חשש ישראלי מהגעת לוחמים חות'ים מתימן לדרום סוריה

ישראל תגיב על שיגור הטיל מתימן לשטח ישראל אך במערכת הביטחון מודאגים מהגעת מאות לוחמים חות'ים לדרום סוריה. החשש הוא שהם ינסו לחדור לשטח ישראל ברמת הגולן או לצפון בקעת הירדן כדי לבצע פיגועים.

ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי בירכו אתמול את החות'ים על "הפצצת תל אביב" לאחר שיגורו של הטיל קרקע-קרקע לעבר ישראל, אמצעי התקשורת הערביים ניפחו אתמול את התקרית מעבר לכל פרופורציה וחלק מהם טען כי ישראל מתקשה לעצור את הטילים והכטב"מים של החות'ים בתימן למרות שיש לה את מערכת ההגנה האווירית הטובה ביותר בעולם.

החות'ים בתימן זכו אתמול בהישג תודעתי בעקבות שיגור הטיל לעבר ישראל, כפי שזכו  לו לאחר שיגור הכטב"מ לתל אביב שהצליח להרוג אזרח ישראלי.

מנהיג המורדים החות'ים, עבד אלמאלכ בדר א-דין אל חות'י,הודיע אמש בנאום שנשא כי שיגור הטיל לעבר ישראל מבשר את השלב החמישי של ההסלמה נגד ישראל.

הוא הבטיח שהתקיפות של החות'ים על ישראל יימשכו כל עוד תימשך המלחמה ברצועת עזה והמצור עליה, "מה שיגיע יהיה גדול יותר" הוא הדגיש.

החות'ים בתימן רואים בשיגור הטיל לעבר ישראל רק חלק קטן מהתגובה שלהם על ההתקפה הישראלית על נמל חודיידה שפגעה קשות בנמל וגרמה לו נזקים רבים, הנמל, שדרכו מגיעה לחות'ים אספקת אמצעי לחימה מאיראן, עדיין לא שוקם.

ראש הממשלה נתניהו הבהיר אתמול כי ישראל תגיב על שיגור הטיל מתימן לעבר שטחה, אולם גורמי הביטחון מודאגים מהמגמה של החות'ים להמשיך לתקוף את ישראל בדרכים שונות ומגוונות.

גורם ביטחוני בכיר אומר כי החות'ים בתימן הם מליציה מסוכנת, עקשנית ונקמנית שניהלה מאבק צבאי עיקש במשך שנים נגד סעודיה ואיחוד האמירויות ואף הצליחה באמצעות התקפות טילים וכטב"מים לשתק חלק ניכר מתעשיית הנפט של סעודיה ולגרום לה נזק כלכלי כבד.

החשש הישראלי כעת הוא מהגעת מאות לוחמים חות'ים בשבועות האחרונים לדרום סוריה, לאזור סווידא ומשולש הגבולות של סוריה-ישראל וירדן.

לא מן הנמנע שהחות'ים ינסו להסתנן לשטח ישראל ברמת הגולן או לצפון בקעת הירדן כדי לבצע פיגועים.

צה"ל יצטרך להיערך בהתאם, הלוחמים החות'ים הם אמיצים וחדורים באידיאולוגיית הג'יהאד והם יעשו הכל כדי לנסות ולמחוק את חרפת המכה הקשה שהם חטפו מישראל בנמל חודיידה.

להערכת גורמים ביטחוניים בישראל,שיגור הטיל מתימן לעבר ישראל נעשה בתיאום בין החות'ים ל"משמרות המהפכה" של איראן במסגרת מלחמת ההתשה נגד ישראל.

אבל, האיראניים בהמתנה לתוצאות הבחירות בארה"ב ב-5 בנובמבר, הם לא רוצים בהסלמה אזורית גדולה שתשבש את סיכוייה של קמלה האריס להיבחר כנשיאה,הם מעדיפים אותה על פני דונלד טראמפ.

האיראניים לא שכחו כי הנשיא לשעבר טארמפ הוא זה שהורה לחסל את קאסם סולימאני, נסוג מהסכם הגרעין והטיל עליהם סנקציות חמורות ב-2018.

בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא תהייה מכה קשה עבור האיראניים ועבור מלחמת ההתשה שהם מובילים נגד ישראל מאז ה-7 באוקטובר במסגרת העימות הרב זירתי.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי