ישראל תנקום בחמאס על רצח ששת החטופים הישראלים במנהרה ברפיח

גורמים מדיניים בכירים בירושלים אומרים כי ישראל תנקום בארגון הטרור חמאס לאחר שמנהיגו יחיא סינוואר הורה לרצוח את ששת החטופים הישראלים במנהרה ברפיח. אופי התגובה הישראלית נמצא כעת בדיונים בדרג המדיני וישראל נחושה לגבות מחיר מחמאס על הרצח.

גורמי הביטחון בישראל משוכנעים כי יחיא סינוואר הוא זה שהורה לפעילי הזרוע הצבאית של חמאס לרצוח את ששת החטופים הישראלים במנהרה ברפיח לפני כמה ימים.

גורמים מדיניים בכירים בירושלים אומרים כי ישראל נחושה לנקום בחמאס על הרצח הנפשע ולגבות ממנו מחיר גבוה.

במהלך ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי" ישראל תגיב בחוזקה על רצח החטופים".

ראש הממשלה דרש מראשי מערכת הביטחון להגיש לו בדחיפות הצעות אופרטיביות כיצד להגיב על רצח ששת החטופים, הדרג המדיני בוחן כעת את ההצעות השונות והתגובה תצא לדרך בעיתוי שמתאים מבחינתה של ישראל.

לא ברור עדיין כיצד תגיב ישראל, אך אחת האפשרויות הסבירות היא כי היא תגיב נגד מטרות של חמאס בחו"ל.

חמאס ממשיך להתריס נגד ישראל ודובר הזרוע הצבאית של חמאס המכונה "אבו עוביידה" הודה כי ארגונו רצח את ששת החטופים כדי למנוע מישראל את ההישג של שחרורם בחיים.

גורמים ביטחוניים בישראל אומרים כי יש חשיבות רבה לתגובה חזקה של ישראל כדי להרתיע את חמאס מרצח של חטופים נוספים.

שרים בממשלה דורשים מראש הממשלה נתניהו לתפוס שטחים בצפון רצועת עזה לתמיד כחלק מהתגובה הישראלית לרצח.

ארגון חמאס התאושש במהירות מחיסולו של מנהיג הארגון אסמעיל הניה בטהראן, אבל יש עדיין יעדים רבים של הנהגת חמאס בחו"ל שהמוסד הישראלי יכול להגיע אליהם ולפגוע בהם.

יש גם יעדים של הג'יהאד האסלאמי בחו"ל שידה הארוכה של ישראל יכולה להגיע אליהם, הג'יהאד האסלאמי עובד בשיתוף מלא ובאופן צמוד לחמאס בפעילות הטרור שלו נגד ישראל ואף לקח אחריות משותפת עם חמאס לפיגוע בתל אביב ב-19 באוגוסט.

הג'יהאד האסלאמי השתתף גם בטבח שעשה חמאס בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי