מדינת טאליבאן ביהודה שומרון ורצועת עזה

הסופר המוסלמי הידוע סלמאן רושדי, שתמך בעבר בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית, עבר תהליך של התפכחות ומזהיר מפני הקמת מדינה פלסטינית שפירושה הקמת מדינת טאליבאן שתהיה בת חסות של איראן.

לטבח הנורא שעשו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר בישובי עוטף עזה היו שתי תוצאות הפוכות: האחת, התפכחות  בציבור הישראלי מפתרון שתי המדינות והקמת המדינה הפלסטינית העצמאית, שכן מתברר כי מרבית הפלסטינים רוצים בכל השטח רק לעצמם "מהים עד הנהר" שפירושו השמדת מדינת ישראל, והשניה התעוררות של הדור הצעיר בארה"ב ובאירופה ותמיכה של מדינות אירופאיות בהקמת המדינה הפלסטינית.

עד כה תמכו שלוש מדינות ברעיון הזה: ספרד, אירלנד ונורבגיה ובקרוב יצטרפו אליהן מדינות נוספות.

אולם מתברר כי יש גם מוסלמים בעולם שמתנגדים להקמת מדינה פלסטינית עצמאית, למשל, הסופר סלמאן רושדי שנולד בהודו כבן למשפחה מוסלמית, הוא הפך לסופר מפורסם בעקבות ספר שפירסם בשנת 1988 בשם "פסוקי השטן".

בעקבות הספר פירסם המנהיג העליון של איראן רוחאללה ח'ומייני פסק הלכה(פתווה) שקורא למותו של רושדי.

באוגוסט 2022  הותקף סלמאן רושדי ונדקר בסכין  כמה פעמים על ידי תוקף אלמוני ,באירוע ספרותי בניו יורק, ונפצע קשה.

אולם כיום, הוא מצא לנכון לצאת בגלוי, למרות היותו מוסלמי, נגד רעיון הקמת המדינה הפלסטינית בניגוד מוחלט לעמדותיו בנושא בעבר.

הוא פשוט יישר קו עם העמדה של גרמניה שבה רוב הציבור מתנגד להקמת מדינה פלסטינית עצמאית ותומך בישראל במלחמה ברצועת עזה נגד ארגון הטרור חמאס.

בראיון לפודקסט בגרמניה לפני כמה ימים, הוא התייחס למלחמה ברצועת עזה וגל המחאה בעולם וההפגנות נגד ישראל ואמר כי "הקמת מדינה פלסטינית כרגע משמעה יצירת "מדינת טאליבאן", מדינה שהיא בת ברית של איראן".

"חמאס הוא ארגון טרור, זה מאוד מוזר שפוליטיקה של סטדנטים צעירים פרוגרסיביים תומכת בסוג של קבוצת טרור פשיסטית" אמר רושדי.

הסופר המוסלמי עטור הפרסים שתמך בעבר בהקמת מדינה פלסטינית עבר תהליך של התפכחות, הוא מבין שמטרת הקמת המדינה הפלסטינית היא להשמיד את מדינת ישראל, הרעיון של שתי מדינות לשני עמים הוא שקר פלסטיני, מדובר בשקר שמטרתו להשמיד את ישראל בשני שלבים, השלב הראשון הקמת מדינה פלסטינית בקווי 1967 והשלב השני, הקמת מדינת "פלסטין" מהים עד הנהר.

דבריו של סלמאן רושדי היכו בתדהמה את הפלסטינים שהחלו להאשים אותו כי נשתבשה עליו דעתו, אבל מדובר  באדם שחווה על גופו את הרדיפה האכזרית של האסלאם הקיצוני ויודע היטב את המשמעות של הקמת מדינה פלסטינית שעליה ישתלט ארגון חמאס.

הדיקטטורה של האסלם הקיצוני, השנאה שלו ליהודים וההסתה נגדם וטיפוח תופעת האנטישמיות הם דברים שסלמאן רושדי כמוסלמי איננו יכול לקבל.

סלמאן רושדי קורא נכון את המציאות הפלסטינית ברצועת עזה ואת ההשלכות של הטבח האכזרי שעשה חמאס ב-7 באוקטובר, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומנהיגי אירופה חייבים להקשיב לדבריו, אולי הם ילמדו ממנו, מאדם מוסלמי, מה פירוש האסלאם הקיצוני ומה פירושה של הקמת מדינה פלסטינית שתהפוך למדינה בסגנון הטאליבאן.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי