המצוקה הכלכלית ברצועת עזה-הסוחרים הפכו לבעלי דוכנים בגלל המלחמה

גורמים ברצועת עזה מדווחים כי רבים מהסוחרים ברצועה הפכו מבעלי בתי מסחר וחנויות לבעלי דוכנים ניידים בגלל המלחמה והמצב הכלכלי ההומניטרי הקשה.

 המלחמה הנמשכת ברצועת עזה פגעה קשות במצבם הכלכלי של הסוחרים ובעלי החנויות אשר רבים מהם איבדו את עסקיהם ואת הסחורות שהיו להם במלאי בעקבות הפצצות חיל האוויר הישראלי.

על פי נתונים שפירסם ממשל חמאס, נהרסו 150 אלף יחידות דיור ברצועה מההפצצות הישראליות כולל בתי עסק, חנויות וחברות מסחריות.

בנוסף לכך עשרות אלפי פלסטינים ובהם בעלי עסקים וחנויות רבים נעקרו מבתיהם ברפיח וח'אן יונס ונאלצו לעבור לאזורים בטוחים במרכז הרצועה.

המצב ההומניטרי הקשה שנוצר הביא לתופעה חדשה של בעלי דוכנים ניידים הנעים ממחנה עקורים אחד למשנהו כדי למכור את מרכולתם.

ברצועת עזה התפתחה תופעה של שוק שחור שבו נמכרים מוצרי מזון בסיסיים וסחורות, חלקם מוצרים שנכנסים בחינם במסגרת הסיוע ההומניטרי, ולאחר שחמאס מחרים את חבילות הסיוע הוא מוכר את חלקן בשווקים, בכסף הוא משתמש לגיוס צעירים כדי לאייש את המסגרות הצבאיות שצה"ל פירק ורוכש חומרים דו שימושיים לייצור רקטות ופצצות מרגמה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי