המלחמה באידיאולוגיה החמאסית רק אחרי הניצחון הצבאי

המלחמה נגד האידיאולוגיה הדתית הקיצונית של חמאס יכולה להצליח רק אם ישראל תשמיד את היכולות הצבאיות האדירות של צבא חמאס ברצועת עזה. ישראל חייבת להתלכד סביב רעיון הציונות עם צבא חזק ומאוחד, המאבק הוא ארוך מאוד ומצריך סבלנות ונחישות.

דובר צה"ל דניאל הגרי עשה טעות חמורה כשאמר לפני כמה ימים כי "חמאס היא רעיון וכי מי שחושב שהוא יכול להעלים אותו הוא טועה".

זה איננו תפקידו של דובר צה"ל להיכנס לנושאים  פוליטיים שנויים במחלוקת, במיוחד בעת מלחמה, תפקידו הוא לדברר את צה"ל ולא מעבר לכך.

תנועת חמאס היא מציאות חברתית פוליטית עם שורשים עמוקים בחברה הפלסטינית, הזרוע הצבאית של התנועה הזו השתלטה בכוח על רצועת עזה בשנת 2007, גירשה ממנה את הרש"פ ובנתה צבא גדול עם רשת ענקית של מנהרות באורך של כ-700 ק"מ.

כמו כן, היא הקימה רשת של מפעלים וסדנאות לייצור טילים, רקטות, כטב"מים, פצצות מרגמה ומטעני חבלה כדי להילחם נגד ישראל.

תנועת חמאס היא תנועה ג'יהאדיסטית שהינה חלק מתנועת "האחים המוסלמים" שנוסדה במצרים בשנת 1928 על ידי האימאם חסן אלבנא ודוגלת בהשמדת מדינת ישראל והקמת "פלסטין" "מהים עד הנהר".

באמנת חמאס יש אלמנטים אנטישמיים מובהקים, היהודים מכונים בה כ"צאצאי הקופים והחזירים" והמוסלמים נדרשים "להרוג אותם בכל מקום".

חמאס ניצלה את כוחה הצבאי הגדול, הפתיעה את ישראל וביצעה מעשי טבח אכזריים בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר בשנה שעברה, אחד מבכירי התנועה בשם ראזי חמד הבטיח באמצעי התקשורת כי מדובר במעשה טבח ראשון וכי יהיו מעשי טבח נוספים.

התנאי ההכרחי לנצח את התנועה הגי'האדיסטית האנטישמית הזו הוא קודם כל להשמיד את התשתית הצבאית שלה ולנטרל את כוחה ברצועת עזה ואחר כך ביהודה ושומרון.

רק אחר כך, ישראל יכולה להתפנות ולהתמקד במאבק נגד האידיאולוגיה הנאצית של חמאס.

ישראל צריכה ללמוד ממנהיגי ערב במדינות הסוניות המתונות, במצרים, סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין, כיצד להתמודד עם האידיאולוגיה של חמאס, היא מוגדרת במדינות אלה כ"ארגון טרור".

המלחמה נגדה היא כוחנית, בשיטות שונות ומתוחכמות, אין דרך אחרת של הידברות עם תנועה שדוגלת בהשמדת מדינת ישראל והעם היהודי.

אסור לישראל להיכנע לדרישת הפלסטינים להקמת מדינה פלסטינית בקווי 1967 שבירתה היא מזרח ירושלים, זהו מתן פרס לטרור ושלב בתורת השלבים, מבחינת הפלסטינים, בדרך להשמדת מדינת היהודים.

סקרי דעת הקהל הפלסטינים מעידים כי מרבית הרחוב הפלסטיני אימץ את הדרך של חמאס ואת האידיאולוגיה שלה, איננו יכולים לכפות על החברה הפלסטינית את דרך הדיאלוג והדו-קיום, הדרך הזו של הגי'האד והמאבק נגד ישראל היא איננה חדשה, היא המשך של מאבק של יותר ממאה שנה נגד התנועה הציונית והריבונות היהודית בארץ ישראל, מדינת ישראל קמה על אפם וחמתם של הפלסטינים ובניגוד לכל הסיכויים.

הפלסטינים חייבים לדעת שאם הם בחרו בדרך הזו של חמאס הם גם מחוייבים לשלם את המחיר הנדרש.

ישראל נמצאת במלחמה קשה על קיומה, האידיאולוגיה של חמאס היא לפרק את מדינת ישראל ולפורר אותה, אולם אנחנו צריכים להקדים אותה ולהחלישה ואם אפשר לצמצמה כל האפשר.

מחיקת האידיאולוגיה הזו היא משימה קשה אבל אסור הפסיק לרגע את המאבק נגדה.

סופר פלסטיני ידוע ממזרח ירושלים, שהיה מקורב למופתי הפלסטיני חאג' אמין אלחוסייני, סיפר לי לפני מותו כי חאג' אמין אלחוסייני נפגש בגרמניה בנובמבר 1941 עם הצורר הנאצי אדולף היטלר ותכנן עמו השמדה המונית של היהודים במסגרת "הפיתרון הסופי של שאלת היהודים".

מאז לא השתנה שום דבר, הפלסטינים רואים במדינת ישראל "פיגיון שתקוע בלב האומה הערבית שיש לעקור אותו", הם רוצים להשמיד את מדינת ישראל ובונים על היחלשותה של החברה הישראלית, על המחלוקות הפנימיות הקשות שבה ועל כוחה הצבאי שנחלש בשנים האחרונות.

דווקא בגלל שהפלסטינים שוללים את רעיון הציונות ואת הריבונות היהודית במולדת של עם ישראל, אנו חייבים לחזק את האידיאולוגיה הזו, זהו הבסיס האידיאולוגי לקיומנו באזור הזה, אנו חייבים לחסל אחת ולתמיד את הרצון הערבי-פלסטיני, שקיים כבר יותר ממאה שנים, להשמיד את מדינת ישראל ואת תושביה היהודים, אם הם מסרבים לעשות זאת בדרכי שלום ובוחרים בדרך הג'יהאד נגד "היהודים הכופרים" הם חייבים לקבל תשובה ניצחת.

מדינת ישראל זקוקה ל"קיר ברזל" חזק, היא חייבת להתלכד סביב רעיון הציונות עם צבא חזק ומאוחד, המאבק נגד האסלאם הקיצוני הוא ארוך מאוד ומצריך סבלנות ונחישות.

רק בדרך הזו נצליח לשמור על קיומנו היהודי הריבוני בחבלי המולדת ההיסטוריים שלנו, אין לנו דרך אחרת.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי