חסן נצראללה נכשל בגביית המחיר מישראל על חיסול פואד שוכר

חזבאללה נכשל עד כה בגבייית המחיר מישראל על חיסולו של פואד שוכר, הוא ממתין עכשיו לתגובת הנקם של איראן נגד ישראל על חיסולו של אסמעיל הנייה בטהראן. תדמיתו של חסן נצראללה בעולם הערבי נפגעה בגלל הנאום האחרון השקרי שלו אבל הוא נחוש לשמור על "מאזן האימה" מול ישראל.

ככל שנוקפים הימים הולך ומתבהר יותר ויותר כישלון פעולת הנקם שתכנן חסן נצראללה על חיסולו של רמטכ"ל חזבאללה פואד שוכר.

חיל האוויר הישראלי הצליח לסכל את מתקפת הרקטות והכטב"מים שתכנן נצראללה על ישובי הצפון ועל מפקדת יחידה 8200 ומטה המוסד במרכז הארץ, חיל האוויר השמיד אלפי רקטות ויירט כטב"מים ששיגר חזבאללה למרכז הארץ,

חזבאללה שיגר בסופו של דבר רק כ-300 רקטות ועוד כמה עשרות כטב"מים ובשורה התחתונה נחל כישלון.

הכישלון היה צורב עד כדי כך שחסן נצראללה נאלץ לשאת נאום של שעה ביום המתקפה, לשקר ולתרץ את כישלונו בפני הציבור הלבנוני.

נצראללה עשה הכל כדי להראות שאיננו חלש מול ישראל ואיננו מורתע ממנה, אך הוא הפך ללעג ולקלס ברשתות החברתיות בעולם הערבי, איש כבר לא מאמין לו.

חזבאללה נכשל עד כה בגבייית המחיר מישראל על חיסולו של פואד שוכר, הוא ממתין עכשיו לתגובת הנקם של איראן נגד ישראל על חיסולו של אסמעיל הנייה בטהראן, ייתכן שהוא יצטרף אליה, הסיפור עם חזבאללה עדיין לא נגמר והוא חזר למלחמת ההתשה נגד ישראל.

ההישג היחיד שחסן נצראללה יכול להצביע עליו עד כה במלחמה נגד ישראל הוא הרחקתם מבתיהם של עשרות אלפי תושבים ישראלים שמתגוררים בגבול הצפון, ההישג הזה הוא בזכות הטעות של ממשלת ישראל שהורתה להם להתפנות.

על פי פרשנים בלבנון, חסן נצראללה ימשיך בהתקפות על ישראל בגלל ההוראות שהוא מקבל מאיראן וגם בגלל שהוא חש חלש ומושפל והוא שוב ינסה להשיג יכולת הרתעה מול ישראל, מחסום הפחד נשבר כשישראל הנחיתה עליו מכת נגד מקדימה.

התחושה בקרב רבים מתושבי לבנון היא שנכון לשעה זו ישראל הצליחה להימלט מהעונש על חיסולו של פואד שוכר.

מרבית התושבים בדרום לבנון ובשכונת א-דאחייה בביירות עזבו את בתיהם והם חוששים לחזור אליהם, חזבאללה אינו יכול להבטיח להם ביטחון.

מדובר בכ-150 אלף איש ואולי אפילו יותר.

לחזבאללה יש כוח צבאי שגדול מכוחה הצבאי של חמאס בעשרות מונים, אולם חסן נצראללה מבין את מגבלות הכוח שלו ומתנהל בזהירות מול ישראל, הוא עדיין זוכר את המכה הקשה שחטף ארגונו מישראל בשנת 2006 במהלך מלחמת לבנון השנייה.

בסופו של דבר ,ההערכה במערכת הביטחון היא שחסן נצראללה לא יוכל לעצור את מיטוט שלטון חמאס ברצועת עזה על ידי ישראל והוא יגיע לרגע ההחלטה, האם ללכת למלחמה כוללת מול ישראל או להגיע עמה להסדר מדיני שיסיג את כוחות חזבאללה אל מעבר לנהר הליטאני.

מלחמה כוללת של חזבאללה נגד ישראל תעלה לחסן נצראללה ביוקר וגם למדינת לבנון, הרבה יותר מהמחירים שהם שילמו בשנת 2006, חסן נצראללה מבין זאת היטב.

נצראללה חושש שדונלנד טראמפ ייבחר פעם נוספת לנשיא ארה"ב ואז הוא ייתן יותר יד חופשית לישראל לטפל בחזבאללה.

חסן נצראללה מציג עצמו כ"כמגן לבנון" והוא הקדיש חלק ניכר מנאומו כדי להסביר לתושבי לבנון כי הוא עושה הכל כדי למנוע פגיעה באזרחים לבנונים במהלך העימות עם ישראל, נצראללה הוא משרת נאמן של ההנהגה האיראנית אבל הוא לא שוכח את הבייס השיעי שלו והוא לא ינקוט במהלכים שמסכנים את אזרחי לבנון, זה מגביל אותו לפגיעה רק במטרות צבאיות ישראליות או במתקנים אסטרטגיים, הוא מבין שברגע שהוא יחרוג מהקווים האדומים האלה, מדינת לבנון ואזרחיה ישלמו מחיר כבד שיחזור אליו כבומרנג.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי