החלטת האו"ם בעניין שדרוג מעמד הרש"פ באו"ם היא פרס לטרור

החלטת העצרת הכללית של האו"ם לשדרג את מעמד הפלסטינים בארגון הייתה צפויה, היא משקפת את הצביעות של האו"ם האנטי ישראלי אך לא תשנה את המציאות בשטח. מדובר בהחלטה שמעודדת את המשך הטרור ולא משנה את העובדה שהקמת מדינה פלסטינית עצמאית היא סכנה גדולה למדינת ישראל.

ישראל לא הופתעה מהחלטת העצרת הכללית של האו"ם בסוף השבוע שעבר לשדרג את מעמדה של הרש"פ באו"ם.

הרש"פ היא במעמד של מדינה משקיפה באו"ם ולאחר שארה"ב הטילה באחרונה וטו במועצת הביטחון על הצעת ההחלטה להעניק לרש"פ מעמדה של מדינה חברה מלאה באו"ם, היה זה רק צפוי שהרש"פ תפנה לעצרת הכללית של האו"ם.

כמה מדינות תמכו בשדרוג מעמדם של הפלסטינים באו"ם? 143 מדינות שזה רוב משמעותי מאוד, ותשע מדינות, כולל ישראל, התנגדו.

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בירך על ההחלטה ואמר כי תוצאות ההצבעה מגבות את מאמצי הרשות הפלסטינית להצטרף לארגון כחברה. "פלסטין תמשיך במאמציה להשיג חברות מלאה באו"ם".

גם תנועת חמאס בירכה על ההחלטה למרות שהיא נחשבת להישג של הרש"פ.

ההצעה המקורית אפשרה לפלסטינים זכות הצבעה באו"ם אולם הם לא זכו לקבל אותה.

ההחלטה של העצרת הכללית  מעניקה לפלסטינים זכות לשבת במקום של המדינות החברות באו"ם, להציע החלטות, לנאום בשם קבוצת מדינות וגם להיבחר לוועדות של העצרת.

אבל יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס או שרים בממשלה הפלסטינית לא יוכלו להיבחר לתפקידים שונים באו"ם.

שר החוץ ישראל כ"ץ פירסם הודעה האומרת כי " התיאטרון הפוליטי של האו"ם קיבל החלטה מלאכותית, מעוותת ומנותקת מהמציאות שמעניקה פרס למרצחי ואנסי החמאס ופוגעת במאמצים לשחרור החטופים.

המסר שהאו"ם שולח לאזור הוא שהאלימות משתלמת".

גורמים בכירים במשרד החוץ בירושלים אומרים כי מדובר בהחלטה מקוממת של האו"ם שמפרה את אמנת האו"ם שקובעת שכדי לצרף מדינה חברה צריכה להיות הגדרה ברורה של גבולות אותה מדינה ושליטה אפקטיבית של אותה מדינה בשטח שלה, הרש"פ לא עומדת בשני הקריטריונים האלה.

עוד קובעת האמנה שהמדינה צריכה להיות "שוחרת שלום", האם הרש"פ עומדת בקריטריון הזה? בודאי שלא, היא משלמת משכורות למחבלים ולבני משפחותיהם ומאפשרת הסתה נגד ישראל במערכת החינוך ובאמצעי התקשורת הרשמיים שלה.

מדובר בהישג סמלי של הפלסטינים בלבד שלא ישנה  מבחינה מדינית את מעמדם של הפלסטינים, הוא משקף את הצביעות של האו"ם ונותן רוח גבית לטרור הפלסטיני.

בעצרת הכללית של האו"ם שאותה מוביל המזכ"ל האנטי ישראלי אנטוניו גוטרש יש לערבים רוב אוטומטי כל השנים, אין בכך כל חדש, אבל ההחלטה הזו משקפת את המשך הסחף המדיני בכל הקשור ליחס לישראל בעקבות המלחמה המתמשכת ברצועת עזה.

בישראל מודאגים מההשלכות המדיניות של ההחלטה באו"ם, בעיקר בגלל כוונתן של כמה מדינות באירופה להכיר באופן רשמי ברש"פ כמדינה בשבועיים הקרובים. שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, הודיע שספרד, אירלנד ומדינות אירופיות נוספות יכירו במדינה פלסטינית ב-21 במאי.

"זהו מעשה סמלי בעל אופי פוליטי. יותר מעצם ההכרה במדינה, זו הכרה ברצון שלנו שמדינה זו תתקיים", אמר בורל.

גם מלטה צפויה להצטרף להכרה ב"פלסטין" כמדינה.

כל פיתרון של הבעיה הפלסטינית חייב להיות תוצאה של משא ומתן ישיר בין הצדדים ולא של פתרון שיכפה עליהם,מדינה פלסטינית עצמאית בקווי 67 שבירתה היא מזרח ירושלים הינה שלב בתוכנית השלבים של אש"פ להשמדת ישראל.

באחרונה גם חמאס אימץ כביכול את  הרעיון הזה בתנאים מסויימים, במסגרת קמפיין ההונאה החדש שלו להראות שהוא כביכול "מתון", בעקבות הטבח הנורא שהוא עשה ב-7 באוקטובר בישובי עוטף עזה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי