הרש"פ מכחישה כי תפסיק לשלם משכורות למחבלים

ברש"פ דוחים את הפירסום באתר "פוליטיקו" האמריקני כי ייתכן בקרוב הסכם בינה לבין ממשל ביידן על הפסקת התשלום למחבלים ובני משפחותיהם. יו"ר הרש"פ אומר למקורביו כי המחבלים הם "החיילים שלנו המגינים על המולדת ולא יעלה על הדעת שאפסיק לשלם להם משכורות חודשיות".

ממשל ביידן  הפיץ  באחרונה  ספין כי הוא קרוב להסכמה עם הרש"פ על הפסקת תשלום המשכורות למחבלים, הספין התפרסם באתר "פוליטיקו" ב-24 במרץ.

הספין הוא חלק מקמפיין שמטרתו להראות שהרש"פ עובדת תהליך של רפורמות שבמסגרתו היא תהפוך ל "רש"פ מחודשת" שאיננה מושחתת ונלחמת נגד הטרור ונגד ההסתה נגד ישראל.

ברש"פ הופתעו מפירסום הידיעה הזו, ברחוב הפלסטיני התחילה תסיסה והאשמות כי " יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מוכר את האסירים הביטחוניים שנלחמו למען המולדת הפלסטינית."

קדורה פארס, ראש המטה  של האסירים ברש"פ וראש מועדון האסיר הפלסטיני הכחיש את הדיווח באתר "פוליטיקו".

בראיון לאתר "ארם" של איחוד האמירויות הוא אמר ב-1 באפריל את הדברים הבאים:

" התשלום של המשכורות למשפחות האסירים והשהידים מעוגן בחוק פלסטיני שאין עליו משא ומתן, מבחינת הרש"פ מדובר ב"קו אדום"."

גם ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' הפיץ מסר לאנשיו בג'נין שבו הוא ציטט את דבריו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כי "גם אם הרש"פ תישאר עם אגורה אחת בתקציבה היא תשלם את המשכורות למשפחות האסירים והשהידים".

מקור בכיר ברש"פ הודיע כי למשפחות המחבלים אין מה לדאוג והבהיר כי “אין שינוי במנגנון העברת הכספים למשפחות השהידים".

מנכ”ל ההקצאות בקרן לטיפול במשפחות חללים ופצועים פלסטינים, מוחמד צבייחאת, אמר לעיתון "אל-ערבי אל-ג’דיד" את הדברים הבאים:

“קראנו את הידיעה הזו בתקשורת המערבית והישראלית, ואין לנו שום הנחיות. מהרשות הפלסטינית לגבי שינוי מנגנון תשלום ההקצבות למשפחות השהידים או שהרש"פ הגיעה להסכם מכל סוג שהוא עם ארה”ב שמשפיע על הקצבאות או מנגנון התשלום שלהן".

גורם פלסטיני בכיר אמר כי “ההצעה האמריקנית באה בהמשך למספר רפורמות המתבצעות ברש”פ, כדי להגיע להכרה של ארה”ב במדינת פלסטין, ולצירופה כמדינה חברה מלאה באו”ם".

לדבריו, אין דרישה אמריקנית לעצור באמת את התשלומים למשפחות המחבלים אלא רק “שהרשות תסדיר את ההקצבות הכספיות לאסירים, פצועים ושהידים. באמצעות מערכת הרווחה הסוציאלית המספקת תמיכה לנזקקים".

הגורם הפלסטיני אמר כי אין מדובר בהצעה חדשה, “זו הצעה שחוזרת על עצמה. אני לא חושב שמישהו יכול לקבל את ההחלטה המסוכנת והרגישה הזו”, והוסיף, “ההצעה הזו מערערת את כל מה שהנשיא אבו מאזן אישר יותר מפעם אחת, כי הרשות הפלסטינית תמשיך לשלם את הקצבאות לאסירים, לשהידים ולפצועים עד האגורה האחרונה שלו".

התרגיל האמריקני-פלסטיני נועד להציג את תשלום המשכורות החודשיות למחבלים כעניין הומניטרי ולא כפרס לטרור או עידוד לצעירים לבצע פיגועים נגד ישראלים בתמורה לכסף.

גורם בכיר בתנועת פת"ח אומר כי בשיחות סגורות  אומר יו"ר הרש"פ למקורביו כי המחבלים הם "החיילים שלנו המגינים על המולדת ולא יעלה על הדעת שאפסיק לשלם להם משכורות חודשיות".

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי