חזבאללה מסלים את ההתקפות כדי למנוע הישג מדיני מישראל

ארגון חזבאללה מסלים את ההתקפות נגד ישראל במטרה למנוע ממנה הישגים צבאיים בדרום לבנון שיביאו להישגים מדיניים ובראשם ביטול החלטה 1701 של האו"ם. במערכת הביטחון מעריכים כי חזבאללה יגביר את קצב שיגור הכטב"מים לעבר ישראל.

בחזבאללה מרוצים מתוצאות ההתקפה של הכטב"מ ששיגרו על בסיס האימונים של גולני באזור בנימינה שהצליח להרוג 4 חיילי צה"ל ולפצוע עשרות נוספים.

העיתון הלבנוני "אלאח'באר", שופרו של חזבאללה, משווה בין ההתקפה על בסיס גולני לבין התקיפה של חזבאללה על ספינת חיל הים אח"י חנית בשנת 2006 במהלך מלחמת לבנון השניה באמצעות טיל קרקע-ים שבה נהרגו 4 לוחמי חיל הים הישראלי, ואומר כי היא מסמלת את הפגיעה בעומק הישראלי והיא תגובה על הפגיעה של ישראל באזרחים בלבנון.

חזבאללה מאיים כי הוא יהפוך את העיר חיפה לקריית שמונה ויתקוף אותה בטילים ובכטב"מים.

חזבאללה משוכנע כי מצא את נקודת התורפה הישראלית שאין לה תשובה מבצעית כיצד להתמודד עם התקפות כטב"מים, ההערכה במערכת הביטחון היא כי הוא יגביר את התקפות הכטב"מים על ישראל וכך גם יעשו השלוחות האחרות של איראן, החות'ים בתימן והמליציות השיעיות בעיראק.

פרשנים בלבנון אומרים כי חזבאללה מנצל את ההפוגה של כמה ימים שהייתה בתקיפות הישראליות על שכונת א-דאחייה בביירות כדי להתאושש ולהגביר את ההתקפות על ישראל וכי הוא ארגן מחדש את שורותיו לאחר הפגיעות הקשות שחטף מישראל.

חזבאללה טוען כי ארה"ב נותנת יד חופשית  לישראל לתקוף בלבנון כדי להשיג הישגים מדיניים ובראשם ביטול החלטה 1701 של האו"ם משנת 2006.

גורמים בחזבאללה אומרים כי ההחלטה הזו שהתקבלה בזמנו שיקפה את מאזן הכוחות במועצת הביטחון של האו"ם אבל חזבאללה הצליח לשחוק אותה בשטח, ועכשי ישראל וארה"ב מנסות לשפר אותה באמצעות הפעילות ההתקפית של צה"ל בדרום לבנון.

חזבאללה רואה בכך סכנה לערעור היציבות בלבנון וניסיון להחליש את כוחו, לכן האסטרטגיה שלו כעת, בתיאום עם איראן, היא להסלים את ההתקפות על ישראל כדי למנוע ממנו התקדמות קרקעית בדרום לבנון והשגת הישגים מדיניים.

חזבאללה מאיים גם בהתקפות על אזור תל אביב ומרכז הארץ כדי להפוך אותם ל"זירת עימות יום יומית".

העיתון "אלאח'באר" מסכם זאת הבוקר במשפט אחד:

"אנחנו בדרך לרמת הסלמה חסרת תקדים שישראל לא ראתה עד כה בהיסטוריה שלה".

פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי