מציאת מחסן חומרי נפץ איראני בבירת ירדן

גורמים ירדניים טוענים כי איראן, בשיתוף עם חמאס ותנועת "האחים המוסלמים", ממשיכה לחתור תחת שלטונו של המלך עבדאללה כדי לערער את הביטחון והיציבות בממלכה. גורמי הביטחון הירדנים חשפו באזור הבירה עמאן מחסן של חומרי נפץ שאיראן הבריחה לשטח ירדן.

שלטונות ירדן נמנעים מהודעה רשמית עד כה ,אבל באופן בלתי רשמי אומרים גורמים ירדניים כי כוחות הביטחון שלהם איתרו מחסן של חומרי נפץ בשכונת מארכא בדרום הבירה עמאן.

המחסן היה ממולכד וכוחות הביטחון הירדניים ניטרלו את מנגנון הפיצוץ, פרטי החקירה נשמרים בסודיות מכיוון שצפויים מעצרים של חשודים בנושא.

על פי גורמים ירדנים מדובר בחומרי נפץ שהוברחו מאיראן לדרום סוריה ומשם לתוך שטח ירדן לצורך ביצוע פיגועים או העברת חומרי הנפץ בשלב מאוחר יותר לידי קבוצות הטרור החמושות בצפון השומרון באזורי ג'נין, שכם וטולכרם.

מצבור נוסף של מטעני חבלה התגלה שלושה ימים אחרי שהתגלה מחסן חומרי הנפץ הפעם בשכונת אבו עלנדה במזרח הבירה עמאן.

המטענים התגלו בבית נטוש ובמרכז מסחרי למכירת חלקי מכוניות.

על פי דיווחים ברשתות החברתיות בירדן,אזרח ירדני ושני בניו,שהינם תומכי חמאס, נעצרו כחשודים בפרשה.

ככל הנראה המטענים התגלו כתוצאה מפיצוץ שאירע בעת הכנתם  ותלונות של תושבים באזור.

ירדן ממשיכה להילחם נגד תופעת הברחת אמצעי לחימה מאיראן לדרום סוריה ומשם לירדן ולצפון השומרון עבור קבוצות הטרור שבו.

גורמי ביטחון ירדנים מסרו כי המודיעין הירדני עצרו 3 אזרחים ירדנים שעסקו בהעברות אמצעי לחימה בתוך הממלכה מעיר לעיר לקראת הברחתם לצפון השומרון דרך בקעת הירדן.

השלושה הינם אזרחים ירדנים: אברהים ג'בר,חד'יפה גבר וח'אלד אלמג'דלאווי.

אברהים ג'בר מתכוון לרוץ בבחירות בפרלמנט הירדני שאמורות להתקיים בחודש ספטמבר הקרוב.

השלושה עומדים כעת לדין בבית הדין לביטחון המדינה שעוסק בעבירות ביטחוניות.

בחקירתם הם טענו כי סיוע להתנגדות הוא חובה דתית, לאומית והומניטרית וכי הם דאגו לאינטרסים של ירדן כדי להתגונן מפני הכוונה של ישראל לעשות טרנספר לפלסטינים שחיים ביהודה ושומרון לשטח ירדן.

בחודשים האחרונים חלה הסלמה ביחסי ירדן עם חמאס, אשר ניסתה, ביחד עם תנועת "האחים המוסלמים" ואיראן, לערער את הביטחון והיציבות של הממלכה ההאשמית לאחר שהמלך עבדאללה סירב לאפשר להן להפוך את הגבול של ירדן עם ישראל לחזית חדשה שממנה תותקף ישראל.

עקב ההחרפה ביחסים עם חמאס, המלך עבדאללה אסר על כניסת ראשי התנועה לירדן.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי