ישראל פועלת נגד מבריחי האמל"ח מאיראן ליהודה ושומרון

צה"ל והשב"כ חיסלו בלבנון את ח'ליל מקדח, פעיל טרור בכיר שעבד בשירות איראן והבריח נשק ומטעני חבלה מאיראן לקבוצות הטרור בצפון השומרון.חיסולו של ח'ליל מקדח הוא מסר ישראלי ל"משמרות המהפכה" האיראניים וצפויים חיסולים נוספים של פעילים שעוסקים בתעשיית ההברחות.

ישראל עשתה ב-21 באוגוסט צעד חשוב נגד מבריחי אמצעי הלחימה מאיראן לקבוצות הטרור החמושות בצפון השומרון דרך ירדן,גורמים ביטחוניים בכירים מעריכים כי בקרוב יהיו פעולות נוספות מהסוג הזה.

צה"ל במבצע משותף עם שב"כ חיסל בלבנון באמצעות כטב"מ את ח'ליל אלמקדח ממחנה הפליטים עין אלחילווה שבאזור צידון.

ח'ליל אל-מקדח היה אחיו של מוניר אל-מקדח, מחבל בכיר שפועל עבור ציר ההתנגדות האיראני, כדי להכווין מרחוק פיגועים ביהודה ושומרון והברחות אמל"ח.

השניים פועלים ביחד בשירות "משמרות המהפכה" האיראניים.

צה"ל ושב"כ הודיעו רשמית כי חליל אל-מקדח שחוסל היה תושב לבנון ועל פי המודיעין הקיים, פעל בשירות משמרות המהפכה האיראניים.

הוא עבד בשירות כוח "קודס" האיראני, בראשותו של הגנרל אסמעיל קאא'ני שהחליף בתפקיד את קאסם סולימאני שחוסל על ידי צבא ארה"ב בשדה התעופה בבגדאד בשנת 2020.

בראש אותם גורמים איראניים עומד ג'וואד ע'פארי, ראש אגף 4000, אגף המבצעים המיוחדים של ארגון המודיעין של "משמרות המהפכה".

האחים אל-מקדח משתייכים לארגון הטרור "גדודי חללי אל-אקצא" שהוא הזרוע הצבאית של תנועת פת"ח.

השלוחות של הארגון פועלות ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובלבנון ומקבלות סיוע מבצעי מחיזבאללה ואיראן, הכולל כסף ואמצעי לחימה.

ברש"פ טוענים כי מוניר מקדח פרש מתנועת פת"ח וכי הוא מנהל פעילות עצמאית, אבל הוא מכחיש את הדברים.

לפי גורמים פלסטינים,הוא נחשב למפקד של "גדודי חללי אל-אקצא" בלבנון, בשנים האחרונות הוא חיזק את היחסים עם ארגון הג'יהאד האסלאמי, שמקורב לאיראן.

מערכת הביטחון מתייחסת ברצינות למאמץ הנמשך של איראן לחמש בנשק ובמטעני חבלה את קבוצות הטרור בצפון השומרון כדי להביא לפרוץ אינתיפאדה חמושה כוללת בכל רחבי יהודה ושומרון כדי שתפעל נגד צה"ל והמתנחלים וגם תביא לקריסת הרש"פ.

בחודש מרץ האחרון חשף שב"כ כמות משמעותית וחריגה של אמצעי לחימה שהוברחו מאיראן דרך ירדן שכללו כלי נשק, תחמושת ומטעני חבלה גדולים.

גורמי ביטחון בישראל אומרים כי פעילי טרור מלבנון הקשורים לאיראן מגייסים פעילים ביהודה ושומרון לביצוע פעולות טרור ומעבירים להם אמצעי לחימה וכספים לביצוע פיגועים, השב"כ מנסה למנוע את התופעה הזו ולפגוע בניסיון של איראן להתבסס ביהודה ושומרון.

חיסולו של ח'ליל מקדח היה מסר ישראלי ל"משמרות המהפכה" האיראניים וצפויים חיסולים נוספים של פעילים שעוסקים בתעשיית ההברחות.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי