חמאס מאשימה את הרש"פ כי היא נכנעת ללחצי ממשל ביידן וישראל

תנועת חמאס מאשימה את הרש"פ ברדיפת הפעילים החמושים ביהודה ושומרון בשליחות ארה"ב וישראל. מאז ה-7 באוקטובר הרגו אנשי הביטחון הפלסטינים שמונה מחבלים חמושים בצפון השומרון וערכו עשרות מעצרים.

הרש"פ איננה נלחמת ברצינות נגד הטרור ביהודה ושומרון ,היא עושה הרבה הצגות כי היא אכן פועלת לסכל פיגועים, אבל הדברים אינם נכונים, היא פועלת נגד מחבלים חמושים רק אם הם מסכנים את שלטונו של מחמוד עבאס או פוגעים ישירות באינטרסים שלו.

אבל הלחץ האמריקני על הרש"פ גובר, ממשל ביידן מבין שמינוי ממשלת המומחים בראשות מוחמד מוצטפא הוא עוד הצגה מבית מדרשו של מחמוד עבאס וכי יו"ר הרש"פ הוא זה שממשיך לשלוט ברש"פ ביד רמה.

לכן, הממשל מתנה עכשיו את העברת הסיוע הכספי לרש"פ בכך שמחמוד עבאס יעשה רפורמות רציניות ומעמיקות בתחום המלחמה בטרור ובתופעות השחיתות, וגם דרש ממדינות המפרץ שלא להעביר כספים לרש"פ עד שלא תעמוד בהתחייבויותיה לרפורמות רציניות במנגנוניה.

בעקבות הלחץ האמריקני והישראלי, הורה מחמוד עבאס לראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' להפגין מצג של נראות כי הרש"פ אכן נלחמת בטרור ביהודה ושומרון.

בימים האחרונים עצרו מנגנוני הביטחון של הרש"פ כ-60 פעילי טרור, פעילי זכויות אדם ועיתונאים  כדי להראות לממשל ביידן כי היא אכן נלחמת בטרור.

מדובר במבצע המעצרים הגדול ביותר שביצעו מנגנוני הביטחון של הרש"פ מאז תחילת המלחמה.

מלחמה בשטח נגד מחבלים חמושים באזור טול כרם

בחמאס טוענים כי מנגנוני הביטחון של הרש"פ החלו לחסל גם פעילים חמושים בשטחי יהודה ושומרון בגלל הלחץ האמריקני, אך הם עושים זאת באופן הדרגתי, בתיאום עם השב"כ הישראלי, כדי להימנע מזעם הרחוב הפלסטיני.

בתחילת החודש שעבר חיסלו מנגנוני הביטחון של הרש"פ במחנה הפליטים טול כרם את  מועתצם אלעארפ שמשתייך לקבוצת הטרור הנקראת "גדוד טל כרם", לפני כמה ימים הם חיסלו בטול כרם מחבל חמוש נוסף בשם אחמד אבו אלפול.

מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר הרגו מנגנוני הביטחון של הרש"פ 8 מחבלים מבוקשים ביהודה ושומרון.

הם גם ניסו לעצור באזור טול כרם את "אבו שוג'אע", מפקד גדוד מחנה פליטים נור שמס.

גורמים בחמאס טוענים כי הרש"פ פועלת באזור טולכרם בתיאום עם כוחות צה"ל כדי להוריד את רמת האלימות והטרור שהתגברה באחרונה באזור הזה.

בתגובה תקפו מחבלים חמושים ביריות את בניין המוקאטעה בעיר טול כרם שם יושבת המפקדה של כוחות הביטחון הפלסטינים כדי להעביר להם מסר אזהרה.

הקבוצות החמושות באזור טול כרם מאיימות בהפעלת מרי אזרחי נרחב באזור טולכרם, לפני כחודש חסמו המחבלים את הכניסות לעיר טול כרם ומחנה הפליטים נור שמס בפני אנשי הרש"פ באמצעות מתרסים ומטעני חבלה והכריזו על מרי אזרחי.

גורמים בחמאס טוענים כי מופעל לחץ גדול על הרש"פ על ידי ארה"ב וישראל לחסל את תופעת הטרור בצפון השומרון "אם היא רוצה שיהיה לה תפקיד חשוב בשלטון ברצועת עזה אחרי המלחמה".

בהודעה שפירסמה תנועת חמאס היא האשימה את הרש"פ ברדיפת הלוחמים בגדה המערבית ואמרה כי "מדובר באות קין לאומי והדרדרות לאומית שמשרתת את הכיבוש הישראלי".

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי