האם לעצור כעת את המלחמה ברצועת עזה ובלבנון?

לישראל יש הישגים רבים במלחמה נגד חמאס ברצועת עזה וחזבאללה בלבנון. עצירת המלחמה כעת תפגע קשות במומנטום הלחימה של כוחות צה"ל ותפגע משמעותית בסיכויים להשיג את יעדי המלחמה.

ישראל תתקוף בימים הקרובים מטרות אסטרטגיות באיראן בתגובה על שתי התקפות של איראן על ישראל באמצעות מאות טילים בליסטיים וכטב"מים, לכך יש להוסיף גם את הניסיון של איראן להתנקש בחיי ראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות שיגור כטב"מ על ידי חזבאללה לעבר ביתו של ראש הממשלה בקיסריה, הכטב"מ גרם נזק למבנה אך ראש הממשלה ורעייתו לא היו בבית בעת הפגיעה.

על פי גורמי ביטחון בישראל, איראן היא שהורתה לחזבאללה לבצע את ניסיון ההתנקשות בנתניהו כתגמול על חיסולו של מנהיג חמאס אסמעיל הניה על אדמת טהראן וחיסולים שמיוחסים למוסד הישראלי של אישים איראניים בכירים ובראשם מוחסן פח'רי זאדה, אבי פצצת הגרעין האיראנית.

מאז ה-7 באוקטובר אשתקד ישראל נמצאת למעשה במלחמה רב זירתית בינה לבין הציר השיעי בראשות איראן והיא מותקפת משבע חזיתות בעת ובעונה אחת.

לכן, איראן היא ראש התמנון השיעי במזרח התיכון שמצהירה בגלוי על רצונה להשמיד את ישראל ואף פועלת להשיג נשק גרעיני כדי להגשים מטרה זו.

האסטרטגיה שלה במזרח התיכון היא לתקוף את ישראל  באמצעות זרועות התמנון שלה בלבנון, ברצועת עזה, בתימן , בסוריה ובעיראק, עד להחלשתה של ישראל ולקריסתה בתוך עצמה.

לכן אסור לעצור את המלחמה כעת, במיוחד לאור ההצלחות צה"ל ברצועת עזה ובחזית הצפון, עד שישראל תפרק את היכולות הצבאיות של הציר השיעי במזרח התיכון כדי להסיר את טבעת החנק או "טבעת האש" שהוא בנה מסביב לישראל בשנים האחרונות.

עצירת המלחמה להפסקת אש תעצור את מומנטום הלחימה של צה"ל ותאפשר לאוייבים ברצועת עזה ובלבנון להתאושש מהמכות הקשות שצה"ל הנחית עליהם בשנה האחרונה ולנסות לשקם את הנזקים שנגרמו להם.

המונח שבו משתמשים ארגוני הטרור שהוא "התנגדות" (מוקאוומה בערבית) היא מילה מכובסת לטרור נגד ישראל כדי ליישם את האג'נדה האיראנית במזרח התיכון, כלומר, התפשטות אזורית וייצוא רעיונות המהפכה האסלאמית הח'ומיינסטית שהשתלטה על איראן בשנת 1979.

ארגון חזבאללה בלבנון הוא בדרך לקריסה, למרות שהוא ממשיך לשגר רקטות וכטב"מים לעבר ישראל, לגבי ארגון חמאס ברצועת עזה, ישראל כבר פירקה לגמרי את הזרוע הצבאית שלו שכוללת 24 גדודים וכבשה את כל רצועת עזה.

בשטח יש עדיין אלפי מחבלים חמושים שמנהלים מלחמת גרילה נגד צה"ל בחוליות קטנות, כל הפסקה בלחימה כעת תאפשר להם להתארגן מחדש ברצועה למסגרות גדולות יותר ולהתחמש מחדש ברקטות ופצצות מרגמה מייצור עצמי.

לאחר חיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר ופירוק הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה, ישראל נמצאת היום בעמדה הרבה יותר חזקה מאשר המצב שבו היא הייתה לפני ה-7 באוקטובר, יש לה כוח מדיני רב יותר, בזכות עוצמתה הצבאית,להכתיב את את סוג השלטון שרצוי לישראל ברצועת עזה כדי לשמור על ביטחונה.

היא שולטת כרגע במעבר רפיח וב"ציר פילדלפי" ומונעת הברחות אמצעי לחימה משטח מצרים לחמאס ברצועת עזה.

באשר למצב בלבנון, ישראל חיסלה את חסן נצראללה ואת צמרת הארגון שלו ואת שדרת הפיקוד והשליטה של חזבאללה.

היא גם השמידה, לדברי שר הביטחון יואב גלנט יותר משני שלישים מארסנל הטילים והרקטות שלו, הדבר הזה מעניק לה עוצמה מדינית לדרוש מהקהילה הבינלאומית את תיקון החלטה 1701 של האו"ם הנוגעת לדרום לבנון שמעולם לא יושמה בשטח, כך ישראל הגיעה למצב שבו כוחות "רדוואן" של חזבאללה היו פרוסים על גבול ישראל, כמה מאות מטרים מהישובים הישראלים ותכננו לפלוש לתוך ישראל ולכבוש את הגליל.

צבא לבנון וכוחות יוניפ"יל שפרוסים בדרום לבנון לא פעלו משנת 2006, לאחר מלחמת לבנון השנייה ועד ה-8 באוקטובר בשנה שעברה, כדי לאכוף את החלטה 1701 בשטח ולמנוע מחזבאללה לשבת על הגבול עם ישראל , עם אלפי מחבלים חמושים, לבנות תשתיות טרור ולהתכונן לכיבוש הגליל.

ישראל נחושה לפרק את הכוח הצבאי של חזבאללה ולהדוף את כוחות הח"יר של חזבאללה אל מעבר לנהר הליטאני.

ההצלחות של ישראל בלחימה ברצועת עזה ובלבנון אינן מבשרות עדיין את התקרבות סופה של המלחמה, מדובר במלחמה ארוכה מאוד שישראל לא הייתה מורגלת אליה, אבל היא מתרגלת למציאות החדשה ונערכת להמשך,מועד סוף המלחמה איננו ידוע, הוא יגיע עוד הרבה זמן לאחר שישראל תשיג את יעדיה,היא חייבת להקים אזורי חיץ בדרום לבנון ובצפון רצועת עזה כדי להגן על הישובים הישראלים, אסור לה בשום פנים ואופן לעצור כרגע את הלחימה.

האינטרס הלאומי של ישראל הוא לנצח באופן ברור במלחמה הרב זירתית הזו שמטרתה להשמיד את ישראל מדובר במלחמת קיום של עם ישראל.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי