הערכה: מצרים לא תאפשר ליחיא סינוואר מקלט בשטחה

גורמי הביטחון בישראל מעריכים שמצרים לא תאפשר ליחיא סינוואר וההנהגה הצבאית של חמאס למצוא מקלט בשטחה. חמאס בלחץ ומנסה להזים את אמינות הסרטון שהפיץ דובר צה"ל שבו נראים יחיא סינוואר ומשפחתו במנהרות ח'אן יונס.

המצוד של צה"ל והשב"כ אחרי יחיא סינוואר והצמרת הצבאית של חמאס נמשך במנהרות ח'אן יונס ולהערכת גורמי ביטחון ישראלים בסופו של דבר ישראל תצליח לעצור את ההנהגה הצבאית או לחסל אותה.

גורמי ביטחון ישראלים למדו היטב את מבוך המנהרות האדיר באזור ח'אן יונס ורפיח מכונני המחשבים של הזרוע הצבאית של חמאס שנתפסו בארבע המנהרות האסטרטגיות בהן שהה יחיא סינוואר מאז תחילת המלחמה.

גורמי הביטחון מעריכים ברמת ודאות גבוהה כי מצרים לא תאפשר ליחיא סינוואר וההנהגה הצבאית של חמאס לעבור לשטח מצרים דרך המנהרות באזור רפיח ולמצוא מקלט בחצי האי סיני.

לדבריהם, מהלך כזה עלול לפגוע קשה במעמדה של מצרים והיא תחשב בעולם למדינה תומכת טרור מכיוון שיחיא סינוואר הוא האדריכל של הטבח הנורא בישובי עוטף עזה והוא נחשב לאיש שגרר את ישראל בעל כורחה למלחמה בכמה חזיתות.

המקסימום שיוכל יחיא סינוואר לעשות הוא להימלט מהמנהרות באזור ח'אן יונס למנהרות באזור רפיח אבל שם יסתיים נתיב בריחתו, הוא במרוץ נגד הזמן.

בחמאס מוטרדים מהם מסרטון הוידאו שהפיץ דובר צה"ל לפני כמה ימים שבו נראים יחיא סינוואר, אשתו וילדיו במנהרה באזור ח'אן יונס וכן סכומי כסף גדולים וכספת שנתפסו במנהרה.

נראה כי הסרט הזה גרם לזעם רב בקרב תושבי הרצועה וברשתות החברתיות נרשמו קללות ותגובות כעס של עזתים על השחיתות של יחיא סינוואר והפקרת תושבי הרצועה לגורלם.

גורמים בחמאס יצאו למתקפת נגד על אמינות הסרטון וטענו כי בניגוד לנראה בסירטון  ליחיא סנוואר יש אישה וילד אחד בלבד ולא כפי שנראה בסרטון שלושה ילדים.

בחמאס טוענים כי יחיא סינוואר שומר את המידע על משפחתו צמוד מאוד לחזה מסיבות ביטחוניות אולם ידוע כי אשתו צעירה ממנו ב-18 שנים.

מדובר בסמר אבו זמר משבט צאלחה שידוע בעויינותו לישראל והיא בעלת תואר שני בלימודי דת האיסלאם באוניברסיטה האסלאמית בעזה.

יחיא סינוואר נשא אותה לאישה בחודש נובמבר 2011 לאחר שחרורו מהכלא הישראלי במסגרת "עסקת שליט".

גורמים ברצועת עזה טוענים כי המידע שמפיץ כעת חמאס הוא נכון בחלקו מכיוון שיחיא סינוואר התחתן עם שתי נשים , מאשתו השניה יש לו 9 ילדים וחלקם נראה בסרטון שהפיץ דובר צה"ל.

יש חשיבות הסברתית רבה לחומר המצולם שצה"ל תפס במנהרות ובו נראים ראשי הזרוע הצבאית של חמאס ורצוי שדובר צה"ל ימשיך בהפצתו לאמצעי התקשורת.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי