יחיא סינוואר יכריע את גורלה של העיר רפיח

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס קרא להנהגת חמאס להציל את העיר רפיח ולקדם עסקת חילופי שבויים מהירה עם ישראל. יחיא סינוואר מתעלם מקריאתו של יו"ר הרש"פ והוא נחוש להילחם עד הסוף המר גם במחיר אבידות כבדות לרפיח.

העיר רפיח בדרום הרצועה על הגבול עם מצרים חיה בתחושה של פחד לקראת האפשרות שכוחות צה"ל יפלשו לתוכה בקרוב כדי למגר את ארבעת הגדודים של הזרוע הצבאית של חמאס שנותרו באזור, זהו המעוז הצבאי הגדול האחרון של חמאס ברצועה שצה"ל עדיין לא הכניע.

ישראל נחושה לכבוש את כל אזור רפיח ואת "ציר פילדלפי" שהינו צינור החמצן של חמאס שדרכו מוזרם האמל"ח לזרוע הצבאית, ללא כיבוש רפיח ו"ציר פילדלפי" ישראל לא תוכל למוטט את שלטון חמאס.

בנוסף לכך, קיימת אפשרות סבירה שבמנהרות באזור הזה מסתתרת ההנהגה הצבאית של חמאס בראשות יחיא סינוואר ומוחמד דף וגם מוחזקת בו קבוצה של החטופים הישראלים.

התושבים בעיר רפיח חיים בתנאים קשים ביחד עם עוד כמיליון עקורים שהגיעו מתחילת המלחמה מצפון הרצועה.

בעיר חסרים מזון ומים, שירותי בריאות ותנאי מחיה בסיסיים,תושבים מדווחים על התפשטות מחלות ותופעות של רעב בעיר.

מאין תבוא הישועה לרפיח?

מבחינה צבאית, ההנהגה הצבאית של חמאס הפסידה את המערכה וגם את השלטון ברצועת עזה.

היא עדיין יכולה להציל את עצמה בכך שתעשה עסקה עם ישראל: שחרור כל החטופים בתמורה להגלייתה לחו"ל לכל מדינה שתבחר בה.

במהלך כזה היא תציל את העיר רפיח ותושביה מהרס ומפגיעות רבות בנפש, יחיא סינוואר צריך להורות לארבעת הגדודים שלו בעיר רפיח להיכנע ולמסור את נשקם לצה"ל, בכך יחסוך שפיכת דם פלסטיני רב, אולם נראה שהדבר אינו מעניין אותו.

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס פנה אתמול בקריאה נואשת להנהגת חמאס להציל את העיר רפיח באמצעות עסקת חילוםי שבויים מהירה עם ישראל.

הוא הזהיר מפני נכבה חדשה כמו זו שהייתה לפלסטינים ב-1948, דבריו נפלו על אוזניים ערלות.

תושבים בעיר רפיח חוששים שהמלחמה בעיר תימשך גם בחודש רמדאן שבו צמים המוסלמים במשך כל החודש, אם יחיא סינוואר הוא אכן גם מנהיג דתי ולא רק צבאי, כפי שהוא רואה את עצמו, הרי שחובתו היא למנוע כל אלימות בחודש הקדוש למוסלמים.

נראה שזה לא יקרה, יחיא סינוואר הינו ג'יהאדיסט קיצוני, הוא ילחם בישראל עד הפלסטיני האחרון, הוא מקדש את "מות הקדושים" ויש לו משאלת מוות, כנראה שישראל תצטרך להגשים אותה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי