קטאר חושפת את פרצופה האמיתי

ראש ממשלת קטאר תוקף את ראש הממשלה נתניהו ומאשים אותו כי הוא מסכן את האזור לטובתו האישית. קטאר היא מדינה תומכת טרור שישראל חייבת לבוא עמה חשבון אחרי המלחמה והחזרת החטופים.

אחרי אישור "חוק אלג'זירה" בכנסת, יוצאת קטאר, פטרוניתו של הערוץ, להתקפה על ראש ממשלת ישראל נתניהו וחושפת את פרצופה האמיתי כשונאת ישראל, את ההתקפה מוביל ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אלרחמן בן ג'אסם אלת'אני שהינו גם אחד המתווכים  בעסקה לשחרור חטופים.

"אנחנו לא יכולים להשאיר את גורל האזור בידיים של פוליטיקאים הרפתקנים שמוכנים לסכן את גורל האזור כולו רק לטובתם האישית" אמר אלת'אני. לדבריו, "המשא ומתן עדיין תקוע עם אותם פערים שניצבו בפנינו בפסגת פריז בפברואר. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי להגיע להסכם וכל מאמץ כדי לגשר על כך, אך התוצאה היא בידי הצדדים."

קטאר היא מדינה תומכת טרור, היא תומכת בחמאס ובתנועת "האחים המוסלמים", ישראל נאלצת להשתמש בשירותיה בעסקה לשחרור החטופים בגלל קשריה עם חמאס, אבל ברור שהרומן הזה לא יוכל להימשך אחרי המלחמה.

גורמי המודיעין בישראל יודעים היטב מיהי קטאר ועל כמה חתונות היא רוקדת במזרח התיכון, בזכות העושר הרב שלה היא מתערבת בכל סכסוך, ואף יוזמת סכסוכים בעצמה, כדי להפוך למתווכת ולחזק את מעמדה האזורי וגם את מעמדה הבינלאומי.

ראש הממשלה נתניהו הביע מאז תחילת המלחמה כמה פעמים בשיחות סגורות עם משפחות החטופים את דעתו על קטאר, על כך שהיא איננה מפעילה מספיק את מנופי הלחץ שלה על חמאס כדי לקדם את עסקת החטופים.

לקטאר שמארחת את הנהגת חמאס בבירה דוחא, יש מגוון של דרכים ללחוץ על חמאס, היא יכולה לגרש את הנהגת החמאס מקטאר, להקפיא את חשבונות הבנקים של בכירי חמאס, לשים את הנהגת חמאס במעצר בית ועוד, היא מוליכה שולל את ממשל ביידן ומתחמקת מהפעלת לחץ על ארגון הטרור.

הסיבה לכך היא פשוטה, קטאר היא חלק מתנועת "האחים המוסלמים", שהינה תנועת האם של חמאס, והיא פועלת להשאיר את חמאס בשלטון ברצועת עזה כדי לשמור על ההישג הגדול של "האחים המוסלמים" שהצליחו להקים אמירות אסלאמית קיצונית בעזה בשנת 2007.

הביקורת של ראש ממשלת קטאר על ראש הממשלה נתניהו הייתה צפויה, המהלך שהוביל ראש הממשלה לסגירת ערוץ אלג'זירה הוא אות קין על מצחה של קטאר ומסמן אותה באופן רשמי על ידי ישראל כמדינה מסיתה ותומכת טרור.

ראש ממשלת קטאר התייחס גם למשא ומתן התקוע על עסקת החטופים ואישר כי הסיבה העיקרית לכך היא סירובה של ישראל לאשר את חזרת העקורים לצפון רצועת עזה.

"נקודת המחלוקת העיקרית במשא ומתן להפסקת האש היא החזרת עקורים לאזורים שונים של עזה. ישראל לא נענתה עד כה לחזרת העקורים הפלסטינים לצפון הרצועה" הוא אמר.

הוא גם הזהיר מפני פעולת צה"ל ברפיח שלטענתו עלולה להביא לרצח עם.

הביקורת של ראש ממשלת קטאר נועדה להגביר את הלחץ המדיני על ישראל כדי להציל את חמאס מהפעולה הצפויה של צה"ל באזור רפיח שיש לה חשיבות רבה בתהליך מיטוט שלטונו ברצועה.

הכדור במשא ומתן על עסקת החטופים עבר למגרש של חמאס וישראל ממתינה לתשובת חמאס על ההצעה המשופרת שלה לביצוע עסקת החטופים.

הציפיות בירושלים הן נמוכות ודחיית ההצעה על ידי חמאס תזרז את ההכנות של צה"ל לפעולה ברפיח אחרי עיד אלפיטר שמסיים את חודש רמדאן. החשבון בין ישראל לקטאר הוא פתוח ולא נסגר עדיין, זה אמור לקרות אחרי המלחמה, אולם בינתיים ישראל חייבת לוודא שקטאר איננה מקבלת שום דריסת רגל ברצועת עזה אחרי המלחמה, היא תשתמש בכל מעורבות שלה ברצועה לנסות ולחזק את חמאס, קטאר חשפה את פרצופה האמיתי כאוייבת של ישראל, אסור להתרשם ממתק השפתיים של מנהיגיה שכביכול רוצים שלום, הוא תומכים באידיאולוגיה של "האחים המוסלמים" להשמדת ישראל.

פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי