חשש בלבנון שהמוסד הישראלי מעמיק את החדירה למדינה

גורמי ביטחון בלבנון טוענים כי המוסד הישראלי הגביר את פעילותו במדינה בגלל התפוררות המערכת השלטונית שנובעת מהשתלטות ארגון חזבאללה. לדבריהם, המוסד הצליח לחדור לשורות חזבאללה בגלל המצב הכלכלי הקשה והוא מפעיל יכולת מודיעינית גבוהה.

גובר החשש בלבנון כי המוסד הישראלי פתח במבצע חיסולים שמטרתו לפגוע ברשת העברת הכספים מאיראן, דרך לבנון, לחמאס ברצועת עזה וביהודה ושומרון.

השבוע חוסל  בלבנון בנסיבות מסתוריות חלפן הכספים הידוע מוחמד אברהים סרור שהיה מבוקש על ידי ארה"ב וישראל בגין העברות כספים גדולות מאיראן לחמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה והיה ברשימת הטרור האמריקנית מאז שנת 2018.

חקירת נסיבות מותו לא הסתיימה אך בלבנון מעריכים כי המוסד הישראלי עמד מאחורי החיסול.

במקביל לחיסול בלבנון, צה"ל והשב"כ מחסלים בימים אלה ברצועת עזה חברים ברשת העברת הכספים האיראנית-חמאסית.

צה"ל והשב"כ חיסלו אתמול את המחבל נאצר יעקוב ג'אבר נאצר, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס.

הוא עסק במימון מרכזי של הפעילות הצבאית של חמאס ברפיח ואף העביר בחודש דצמבר האחרון מאטות אלפי דולרים למימון פעילות טרור.

גורמים בלבנון טוענים כי הקריסה של המוסדות הכלכליים במדינה פגעה בתפקוד של גופי הביטחון, לדבריהם, בשנתיים האחרונות המוסד הישראלי הצליח לחדור לסביבה המקיפה את חזבאללה, דבר שהביא לחיסול עשרות פעילים ומפקדי שטח של חזבאללה מאז ה-7 באוקטובר.

בנוסף לכך, ישראל הצליחה לחסל את בכיר חמאס צאלח אלעארורי בינואר השנה, בלב שכונת א-דאחייה בביירות, שהיא המעוז העיקרי של חזבאללה בלבנון.

גורמים לבנוניים מסרו כי החקירה בלבנון בנסיבות חיסולו של החלפן מוחמד אברהים סרור העלתה כי הוא נחקר ועונה קשות על ידי חוטפיו בווילה שכורה באזור הכפר בית מרי במשך כמה שעות כשהחוטפים מפעילים וידיאו קונפרס עם שולחיהם במוסד הישראלי שמתחקרים מרחוק את חלפן הכספים, הוא חוסל לאחר שמסר את כל המידע הדרוש לישראל.

הביקורת הפנימית בלבנון מופנית לארגון חזבאללה אשר החליש את מוסדות המדינה, הביא להתפוררותה והשתלט עליה. בדומה למה שעשה אש"פ בלבנון בשנות ה-70.

גורמי ביטחון לבנוניים טוענים כי בשנתיים האחרונות הצליחו כוחות ביטחון הפנים של לבנון לעצור 20 סוכנים ישראלים שחדרו לשורות ארגון חזבאללה ובהם בכירים לשעבר בארגון ובנים של מפקדים לשעבר ומפקדים בהווה.

הם גוייסו על ידי המוסד הישראלי תמורת כסף והופעלו מטורקיה,יוון, קפריסין ומדינות אפריקה שם הוטלו עליהם משימות ביטחוניות שונות.

"לבנון הפכה לזירה פרוצה לפעילות המוסד הישראלי וחזבאללה הפך לעול על המדינה" אומרים גורמים באופוזיציה הלבנונית.

ראש הממשלה הלבנוני הזמני נג'יב מיקאתי הודה לאחרונה כי "ההחלטה על מלחמה או שלום" איננה יותר ביד המדינה וזה מעיד על התפוררות מוסדות המדינה.

גורמי  ביטחון לבנוניים טוענים כי המוסד הישראלי משתמש בבינה מלאכותית לצורך הפעילות שלו בלבנון וכי הוא שולט ברשת התקשורת הלבנונית והרשתות החברתיות.

המצב הכלכלי הקשה בלבנון מסייע למוסד לגייס סוכנים תמורת סכומי כסף גדולים.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי