יחיא סינוואר דחה את הצעת הפשרה לעסקת חטופים

חמאס דחה את הצעת הפשרה האמריקנית לעסקת החטופים והוא מעודד מכניסת איראן למערכה נגד ישראל. יחיא סינוואר מייחל להתגברות המערכה הרב זירתית נגד ישראל שתאלץ את ישראל להפסיק את המלחמה ברצועת עזה.

הכתובת הייתה על הקיר בימים האחרונים אבל בסוף השבוע האחרון הגיעה התשובה הרשמית של חמאס על הצעת הפשרה האמריקנית שהונחה על שולחן המשא ומתן בקהיר.

המוסד הישראלי פירסם הבוקר, באמצעות משרד ראש הממשלה, הודעה רשמית שבא נאמר כי "חמאס השיב בשלילה למתווה שהונח בפניו על ידי המתווכות."

"דחיית הצעת שלוש המתווכות שכללה מרחב משמעותי ביותר של גמישות מצד ישראל, מוכיחה כי יחיא סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן ולחתור לאיחוד הזירות והסלמה כוללת באזור.ישראל תמשיך לחתור למימוש יעדי המלחמה מול חמאס בעוצמה ותהפוך כל אבן להשבת  133 החטופים והחטופות מעזה בהקדם", מכתב בהודעה.

לפני יותר משבועיים ביקרו מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי, אסמעיל הניה וזיאד אלנח'אלה באיראן ונועדו עם המנהיג העליון עלי ח'מינאי שהבטיח להם כי לא יאפשר לישראל למוטט את שלטון חמאס ברצועת עזה.

נראה כי יחיא סינוואר שואב עידוד רב מההבטחה האיראנית שמשרתת את השאיפה שלו להישאר על כס השלטון ברצועת עזה, הוא מייחל להתגברות המערכה הרב זירתית שתאלץ את ישראל להפסיק את הלחימה ברצועת עזה, כך להערכתו הוא יוכל להמשיך להחזיק בחטופים כדי לסחוט את ישראל.

ארה"ב עושה כעת הערכת מצב לגבי הדרכים לפרוץ את המבוי הסתום במשא ומתן, הלחץ האמריקני על קטאר כדי שתפעיל לחץ על חמאס לא עזר.

קטאר משחקת משחקת כפול, היא איננה מתווך הגון והיא מייצגת למעשה את האינטרסים של חמאס.

גם ישראל תעשה הערכת מצב לגבי המשך המגעים, ייתכן שתנסה להגביר את הלחץ הצבאי ברצועת עזה על חמאס, אך קשה כרגע להעריך מכיוון שהיא נמצאת כרגע בתחילתו של סבב לחימה אפשרי חדש בינה לבין איראן.

הערה:פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי