" אפילו ב-CNN ,  בתחילת המלחמה הייתה כותרת שדיווחה על ילדים ישראלים שנמצאו שחוטים בקיבוץ ישראלי. כשקוראים את זה, זה לא אומת באופן עצמאי. האם תפרסמו משהו שלא אומת שהגיע מהפלסטינים?", שאלה המלכה ראניה את המראיין.

גורמים יודעי דבר  בירדן טוענים כי המלכה ראניה, שיש לה אישיות דומיננטית מאוד, היא שמשפיעה על המלך עבדאללה וגוררת אותו לעמדות קיצוניות מאוד נגד ישראל.

לדבריהם, היא גם שנואה מאוד בירדן על ידי מגזרים רבים ונחשבת למלכה מושחתת ונהנתנית.

האשמות בשחיתות

 

מאז שפרצה תופעת "האביב הערבי" בשנת 2011 ספגה המלכה ראניה ביקורת קשה בירדן, היא הואשמה בכך שהיא מתערבת בענייני המדינה ומקדמת את זכויות הפליטים הפלסטינים על חשבון תושבי ירדן הבדואים, שהיא "חולבת את הקופה הציבורית" ומקימה לעצמה מרכזי כוח, ושהיא ומשפחתה שדדו את הממלכה בנסיעות הארוכות שלהם לטיולים בחו"ל.

בפברואר 2011 שלחו 36 ראשי שבטים בירדן איגרת למלך בדרישה כי "ירסן" את פעילותה של רעיתו, הם האשימו אותה ב"שחיתות, גניבת כספים מאוצר המדינה ומניפולציות לקידום תדמיתה הציבורית בניוגד לרצון העם הירדני".

הם קראו למלך עבדאללה להשיב אדמות שניתנו לבני משפחתה של המלכה ראניה ושהן אדמות מדינה.
עצם היותה של המלכה ראניה ממוצא פלסטיני הוא לרועץ עבורה, השבטים הבדואים בממלכת ירדן שונאים אותה והם מאשימים אותה כי ניסתה לסדר אזרחות לכ-78 אלף פלסטינים השוהים בירדן.

בשנים האחרונות התמקדה הביקורת כלפי המלכה ראניה בכך שהיא מבזבזת הון תועפות על בגדי מעצבים ואופנת עילית בעוד שרוב תושבי ירדן מסתובבים "רעבים" בגלל המצב הכלכלי הקשה, המלכה ראניה דחתה את הביקורת של בגדיה היוקרתיים וטענה כי מדובר בבגדים שמושאלים לה ע"י חברות אופנה לצורך אירועים או שנמכרים לה במחירים מופחתים.

למרבה הצער, רשת CNN  אפילו לא ניסתה השבוע לאזן את ההאשמות השקריות של המלכה ראניה כלפי ישראל, גם מערך ההסברה הלאומי של ישראל לא הגיב מאז תחילת המלחמה על דברי הבלע של המלכה.

ממלכת ירדן היא המדינה הערבית האחרונה שיכולה להאשים את ישראל  במעשי טבח של הפלסטינים, כל העולם זוכר, וגם הפלסטינים עצמם לא שוכחים, כיצד טבח המלך חוסיין בפלסטינים בירדן בספטמבר 1970 כאשר ניסו להפיל אותו מהשלטון, הטבח זכה לכינוי "ספטמבר השחור" והביא גם להקמת ארגון טרור חדש שמסונף לאש"פ עם השם הזה.

בכל מקרה, הגיעה העת שמישהו מהמערכת המדינית של ישראל יגיב על ההאשמות חסרות התקדים של מלכת ירדן, התופעה החמורה הזו שמלכת ירדן מנגחת את ישראל בכל פעם שהיא מופיעה בתקשורת הזרה ומעלילה עליה עלילות דם איננה יכולה לעבור ללא תגובה.

ישנן גם דרכים נוספות מבחינה מדינית להעביר את המסר הישראלי למלך עבדאללה שרעייתו פוגעת באינטרסים של הממלכה, למשל, בעניין אספקת המים מישראל לירדן, המלך עבדאללה מבקש שוב השנה שישראל תגדיל את מכסת המים שהיא מספקת לירדן.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי