חזבאללה מריח את התבוסה

חזבאללה מודאג מאוד מתגובת העולם הסוני השמח לאידו ורואה במלחמה בינו לבין ישראל את "קרב כרבלאא' מספר שתיים", שבו נחלו השיעים מפלה קשה. העיתונאי אברהים אלאמין, שופרו של חסן נצראללה, יוצא להגן על חזבאללה ומבטיח ניצחון על ישראל.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", שופרו של חזבאללה, פירסם אתמול כותרת ראשית האומרת "לא יהיה (קרב) כרבלאא' מספר שתיים".

קרב כרבלאא' היה קרב חשוב בהיסטוריה המוסלמית בשנת 680 לסה"נ ,בעשירי לחודש מוחרם המוסלמי, שבו היה מאבק שליטה על ירושת הנביא מוחמד.

חוסיין, נכדו של הנביא מוחמד,קרא תיגר על החליף האומיי יזיד הראשון וסירב להכיר בו כיורשו של הנביא מוחמד ומנהיג האומה האסלאמית.

תוצאת הקרב הייתה ניצחון של אנשי יזיד וטבח גדול באנשיו של חוסיין.

מאז ועד היום,הקרב הזה, שהיה ביום העשירי בחודש מוחרם, קיבל את השם בערבית ה"עשוראא'"  והפך ליום  מרכזי בדת השיעית, עכשיו, רבים באסלאם הסוני משווים את מה שקורה לחזבאללה  בלבנון במלחמה נגד ישראל לתבוסה השיעית בקרב כברלאא' ההיסטורי ושמחים לאידם.

חזבאללה מגייס את מיטב השופרות שלו בתקשורת כדי להגן על עצמו, העיתונאי הידוע אברהים אלאמין, מקורבו של חסן נצראללה, פירסם אתמול מאמר בעיתון אלאח'באר שבו הכחיש כי המלחמה הנוכחית היא מהדורה נוספת של קרב כרבלאא'.

הוא טען במאמרו כי מזכ"ל חזבאללה חסן נצראללה מת כ"שהיד" אבל מצבו היה שונה לחלוטין ממצבו של חוסיין, נכדו של הנביא מוחמד, לדבריו, העולם המוסלמי בגד בחסן נצראללה אשר פעל למען הבעיה הפלסטינית ותמיכה ברצועת עזה באמצעות כוח ההתנגדות שאותו בנה בארבעים השנים האחרונות.

"חסן נצראללה הפך לסמל נצחי לכל מורד", כתב אברהים אלאמין, "והוא נהרג כשהגן על ירושלים ופלסטין","עד הדקה האחרונה בחייו הוא חשב כיצד להילחם נגד אמריקה וישראל".

ארגון חזבאללה חש שהוא מאויים ונמצא בסכנה להמשך קיומו ולכן אברהים אלאמין קורא לעולם הערבי והמוסלמי להגן על ההתנגדות בלבנון ולמנוע כל פגיעה בה.

"אלו הם ימים קשים שאנו חיים בהם, אבל אנחנו לא נשברים בשטח כפי שטוען האויב, עלינו להמתין לסיום סבב הלחימה הזה ולא לסיום המלחמה", כותב אלאמין, במילים אחרות, חזבאללה רואה במלחמה הנוכחית רק סבב לחימה במערכה הגדולה נגד ישראל, הוא מתכנן להתאושש בהמשך ושוב לצאת למערכה גדולה נגד ישראל.

על פי גורמים ביטחוניים בישראל,דוברים שונים של חזבאללה מנסים להרגיע את העדה השיעית בלבנון שמודאגת מאוד מחיסולם של חסן נצראללה והצמרת הצבאית של חזבאללה ומסבירים כי מדובר במערכה ארוכה שבה חזבאללה וציר ההתנגדות ינצחו בסופו של דבר וכי עליהם לגלות "סבלנות אסטרטגית", לדבריהם מדובר רק בסבב לחימה וגם אם חזבאללה יפסיד בו, הרי שהוא ינצח בסבב הבא.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי