קמפיין ההונאה החדש של חמאס

תנועת חמאס מובילה קמפיין שקרי חדש כי היא מוכנה לפתרון שתי המדינות וכי תניח את נשקה אחרי הקמת מדינה פלסטינית בקווי 67. הקמפיין נועד לקבל לגיטימיות של הקהילה הבינלאומית להמשך שלטונה של חמאס ברצועת עזה, חמאס לא שינתה את האידיאולוגיה שלה ואת תוכניותיה להשמיד את ישראל.

תנועת חמאס מנסה בימים אלה לשפר את התדמית הרצחנית שלה שהתגברה אחרי הטבח הנורא ב-7 באוקטובר כדי להציג את עצמה כתנועה שתומכת ברעיון שתי המדינות ולא בהשמדתה של מדינת ישראל כפי שקובעת האמנה של חמאס.

חמאס שוב חוזרת לניסיונות שלה בעבר לתעתע בקהיליה הבינלאומית ובכירי התנועה משמיעים הצהרות בדבר מדינה פלסטינית עצמאית בקווי 67, שנשמעות דומות מאוד להצהרות של בכירי הרש"פ, וגם על רצונה להצטרף לאש"פ.

בתחילת המלחמה אמר מנהיג חמאס אסמעיל הניה כי הוא מוכן לדון בפתרון שתי המדינות ואחרי כמה שבועות התראיין בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק לאתר "מוניטור" וטען כי תנועת חמאס "שואפת להיות חלק מאש"פ והיא תכבד את ההתחיבויות של הארגון", כשהוא רומז להסכם אוסלו והכרה בישראל.

זמן קצר לאחר מכן הוא צייץ בחשבון ה-X שלו כי יש "אי הבנה" ביחס להצהרותיו  וכי "תנועת חמאס לא תכיר בלגיטימיות של הכיבוש הישראלי, לא תוותר על שום זכות מזכויותיה וההתנגדות תמשיך עד השחרור והשיבה".

ב-25 באפריל התראיין בכיר חמאס ח'ליל אלחיה, סגנו של יחיא סינוואר, לסוכנות הידיעות AP מאיסטנבול ואמר כי "תנועת חמאס רוצה להצטרף לאש"פ כדי להקים ממשלה מאוחדת לגדה המערבית ורצועת עזה".

הוא הוסיף כי חמאס תקבל " מדינה פלסטינית בעלת ריבונות מלאה בגדה המערבית וברצועת עזה בקווי 67 וחזרת הפליטים הפלסטינים על פי ההחלטות הבינלאומיות", "חמאס מוכנה להסכים להתפרק מנשקה ולהפוך למפלגה פוליטית אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 1967".

לדבריו, "חמאס מוכנה להפסקת אש בת חמש שנים או יותר. אם תקום מדינה פלסטינית הזרוע הצבאית שלנו תפוזר".

שר החוץ הטורקי הקאן פידאן אמר כמה ימים לפני כן כי בחמאס אישרו בפניו את "הסכמתם למדינה פלסטינית בגבולות 67. לאחר שתוקם יוכלו לזנוח את המאבק המזוין".

חמאס גם חידשה את שיחות הפיוס עם תנועת פת"ח בשבוע שעבר בחסותה של סין, היא ממשיכה להטעות את העולם כי היא רוצה בפתרון של שלום  ותסתפק כביכול במדינה פלסטינית בקווי 67.

צריך לראות את הקמפיין השקרי הזה של חמאס כחלק ממאמצי התנועה לשמור על שלטונה ברצועת עזה ולקבל לגיטימציה בינלאומית לכך, לכן היא משחקת בשני הקלפים האלה של הסכמה למדינה פלסטינית בקווי 67 והצטרפות לאש"פ ולממשלת אחדות פלסטינית.

למרות האבידות הכבדות של הפלסטינים וההרס הגדול ברצועת עזה במשך יותר מחצי שנה מפרוץ המלחמה, הנהגת חמאס חושבת רק על הישארותה בשלטון, אבל  היא לא תוכל למחוק את הדברים שאמרו בכיריה בתחילת ההתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר ולאחרי הטבח הנורא בישובים הישראלים בעוטף עזה.

מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית, הודיע ב-7 באוקטובר כי "היום הוא יום המערכה הגדולה למחוק את הכיבוש האחרון מעל פני האדמה", אחריו יצא מנהיג התנועה אסמעיל הניה ואמר כי"ההתנגדות התחילה את המבצע לחסל את הכיבוש באדמתנו ובירושלים שלנו".

בכירים נוספים בתנועת חמאס כמו ראזי חמד הבטיחו לעשות מעשי טבח נוספים ביהודים, כמה מהם דיברו על "אם כל המערכות " וסיום  סופי של "הישות הציונית" הגוזלת והחזרת היהודים לארצות שמהן הם באו כמו פולין, בולגריה וגרמניה ושחרור כל פלסטין מ"הים עד הנהר" ובראשה ירושלים.

ההצהרות הקיצוניות האלה של תנועת חמאס נעלמו אחרי חצי שנה לא בגלל שהיא שינתה את האידיאולגיה שלה, אלא בגלל שהיא עומדת להפסיד את המערכה ברצועת עזה ומנסה להטעות את הקהילה הבינלאומית, היא מזלזלת גם בפלסטינים שמבינים היטב לאן מועדות פניה אחרי שהמיטה עליהם אסון שגדול יותר מהנכבה של 1948, כך הם מתארים זאת, בעוד הנהגת חמאס מבלה במלונות פאר בקטאר ובטורקיה ומנהלת עסקים במיליארדי דולרים.

ישראל חייבת לחשוף את הקמפיין השקרי של חמאס, מדובר בתנועת טרור אסלאמית קיצונית ואנטישמית, המשתייכת לתנועת "האחים המוסלמים" העולמית ונתמכת על ידי איראן, שהאידיאולוגיה שלה היא השמדת מדינת ישראל, היא הוכיחה זאת בטבח הנורא שעשתה ב-7 באוקטובר בתוך שטח מדינת ישראל.

ישראל חייבת להילחם מלחמת חורמה נגד תנועת הטרור הזו ויש לה את ההצדקה המוסרית לעקור את התנועה הזו מכל מקום שהיא יכולה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי