ישראל מחסלת את צמרת חמאס בתנועת מלקחיים

הנהגת חמאס מתחילה לשלם את המחיר על הטבח הנורא שעשה הארגון בישובי עוטף עזה. גורם מדיני בכיר אומר כי כל בכיר בחמאס שהיה מעורב בטבח ישירות או בעקיפין יחוסל כפי שחוסלו בזמנו מפקדי ארגון "ספטמבר השחור" שעשו את טבח הספורטאים הישראלים במינכן

 זרועות הביטחון של מדינית ישראל, המוסד, השב"כ וצה"ל החלו בחודשים האחרונים לגבות את המחיר מהנהגת חמאס ברצועת עזה ובחו"ל על אחריותה לטבח נורא שעשו מחבלי חמאס בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר 2023.

מייד לאחר הטבח הנורא בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר, המוסד הישראלי בראשותו של דוד ברנע החל, על פי הוראת ראש הממשלה נתניהו, בהכנת רשימת חיסול של בכירים בצמרת המדינית של חמאס בחו"ל כדי לחסל אותם.

מלבד האיומים בגלוי של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט על הנהגת חמאס בח"ול והבטחה לחסלם, גם ראש השב"כ רונן בר הצטרף למסכת האיומים.

באישור הצנזורה, פורסמו לפני כמה חודשים הקלטות של ראש השב"כ שבהן הוא אומר את הדברים הבאים:

" נחסל את בכירי חמאס גם בקטאר ובטורקיה, זה המינכן של הדור שלנו".

פחות משנה חלפה מאז הטבח בישובי עוטף עזה והמצוד של ישראל אחרי הנהגת חמאס האחראית לטבח הנורא נותן תוצאות חיוביות, ישראל פועלת בצורת מלקחיים: המוסד הישראלי פועל בחו"ל כדי לחסל את מנהיגי חמאס ואילו השב"כ וצה"ל פועלים ברצועת עזה.

עד כה חיסל המוסד את מנהיג חמאס אסמעיל הניה בעת שביקר בטהראן ואת סגנו צאלח אלעארורי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון, הוא חוסל בחודש ינואר שעבר בשכונת א-דאחייה בביירות.

ברצועת עזה חיסלו השב"כ וצה"ל את ראשי הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף ומרוואן עיסא ועוד כמה מח"טים ומג"דים,גם רוחי מושתהא, יד ימינו של יחיא סינוואר, חוסל לפני כמה ימים.

יחיא סינוואר ואחיו מוחמד סינוואר נותרו בשלב הזה בחיים, אך בשב"כ אומרים כי מדובר רק בשאלה של זמן עד שישראל תצליח לאתר אותם ולבוא עמם חשבון.

החיסול של מנהיג חמאס אסמעיל הניה בלב טהראן היה מסר אזהרה ברור להנהגת חמאס כי אין לה שום חסינות באף מקום וכי ידה של ישראל תגיע אליה בכל עת ובכל מקום.

גורמי ביטחון בכירים בישראל מעריכים כי מנהיגי חמאס בחו"ל יירדו כעת למחתרת מחשש לחיסולים נוספים, הם חוששים כעת לצאת מקטאר אפילו לתקופה קצרה מחשש שיחוסלו.

בקטאר יש להם כרגע חסינות מסויימת מחיסולים מפני שקטאר מתווכת בין ישראל לחמאס על עסקת החטופים, אבל אם התיווך הזה ייפסק בשלב כלשהו הם יצטרכו למצוא מקום מקלט אחר מכיוון שיד המוסד הישראלי תגיע אליהם.

מנהיגי חמאס  טוענים כי החיסולים של ישראל לא ירתיעו אותם, הם כבר התרגלו לתופעה הזו אחרי שחוסלו ראשי התנועה, השיח' אחמד יאסין, עבד אלעזיז רנטיסי , אסמעיל אבו שנב, ג'מאל מנצור, ג'מאל סלים ועוד בכירים נוספים.

המוסד הישראלי עשה נסיון כושל לחסל את ח'אלד משעל בירדן בשנת 1996, אך השב"כ  וצה"ל הצליחו לחסל את יחיא עייאש"המהנדס" ואת ראשי הזרוע הצבאית צלאח שחאדה ואחמד אלג'עברי.

החיסולים הממוקדים מתבצעים בהסתמך על מודיעין מדוייק מסוכנים של השב"כ והמוסד בתוך רצועת עזה ובתוך מפקדת חמאס בחו"ל.

בחמאס מתפארים בחיסולים האלה וטוענים כי ראשי חמאס שחוסלו דבקו בדרך הג'יהאד למען אללה,הגיעו לגן עדן וזכו לכבוד רב, אבל אף אחד ממנהיגי חמאס ,שנותרו בחיים, איננו מוכן להסגיר את עצמו לידי צה"ל והשב"כ או לסכן את חייו,מדובר בעיקר ב"מס שפתיים".

אין ספק שהחיסולים בצמרת חמאס שישראל עשתה מאז ה-7 באוקטובר יחלישו את תנועת חמאס, במיוחד ברצועת עזה ויהיה לה קושי גדול להתגבר עליהם ולאייש מחדש את השורות.

ההתמקדות של צה"ל והשב"כ כרגע היא ברצועת עזה במצוד אחרי יחיא סינוואר ואחיו מוחמד סינוואר ששולטים בזרוע הצבאית של חמאס, במערכת הביטחון מעריכים שחיסולם עשוי לסייע רבות במיטוט שלטון חמאס ברצועה.

כך או כך, ישראל הוכיחה לחמאס כי הטבח בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר לא יעבור ללא עונש וכי צמרת הארגון שיזמה ותכננה את הטבח תשלם מחיר יקר על כך ברצועת עזה ובחו"ל.

חיסול אסמעיל הניה בטהראן הדגיש את המסר הישראלי שמופנה גם לרחוב הערבי אשר תמך בטבח בישובי עוטף עזה, ועדיין תומך בהנהגת חמאס ,כי דרך הטרור עולה ביוקר רב וכי ידה של ישראל הינה ארוכה והיא תגיע לכל מקום במזרח התיכון ובכל עת.

ישראל מקפידה לחסל את מנהיגי חמאס כשכוחם בשטח כבר חלש ולזרוע הצבאית של התנועה קשה להוציא פיגועי נקם.

חשוב מאוד שישראל תנקוט מדיניות חיסולים עקבית ורצופה של ראשי חמאס, המלחמה עם תנועת הטרור הזו צריכה להיות פתוחה ומתמשכת בדיוק כפי  שארה"ב נלחמת נגד ארגוני אל-קאעדה ודאע"ש בכל העולם ולא מרפה מהם.

גורם מדיני בכיר בישראל אומר כי כל בכיר בחמאס שהיה מעורב בטבח ישירות או בעקיפין יחוסל כפי שחוסלו בזמנו מפקדי ארגון "ספטמבר השחור" שעשו את טבח הספורטאים הישראלים במינכן.

חיסול כל מנהיגי "ספטמבר השחור", ארגון הטרור של אש"פ שעשה את טבח הספורטאים הישראלים במינכן ב-1972,  לקח כעשרים שנה, המוסד הישראלי לא וויתר.

גם הפעם חיסול הנהגת חמאס בחו"ל ייקח לא פחות זמן.

אסור לוותר וחייבים להגיע לכל ראשי הטרור החמאסי ולחסלם.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

 

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי