
האם טראמפ יחתום על הסכם גרעין גרוע יותר מההסכם של אובאמה?
ההתפתחויות במו״מ בין ארה״ב לאיראן מציבות את טראמפ בפני דילמה בין הבטחתו להסכם קשוח לבין לחץ גובר לפשרה מהירה.

ההתפתחויות במו״מ בין ארה״ב לאיראן מציבות את טראמפ בפני דילמה בין הבטחתו להסכם קשוח לבין לחץ גובר לפשרה מהירה.

המשא ומתן בין וושינגטון לטהראן מתנהל בין איום במלחמה כוללת לבין ניסיונות להגיע להסדר מדיני, כאשר כל צד מסרב לוותר על הקווים האדומים שלו

בישראל מעריכים כי הסיכוי להסכם בין ארה"ב לאיראן נמוך, והפסקת המתקפה האמריקנית רק מחזקת את תחושת הביטחון שלה ואת נכונותה להמשיך בקו הנוקשה מול וושינגטון.

ההכרעה מתקרבת,ישראל וארה"ב נערכות לאפשרות של חידוש המערכה נגד איראן, על רקע הקשחת העמדות בטהראן, האיומים להעשרת אורניום ל־90 אחוזים והתרחבות התיאום הביטחוני בין ירושלים לוושינגטון.

השהיית "פרויקט החירות" נועדה לנסות לקדם הסכם עם איראן, אך הפיצול בהנהגתה מטיל ספק בסיכויי ההצלחה.
בירושלים ספקנים לגבי נכונות איראן להתגמש ולוותר על האורניום המועשר.

ארה״ב מהדקת את המצור הימי סביב איראן ומגבירה את הלחץ הכלכלי והצבאי, ההערכה בירושלים היא כי סירוב איראני לוותר על האורניום המועשר יוביל בתוך ימים לחידוש התקיפות האוויריות ולהסלמה צבאית רחבה.

המחלוקות במשא ומתן בין ארה"ב לאיראן מהוות מאבק על כללי המשחק האזוריים בין נושא הגרעין למיצרי הורמוז ותיק לבנון.

למרות ההישגים הצבאיים המשמעותיים של ארה״ב וישראל והפגיעה הקשה בתשתיות הגרעין והטילים של איראן, הפסקת האש הזמנית חושפת פערים עמוקים בין הצדדים וסימני שאלה אסטרטגיים קריטיים, בעוד וושינגטון וטהראן נאבקות על עיצוב הנרטיב של תוצאות המערכה והשלכותיה על עתיד האזור

להערכת גורמי ביטחון בכירים, השארת האורניום המועשר באיראן מקרבת אותה לפריצה לפצצה גרעינית ומציבה את המערב בפני דילמה אסטרטגית חריפה.

בצל איומי טראמפ כי ״דברים רעים יקרו״ אם לא יושג הסכם, והתעקשות איראנית לשמור על עקרון ההעשרה של האורניום כקו אדום, יוצאים הצדדים לסבב שיחות מכריע בג׳נבה, כשהאמריקנים משלבים דיפלומטיה עם הרתעה צבאית. ישראל דורשת פירוק מלא של היכולות הגרעיניות והטיליות של איראן, ומדינות ערב מבקשות למנוע הידרדרות לעימות אזורי רחב.

ההתפתחויות במו״מ בין ארה״ב לאיראן מציבות את טראמפ בפני דילמה בין הבטחתו להסכם קשוח לבין לחץ גובר לפשרה מהירה.

המשא ומתן בין וושינגטון לטהראן מתנהל בין איום במלחמה כוללת לבין ניסיונות להגיע להסדר מדיני, כאשר כל צד מסרב לוותר על הקווים האדומים שלו

בישראל מעריכים כי הסיכוי להסכם בין ארה"ב לאיראן נמוך, והפסקת המתקפה האמריקנית רק מחזקת את תחושת הביטחון שלה ואת נכונותה להמשיך בקו הנוקשה מול וושינגטון.

ההכרעה מתקרבת,ישראל וארה"ב נערכות לאפשרות של חידוש המערכה נגד איראן, על רקע הקשחת העמדות בטהראן, האיומים להעשרת אורניום ל־90 אחוזים והתרחבות התיאום הביטחוני בין ירושלים לוושינגטון.

השהיית "פרויקט החירות" נועדה לנסות לקדם הסכם עם איראן, אך הפיצול בהנהגתה מטיל ספק בסיכויי ההצלחה.
בירושלים ספקנים לגבי נכונות איראן להתגמש ולוותר על האורניום המועשר.

ארה״ב מהדקת את המצור הימי סביב איראן ומגבירה את הלחץ הכלכלי והצבאי, ההערכה בירושלים היא כי סירוב איראני לוותר על האורניום המועשר יוביל בתוך ימים לחידוש התקיפות האוויריות ולהסלמה צבאית רחבה.

המחלוקות במשא ומתן בין ארה"ב לאיראן מהוות מאבק על כללי המשחק האזוריים בין נושא הגרעין למיצרי הורמוז ותיק לבנון.

למרות ההישגים הצבאיים המשמעותיים של ארה״ב וישראל והפגיעה הקשה בתשתיות הגרעין והטילים של איראן, הפסקת האש הזמנית חושפת פערים עמוקים בין הצדדים וסימני שאלה אסטרטגיים קריטיים, בעוד וושינגטון וטהראן נאבקות על עיצוב הנרטיב של תוצאות המערכה והשלכותיה על עתיד האזור

להערכת גורמי ביטחון בכירים, השארת האורניום המועשר באיראן מקרבת אותה לפריצה לפצצה גרעינית ומציבה את המערב בפני דילמה אסטרטגית חריפה.

בצל איומי טראמפ כי ״דברים רעים יקרו״ אם לא יושג הסכם, והתעקשות איראנית לשמור על עקרון ההעשרה של האורניום כקו אדום, יוצאים הצדדים לסבב שיחות מכריע בג׳נבה, כשהאמריקנים משלבים דיפלומטיה עם הרתעה צבאית. ישראל דורשת פירוק מלא של היכולות הגרעיניות והטיליות של איראן, ומדינות ערב מבקשות למנוע הידרדרות לעימות אזורי רחב.