העולם הערבי מבין כי חמאס הפסידה במלחמה

מדינות ערב המתונות מבינות שחמאס הפסיד את המערכה ברצועת עזה ושלטונו שם הסתיים. עיתונאי בכיר, המקורב לבית המלוכה הסעודי, מאשים את חמאס כי היא חיה באשליות ואינה מבינה שהעולם הערבי מתנגד לה ולא רק הקהילה הבינלאומית.

ההנהגה הצבאית של חמאס בראשות יחיא סינוואר והנהגת חמאס בחו"ל יכולות  להמשיך ולפנטז על כך שינצחו במלחמה ויוכלו להישאר על כס השלטון ברצועת עזה, אבל המציאות כבר מתחילה לטפוח על פניהן.

העולם הערבי כבר מבין שהנהגת חמאס הפסידה את המלחמה והביאה לאסון כבד על תושבי רצועת עזה.

סעודיה, מנהיגת העולם הסוני, מאותתת בגלוי לתנועת חמאס כי היא חיה באשליות ועליה להשלים עם הפסדה במערכה.

ביטוי לכך נתן העיתונאי הסעודי הידוע טארק אלחמיד, המקורב לבית המלוכה הסעודי במאמר שפירסם אתמול בעיתון הסעודי "א-שרק אלאווסט" תחת הכותרת "האשליה של חמאס".

אלחמיד מצדיק במאמרו את עמדת הרש"פ במחלוקת בינה לבין תנועת חמאס על הרכבת ממשלת הטכנוקרטים החדשה בראשות מוחמד מוצטפא שבאה לידי ביטוי במלחמת הודעות ביניהן לתקשורת.

הוא תומך בעמדת הרש"פ כי חמאס קיבלה החלטה מוטעית, בלי להתייעץ עם אף גורם, בכך שגררה את רצועת עזה להרפתקה מסוכנת ב-7 באוקטובר והביאה לנכבה חדשה שנוראה יותר מהנכבה של 1948.

הוא כותב במאמרו האשמות חמורות נגד חמאס, הנה כמה ציטוטים מדוייקים.

א.רצועת עזה נהרסת בגלל ההחלטה (של חמאס) על מלחמה שאיננה יכולה לה וגם רצועת עזה ותושביה אינם יכולים לעמוד בה.

ב.החלטת חמאס הביאה למותם של יותר מ-30 אלף פלסטינים, נשים, ילדים וגברים.

ג. המלחמה בעזה עלולה להפוך לסכנה אמיתית לגדה המערבית ולתפיסת המדינה הפלסטינית.

ד.מה השיגה חמאס מהמלחמה חסרת התקדים על רצועת עזה? האם היא אינה מבינה שיש התנגדות כלפיה, לא רק בינלאומית אלא גם ערבית?

ה. חמאס אינה מבינה כי הפסידה את המערכה בשטח בעוד ההנהגה שלה תחת מצור במנהרות או שברחה לבתי המלון (בחו"ל).

אלחמיד מסכם את מאמרו בכך שחמאס איננה מפיקה אף פעם לקחים מטעויותיה בדיוק כמו תנועת האם שלה שהיא תנועת "האחים המוסלמים".

המאמר הזה משקף את עמדת בית המלוכה הסעודי ואת הדעה הרווחת במשטרים הערבים המתונים כמו מדינות המפרץ, מצרים וירדן שמבינות ששלטון חמאס ברצועת עזה הסתיים והיא הפסידה במלחמה בגלל החלטתה המוטעית לתקוף את ישראל ב-7 באוקטובר.

זהו אור ירוק נוסף לישראל, ללחוץ על דוושת הגז ברצועת עזה ולמוטט את שלטון תנועת חמאס, העולם הערבי השלים עם התבוסה של חמאס ויש לסיים את המערכה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי